گوشی موبایل وان پلاس

چرا گوشی های سفید رنگ در بازار کم شده است؛ مدیر عامل وان پلاس توضیح می‌دهد

تا چند سال پیش بسیاری از کاربران از گوشی هایی با بدنه سفید استفاده می‌کردند اما حالا مدتی است گوشی‌هایی به این رنگ را کمتر در دست کاربران می‌بینیم. مدیرعامل وان پلاس در این مورد توضیحاتی داده است.

با این که این روزها گوشی‌ها در رنگ‌های مختلف و جذابی معرفی و روانه بازار می‌شوند، بسیاری از شرکت‌ها گوشی‌هایشان را به ندرت با رنگ سفید به بازار عرضه می‌کنند. شاید فکر کنید مهم‌ترین دلیل کم شدن گوشی هایی با رنگ سفید، کم شدن رغبت کاربران و خریداران به این رنگ باشد. اما آن طور که مدیرعامل شرکت وان پلاس می‌گوید، دلایل دیگری پشت این اتفاق است.

موبایل های سفید رنگ کمتر از همیشه تولید می‌شوند

اولین گوشی آیفون که با رنگ سفید روانه بازار شد، آیفون 4 بود. این مدل هشت ماه پس از معرفی نسخه سیاه رنگ آیفون 4 و در سال 2011 میلادی راهی بازار شد. در آن دوران، در کنار گوشی‌های آیفون اپل شاهد عرضه بسیاری از مدل‌های دیگر در رنگ سفید نیز بودیم.  با این حال پس از گذشت زمان، اپل و دیگر غول‌های دنیای گوشی‌های هوشمند، مدل‌‌های مختلف را در رنگ‌های جذاب‌تری روانه بازار کردند.

چند سال پیش رنگ‌های جدید اهمیت بالایی داشتند. حتی اپل در زمان معرفی آیفون 6 اس، در تبلیغات تلویزیونی روی رنگ رز گلد جدیدترین محصولش مانور زیادی داد. با گذشت زمان و معرفی رنگ‌های جدید با اسامی عجیب، کم کم شاهد کم‌یاب شدن گوشی‌های هوشمندی با رنگ سفید بودیم و حالا مدیرعامل یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان موبایل، دلایل این اتفاق را رسانه‌ای کرده است.

شرکت وان پلاس به تازگی نسخه اکستریم گوشی وان پلاس 10 را در رنگ سفید معرفی کرد. همان طور که گفتیم دیگر خبری از گوشی‌های مختلف در رنگ سفید نیست و وان پلاس هم رنگ سفید را به یک نسخه مخصوص از پرچمدارش اختصاص داده است. لیو فنگ شو، مدیرعامل شرکت وان پلاس در وب سایت چینی ویبو، همزمان با معرفی نسخه سفید رنگ پرچمدار جدید شرکتش، توضیحات جالبی درباره مشکلات تولید یک گوشی با رنگ بدنه سفید ارائه کرد.

گوشی سامسونگ سفید

سه دلیل کمیاب شدن گوشی های موبایل سفید

مدیرعامل این شرکت چینی سه دلیل مهم را عوامل نایاب شدن گوشی هایی با رنگ سفید می‌داند. آقای لو باور دارد اولین دلیل، ساخت سخت‌تر بدنه گوشی‌ها در رنگ سفید است. ظاهرا انجام تست‌های CMF (رنگ، جنس و پرداخت رنگ و جنس) روی گوشی‌هایی با بدنه سفید رنگ، کاری مشکل برای شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند است. اگر اشتباهی بسیار کوچک در ساخت بدنه گوشی‌هایی با رنگ سفید رخ دهد، می‌تواند ساختار، رنگ و زیبایی بدنه را به صورت کامل از بین ببرد.

دلیل دومی که مدیرعامل عامل وان پلاس اعلام کرد، بازده پایین رنگ سفید است. ظاهرا تولید گوشی‌های هوشمند با بدنه سفید، هزینه بیشتری برای سازندگان دارد. همچنین وان پلاس مجبور شده برای تولید نسخه سفید وان پلاس 10، بیش از 100 افکت را امتحان کند تا به رنگ سفید مناسب و دلخواهش برسد. دلیل سوم که فنگ شو به آن اشاره کرد، جذب راحت‌تر اثر انگشت در گوشی‌هایی با بدنه سفید است که جذابیت ظاهری آن‌ها را کم می‌کند.

خرید گوشی سفید

در هر حال این سه دلیل، تنها دلایل نایاب شدن گوشی های هوشمند با رنگ سفید نیستند. بسیاری از کاربران دیگر علاقه‌ای به خرید گوشی‌هایی با این رنگ ندارند. همین مورد هم دلایل زیادی مانند زودتر کثیف شدن، سخت بودن پیدا کردن قاب مناسب و همرنگ و … دارد که باعث می‌شود حداقل در آینده‌ای نزدیک، شاهد بازگشت پرقدرت گوشی های سفید به بازار نباشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*