ایران خودرو تارا

ایران خودرو تارا هم آتش می‌گیرد + ویدیو

تا به امروز خودروهای زیادی از دو گروه خودروسازی ایران خودرو و سایپا دچار آتش سوزی شده‌اند. روز گذشته ایران خودرو تارا نیز در آتش سوخته است. ویدئوی آتش سوزی تارا را در ادامه ببینید.

طی چند سال اخیر و با ممنوعیت واردات خودرو و تحریم‌هایی که در زمینه قطعات خودرویی شامل حال خودروسازان داخلی شده، شاهد استفاده از قطعات نامرغوبی هستیم که در نهایت منجر به نقص فنی و گاهی نیز آتش سوزی خودرو می‌شوند.

ایران خودرو تارا در آتش سوخت

چند ماه پیش بود که رقیب ایران خودرو تارا، شاهین سایپا در جلوی درب نمایندگی در آتش سوخت و حواشی بسیاری ایجاد کرد. این خودروی صفر کیلومتر و پر قدرت که تبلیغات زیادی نیز از سوی سایپا برای آن انجام شده بود، در آتش سوخت و باعث شد تا به همین دلیل قیمت آن در بازار کاهش شدیدی را تجربه کند.

حالا رقیب شاهین، یعنی تارا ایران خودرو نیز به محض ورود به بازار دچار حادثه شده و طی اتفاقی که امروزه در صنعت خودروسازی داخلی رایج شده، آتش گرفته است. در ویدئوی زیر می‌توانید عمق آتش سوزی این خودروی صفر کیلومتر و تازه وارد را تماشا کنید.

طبق آنچه منابع خبری ادعا می‌کنند، اخیرا یک دستگاه تارا دنده‌ای درگیر آتش سوزی شده است. در اخبار منتشر شده علت این آتش سوزی اعلام نشده و مشخص نیست که عامل درونی بوده یا بیرونی اما بازی همیشگی ایران خودرو و سایپا این است که به محض تأیید مشکل از سوی شرکت، آن را به دارندگان قطعات و نصب غیر استاندارد منتسب می‌کنند. پیش‌تر نیز در خودروهایی نظیر دنا، دنا پلاس، پژو 207 و پارس شاهد همین ترفند از سوی ایران خودرو بودیم.

اگر به تصاویری که از این خودرو منتشر شده نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که رینگ فولادی و قالپاقی که روی تارا کارخانه‌ای نصب می‌شود دیده نخواهد شد، چرا که دارنده این خودرو اقدام به نصب رینگ تراش خورده آلومینیومی کرده است. البته این بدین معنی نیست که آتش سوزی در نتیجه تعویض رینگ بوده، زیرا این موضوع اصلا عقلانی نیست.

اما بیایید نگاهی به مشخصات تارا دنده‌ای بیندازیم. این خودروی تازه وارد مجهز به پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی است که با کمک گیربکس 5 سرعته قادر به تولید حداکثر قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر است. گفتنی است که ایران خودرو تارا را در شرایط فعلی با گیربکس 5 سرعته دستی عرضه کرده است و گفته شده که در سال 1401 قرار است شاهد گیربکس 6 سرعته دستی برای آن باشیم. از دیگر امکانات و آپشن‌های این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از دسته سیم‌های اقتصادی و نبود باند و دکمه‌های بالابر شیشه بر روی درب‌ها، تنظیم زاویه آینه‌های بیرون به صورت برقی، شیشه راننده مجهز به آنتی ترپ، سامانه GSI، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها، فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترل صوتی، 2 ایربگ ایمنی، سامانه کنترل پایداری، مانیتور لمسی بدون دوربین دید عقب، رینگ آلیاژی طرح اسپرت؛ قالپاق خور و چراغ‌های روز.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*