درخواست اوکراین از اپل برای تحریم روسیه

درخواست رسمی اوکراین از تیم کوک برای محدود کردن سرویس‌های اپل در روسیه

دولت اوکراین از اپل درخواست کرده تا با تحریم روسیه و غیرفعال کردن App Store آیفون، جوانان روسیه را برای کمک به صلح تشویق کند.

میخائیل فدوروف، معاون نخست وزیر اکران از اپل خواسته تا فروش محصولاتش در روسیه را متوقف کرده و App Store را از دسترس کاربران این کشور خارج کند. فدوروف در نامه‌ای به تیم کوک، مدیرعامل اپل نوشته است که اپل باید «سرویس دهی و عرضه محصولات به روسیه» را متوقف کند. این درخواست درحالی مطرح می‌شود که روسیه همچنان به جنگ علیه اوکراین و حمله به این کشور ادامه می‌دهد.

فدوروف: تحریم روسیه توسط اپل، به شکل‌گیری صلح کمک می‌کند

فدوروف که وزیر تحول دیجیتال اوکراین نیز هست، یک کپی از این نامه را در حساب کاربری توییتر خودش منتشر کرده و از اپل خواسته تا از بسته‌های تحریمی ایالات متحده، حمایت کند. او در این نامه خاطرنشان کرده که نه تنها اپل باید فروش سخت افزار و خدماتش را به کاربران روسی متوقف کند، بلکه باید فروشگاه اپلیکیشن‌های App Store را هم از دسترس روسیه خارج کند.

درخواست اوکراین از اپل برای تحریم روسیه

میخائیل فدوروف

فدوروف معتقد است که اگر اپل این خواسته را عملی کند، طیف وسیعی از جوانان و جمعیت فعال روسیه را تشویق خواهد کرد تا جلوی تهاجم نظامی ننگین به اوکراین را بگیرند. اپل دارای یک فروشگاه آنلاین در روسیه بوده و نسخه روسی اپ استور را هم در دسترس کاربران روس خود ققرار داده است. علاوه بر این، محصولات و خدمات این شرکت نیز به صورت محلی در خاک روسیه فروخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

جنگ روسیه و اوکراین چه تاثیری بر صنعت فناوری جهان می‌گذارد؟

اپل حتی سال گذشته قانون جدیدی که در روسیه مبنی بر لزوم اجرای اپلیکیشن‌های محلی هنگام فروش روی آیفون‌ها و آیپدهای جدید وضع شده بود را هم قبول کرده است. طبق این برنامه، کاربران روس بعد از راه اندازی گوشی یا تبلت آی او اسی خود، به سمت مجموعه ویژه‌ای از اپلیکیشن‌های اپ استور برای نصب هدایت خواهند شد.

در حالی که ایالات متحده و بسیاری از کشورهای جهان تحریم‌هایی را بر علیه روسیه وضع کرده‌اند، به نظر می‌رسد این تحریم‌ها تاکنون روی فروش و دسترسی به سخت افزار و نرم افزار اپل در خاک این کشور تأثیری نگذاشته است. طبق تحریم‌ها، تولیدکنندگان آمریکایی مجاز به صادرات برخی از کالاهای خود به خاک روسیه نیستند؛ اما به نظر می‌رسد اپل حداقل شامل فاز نخست این تحریم‌ها نخواهد شد.

لازم به ذکر است که اپل هنوز هیچ پاسخ رسمی به درخواست اوکراین نداده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*