بزرگترین کهکشان شناخته شده

بزرگترین کهکشان شناخته شده تا به امروز، میلیون ها برابر بزرگتر از راه شیری است

دانشمندان به تازگی موفق به کشف بزرگترین کهکشان شناخته شده تا به امروز شده و نام آن را آلسیونس گذاشته‌اند. این کهکشان میلیون ها برابر بزرگتر از راه شیری است.

کیهان به اندازه‌ای بزرگ است که بشر نمی‌تواند انتهای آن را ببیند و صرفا به وسیله تلسکوپ‌های غول پیکر توانسته بخش محدودی از آن را مورد بررسی قرار دهد. کشف کهکشان‌های جدید از جمله اتفاقات جالبی است که دانشمندان طی دوره‌های مختلف به آن دست می‌یابند.

کشف بزرگترین کهکشان شناخته شده تا به امروز

اکنون نیز پژوهشگران موفق به کشف کهکشانی شده‌اند که بزرگترین کهکشان جهان نامیده شده است. نام این کهکشان، آلسیونس گذاشته شده و فاصله آن تا زمین حدود 3 میلیارد سال نوری است. طول این پدیده زیبا 16.3 میلیون سال نوری بوده و این در حالی است که طول کهکشان راه شیری ما تنها 106 هزار سال نوری تخمین زده شده است.

بزرگترین کهکشان شناخته شده

از شگفتی‌های این کهکشان جدید وجود یک کهکشان میزبان در کنار آن است که دارای فواره‌ها و لوب‌های غول‌پیکر است. به عقیده دانشمندان لوب‌ها و فواره‌هایی که در مرکز قرار دارند حاصل یک سیاه چاله بسیار بزرگ هستند. البته بر خلاف اندازه این کهکشان غول پیکر، امواج رادیویی که از آن منتشر می‌شوند، کاملا معمولی‌اند.

اگر دقیق‌تر بررسی کنیم، راه شیری خودمان نیز امواج مخصوص خود را دارد، اما آنچه در مورد کهکشان‌های بسیار بزرگ شگفت‌انگیز و البته مرموز است، طریقه و نحوه بزرگ شدن آنهاست. آلسیونس عظیم‌ترین کهکشانی است که بشر تاکنون موفق به کشف آن شده و این موفقیت بزرگ نشان‌دهنده دانش اندک آدمی درباره محیط پیرامونش است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*