ماینرهای روسی

پیشرفته ترین استخر استخراج اتریوم، ماینرهای روسی را تحریم کرد

در پی تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین استخرهای استخراج ارز دیجیتال اتریوم، ماینرهای روسی را مورد تحریم قرار داد و ارائه خدمات به آنان را متوقف کرد.

فلکس پول (Flexpool)، پنجمین استخر بزرگ استخراج رمزارز اتریوم در جهان، در پی تهاجم نظامی کشور روسیه به کشور اوکراین، ماینرهای روسی را تحریم و تا پایان زمان این جنگ به آنان هیچ خدماتی ارائه نخواهد داد. در بین استخرهای استخراج، فلکس پول اولین استخری بوده که اقدام به همچین کاری کرده است.

به گزارش وب سایت کوین دسک، فلکس پول این اقدام را در جهت نشان دادن همبستگی با کشور اوکراین انجام داده است. سخنگوی فلکس پول عصر پنجشنبه در پیامی در کانال رسمی تلگرام این استخر استخراج گفت:

ما به‌ رغم دیدگاه‌های شخصی خود به عنوان یک شرکت، عموماً در سیاست دخالت نمی‌کنیم؛ اگرچه این واقعه بزرگتر از سیاست و بزرگتر از هر کسی است. این جنگی‌ست که ممکن است باعث پایان دنیا شود و هم اکنون نیز به طور قطع در حال پایان دادن به زندگی بسیاری از مردم بی گناه در اروپای شرقی است.

در این پیام با عذرخواهی از ماینرهای روسی آمده است که این استخر نمی‌خواهد از بحران موجود سود ببرد یا به طور غیرمستقیم باعث تأمین مالی آن شود، بنابراین تمام خدمات به آدرس‌های IP روسیه را لغو کرده و مانده‌های معوقه را به کاربران تحت تأثیر واقع شده پرداخت می‌کند.

استخر Hiveon که دومین استخر بزرگ استخراج رمزارز اتریوم در جهان محسوب می‌شود، در پیام همبستگی خود با کشور اوکراین را در کانال تلگرامی‌اش منتشر کرد و اشاره داشت که غیرممکن از خشونت‌های موجود در روسیه دور ماند، اما هیچ اقدام دیگری را انجام نداد.

کاربران وب سایت Reddit اشاره کرده‌اند که ماینرهای روسی می‌توانند از شبکه‌های خصوصی مجازی یا همان وی پی ان برای دور زدن تحریم‌های فلکس پول استفاده کنند.