اطلاعات بیش از ۴۷ میلیون کاربر

اطلاعات بیش از ۴۷ میلیون کاربر ایرانی در اینستاگرام، تلگرام و توییتر لو رفت

یک مدیر امنیت سایبری به نام باب دیاچنکو در حساب توییتری خود از لو رفتن اطلاعات بیش از ۴۷ میلیون کاربر ایرانی در اینستاگرام، توییتر و تلگرام خبر داد؛ اما این خبر صحت دارد؟

باب دیاچنکو، مدیر بخش تحقیقات امنیت سایبری در Comparitech امروز توییتی را در حساب کاربری خود منتشر کرد و از لو رفتن اطلاعات کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی خبر داد. وی در این توییت که تصویر آن را در ادامه مشاهده می‌کنید نوشت اطلاعات بیش از 46 میلیون کاربر ایرانی اینستاگرام، بیش از 1.2 میلیون کاربر در توییتر و بیش از 180 هزار کاربر در تلگرام لو رفته است. وی همچنین اعلام کرد علاوه بر موارد بالا، اطلاعات لو رفته شامل اطلاعاتی از ماشین‌ها، رای دهندگان، سیم کارت‌ها و لوکیشن گوشی‌ها نیز بوده است. باب دیاچنکو در پایان این توییت وعده داد که به زودی اطلاعات بیشتری در این رابطه ارائه می‌کند.

اطلاعات بیش از ۴۷ میلیون کاربر

ادعای باب دیاچنکو واقعیت دارد؟

هنوز این خبر به صورت رسمی تایید تا تکذیب نشده است. این صرفا ادعایی است که این مدیر بخش امنیت سایبری در توییتر مطرح کرده و ما نیز نمی‌توانیم حقیقت داشتن آن را تایید کنیم. گفتنی است باب دیاچنکو تقریبا یک سال پیش نیز گفته بود نام کاربری و شماره تلفن 42 میلیون کاربر ایرانی تلگرام که از نسخه ثالث این پیام رسان استفاده می‌کردند در دسترس عموم قرار گرفته و حتی یک هکر این اطلاعات را در یکی از انجمن‌های اینترنتی فروش اطلاعات قرار داده است. پس از آن سازمان فناوری اطلاعات ایران با هشدار دادن درباره نسخه‌های غیر رسمی تلگرام، به نوعی این درز اطلاعات را تایید کرده بود، اما خبر بیشتری درباره جزئیات این اتفاق منتشر نشد.

حساب های کاربری خود را ایمن کنید

حالا باید دید واکنش مسئولان و کارشناسان ایرانی به لو رفتن اطلاعات بیش از ۴۷ میلیون کاربر ایرانی در اینستاگرام، توییتر و تلگرام چیست و آیا این اتفاق تایید می‌شود یا خیر؟ در صورت کسب اطلاعات بیشتر، شما را در جریان جزئیات این ماجرا قرار خواهیم داد. اما در هر صورت توصیه می‌کنیم برای اطمینان بیشتر، حتما به امنیت حساب‌های کاربری خود در شبکه های اجتماعی توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ به عنوان مثال تغییر دادن رمز عبور و فعال کردن تایید دو مرحله‌ای برای عبور به اکانت از جمله کارهایی است که پیشنهاد می‌کنیم حتما انجام بدهید.