الدن رینگ

آیا فرام سافتور با الدن رینگ بازیکنان را فریب داد؟

نسخه‌ی پی سی بازی الدن رینگ – Elden Ring برخلاف امتیازات بالایی که دریافت کرده است، مشکلات فراوانی دارد و اکثر بازیکنان از آن شاکی هستند.

بیش از 45 درصد نقدهایی که بازیکنان برای بازی الدن رینگ در پلتفرم استیم ثبت کرده‌اند، منفی بوده است اما چرا؟

این بازی آغاز شکوهمندی داشت و از سوی منتقدان، امتیازاتی باورنکردنی دریافت کرد. با توجه‌ به سابقه‌ی خوب استودیوی «فرام سافتور»، می‌دانستیم که الدن رینگ بازی خوبی خواهد بود اما کسی انتظار نداشت به سرعت، به یکی از بهترین‌های تاریخ تبدیل شود. منتقدان به وفور، آن را با واژه‌ی «شاهکار» توصیف کرده‌اند و میانگین امتیاز 95 از 100 نشان می‌دهد تقریبا همه از آن رضایت داشته‌اند.

اما هنگامی که الدن رینگ در دسترس قرار گرفت، بازی‌دوستانی که روی رایانه‌های شخصی این بازی را خریداری کرده‌ بودند، شوکه شدند، زیرا بازی به هیچ وجه بهینه‌سازی نشده و مشکلات فراوانی دارد تا حتی با «سایبرپانک 2077» مقایسه شود.

الدن رینگ

در لحظه‌ی نگارش این مطلب، بازی در مجموع 54,016 نقد دریافت کرده که از این میزان، 25,644 نقد منفی بوده است! به عبارت دیگر، بیش از 45 درصد کسانی که این بازی را تجربه کرده‌اند، از آن رضایت نداشته‌اند.

اکثر این بازیکنان ناراضی، مشکلی با گیم‌پلی، گرافیک یا داستان بازی ندارند؛ انتقاد اصلی آن‌ها نسبت به بهینه‌ نبودن بازی است. ظاهرا حتی قوی‌ترین کارت گرافیک‌های فعلی بازار همانند «آرتی‌ایکس 3080» هم توانایی اجرای آن به شکل ایده‌آل را ندارند.

در واقع برای اجرای بازی با نرخ 60 فریم بر ثانیه در کنار رزولوشن 1080p، قوی‌ترین کامپیوترهای گیمینگ با مشکل روبرو هستند؛ در حالی که بازی‌هایی با گرافیک به مراتب بالاتر، بر روی سخت افزارهای مشابه، با رزولوشن 4K و نرخ 120 فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند، این عناوین حتی در صورت فعالسازی «ری تریسینگ»، همچنان نرخ 60 فریم بر ثانیه را ارائه می‌کنند.

الدن رینگ

چیزی که باعث شده طرفداران احساس کنند فریب خورده‌اند و خشمگین هستند، بی‌توجهی منتقدان به این معایب است. اکثر منتقدانی که نسخه‌ی رایانه‌ای بازی را تحسین کرده‌اند، اشاره‌ای به این لگ‌ها و افت فریم‌ها نداشته‌اند و بالاترین امتیازات ممکن را به آن اعطا کرده‌اند؛ در حالی که با بازی سایبرپانک 2077 در شرایط مشابه و با مشکلات مشابه، به شکل دیگری برخورد شد. آنجا، منتقدان از کنار این مشکلات عبور نکردند و در هنگام امتیازدهی، آن را در نظر گرفتند. البته که بعضی منتقدان به وضعیت فعلی الدن رینگ اشاره‌ای جزئی داشته‌اند و در رابطه با آن هشدار داده‌اند.

چیزی که کاملا واضح جلوه می‌کند، آماده نبودن نسخه‌ی پی سی بازی Elden Ring است. در کنار کراش کرد‌ن‌های متعدد و افت فریم (که گاهی به زیر 20 فریم بر ثانیه می‌رسد و شانسی در مبارزات ندارید)، بازی از نمایشگرهای فوق عریض پشتیبانی نمی‌کند، تنظیمات کاملی برای تغییر سرعت موس وجود ندارد، منوها دچار مشکل هستند، دشمنان گاهی غیب می‌شوند و آنتی‌چیت غیرضروری بازی باعث شده تا طرفداران اجازه‌ی دستکاری آن را نداشته باشند.

الدن رینگ از نظر منتقدان، حالا یکی از بهترین بازی‌های تاریخ به حساب می‌آید اما به نظر می‌رسد مدتی طول بکشد تا طرفداران هم به نتیجه‌ی مشابه‌ای برسند. وضعیت نسخه‌های کنسولی بهتر است اما در نسخه‌ی پلی استیشن 5 نیز مشکلاتی دیده شده است. انتظار می‌رود که فرام سافتور این مشکلات را سریعا رفع کند اما توصیه می‌کنیم که فعلا منتظر بمانید تا بازی به یک ثبات نسبی برسد.

نظر شما در رابطه با بازی الدن رینگ چیست؟ آیا سزاوار این امتیازات بالا است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*