ایراد امنیتی مهلک

سامسونگ 100 میلیون گوشی با یک ایراد امنیتی مهلک فروخته است!

طی پنج سال اخیر کمپانی سامسونگ بیش از 100 میلیون گوشی هوشمند را به همراه یک ایراد امنیتی مهلک به فروش رسانده است. آیا این باگ امنیتی نگران کننده است

ممکن است شوکه کننده به نظر برسد که پنج دستگاه از پرچمدارهای سامسونگ از جمله محصولات جدیدتر آن که شامل سامسونگ گلکسی اس 21 و سری گلکسی اس 21 می‌شود، (همچنین سری گلکسی اس 8) دچار ایراد امنیتی مهلکی شده‌اند.

ایراد امنیتی مهلک گوشی های سامسونگ

به نقل از وبسایت Sammobile، این باگ امنیتی مهلک، بیش از پنج سال است که ناشناخته باقی مانده و در این مدت هکرها می‌توانستند اطلاعات خصوصی افراد را از روی دستگاه‌های آنها و بدون رضایت استخراج کنند. مبنای گزارش Sammobile مطالعه‌ای است که پژوهشگران دانشگاه تل آویو در سال 2021 انجام داده‌اند.

تحقیق این سری از متخصصان منجر به روشنگری درباره اجرای اقدامات امنیتی حساس دستگاه‌های سامسونگ بین سال‌های 2017 تا 2021 شده است. این گزارش همچنین تصدیق می‌کند که کمپانی سامسونگ از پنج سال گذشته تا به امروز حدود 100 میلیون گوشی هوشمند را با این باگ امنیتی مهلک راهی بازار کرده است. (این گزارش در اصل بسیار فنی و تخصصی است و برای کارشناسان و متخصصان امنیتی و رمزنگاری حساس است)

ایراد امنیتی مهلک

گر چه گزارشی مبنی بر اینکه هکرها از این باگ امنیتی سوء استفاده کرده باشند وجود ندارد اما باید این نکته را در نظر داشت که سامسونگ در این مدت نسبت به این مسئله کاملا بی‌توجه بوده است.

آیا باید نگران باشیم؟

جالب اینجاست که مهندسان سامسونگ در این چند سال متوجه این باگ امنیتی مهلک نشده‌اند اما محققانی که در دانشگاه تل آویو موفق به کشف این ایراد شده‌اند، نتایج تحقیق خود را سریعاً با کمپانی سامسونگ به اشتراک گذاشته‌اند. از ماه فوریه 2022 و به لطف ارسال یکسری از وصله‌های امنیتی 202، اغلب گوشی‌های آسیب پذیر دیگر تحت تأثیر این ایراد امنیتی قرار نمی‌گیرند.

بر این اساس آنچه در مورد این نقص امنیتی مهم بود، تولید گوشی‌های سامسونگ با این مشکل در پنج سال اخیر است که به طور عمده سری گوشی‌های S را تحت تأثیر قرار داده. این دستگاه‌ها عمدتاً شامل سامسونگ گلکسی S8، S9، S10، S20 و سری آخر این اسمارت فون، گلکسی S21 می‌شود.

ایراد امنیتی مهلک

به غیر از دستگاه‌های مذکور، پچ امنیتی سامسونگ برای دستگاه‌هایی نظیر گلکسی 3 Top، J7Top، J7 Duo و گلکسی TabS4، Tab A S Lit و دو گوشی سامسونگ گلکسی A6 Plus و A9S منتشر شده است. اگر دستگاه شما نیز جزو موارد مذکور است، برای محافظت از آن می‌توانید دکمه بروزرسانی را بزنید تا مشکل شما حل شود.

برای اینکه اطمینان حاصل کنید گوشی هوشمند شما دارای باگ امیتی نیست باید آخرین وصله امنیتی اندروید را نصب و آپدیت کنید و همچنین تا جایی که ممکن است سعی کنید سیستم عامل شما بروز باشد و دستگاه خود را در معرض افراد ناشناس قرار ندهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*