تسلا مدل 3

خودروهای تسلا به طور کامل ساخت چین هستند

تقریباً تمامی اجزای خودروهای شرکت آمریکایی تسلا ساخت چین هستند. اگر درباره تامین‌کنندگان تسلا کنجکاو هستید، در ادامه همراه گجت نیوز باشید.

به لطف یک فراخوان، آشکار شده است که بخش عمده کسب‌وکار تسلا در دست چینی‌ها است. از سیستم هسته‌ای سه فاز و سیستم شارژ گرفته تا ورق فلزی بدنه و حتی بخشی از سخت‌افزار فناوری خودران، اکثر اجزای خودروهای تسلا توسط تولیدکنندگان چینی تامین می‌شوند. به نظر می‌رسد این خودروساز آمریکایی به‌زودی به «بومی‌سازیِ» کامل خودروهای خود در چین دست پیدا خواهد کرد. حالا این سوال به وجود می‌آید که تامین‌کنندگان آن کدام شرکت‌ها هستند؟

با پیاده‌سازی یک خودروی تسلا، می‌توان آن را به چهار جزء هسته‌ای تقسیم کرد: شاسی، کنسول مرکزی کابین، ورق فلزی بدنه و سیستم شارژ.

کارخانه تسلا در شانگهای

کارخانه تسلا در شانگهای، چین

در زمینه سیستم شارژ و باتری، شرکت‌های چینی «گنفنگ لیتیوم» (Ganfeng Lithium)، «تیانچی لیتیوم» (Tianqi Lithium) و «شان‌شان» (Shanshan) از جمله تامین‌کنندگان عمده به شمار می‌روند. برای سیستم محرکه الکتریکی، ماژول محرکه الکتریکی را «ژوری» (Xuri) تامین می‌کند و موتور را شرکت‌هایی مثل «ژانگ سنهوان» (Zhongke Sanhuan) و «جینگدا» (Jingda) می‌سازند. برای سیستم کنترل مرکزی، وظیفه تامین قطعات لازم بر عهده BOE، «جینگروی» (Jingrui) و «تیانهوا اولترا کلین» (Tianhua Ultra Clean) و چند شرکت دیگر است.

تامین‌کننده سنسور بصری برای سیستم خودران تسلا نیز «لیانچوانگ الکترونیکس» (Lianchuang Electronics) است درحالی که نقشه دقیق خودروهای این شرکت حاصل فناوری شرکت «ناو اینفو» (NavInfo) است. اکثر شرکت‌های مذکور چینی هستند. علاوه بر این‌ها، توسعه سیستم‌های شارژ و سیستم‌های مدیریت باتری (BMS) و ساخت بدنه و شاسی نیز در چین صورت می‌گیرد.

در مجموع، کمتر بخشی از یک خودروی تسلا ساخت خارج از چین است. به‌جز الگوریتم‌ها و تراشه‌های سیستم خودران اتوپایلت، تقریباً تمامی اجزای خودروهای این شرکت ساخت چین هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*