گوشی TCL 30 SE

گوشی های ارزان قیمت TCL 30 SE و 30 E در کنگره جهانی موبایل بارسلون معرفی شدند

شرکت تی سی ال در جریان کنگره موبایل بارسلون، از جدیدترین گوشی‌های اقتصادی خود رونمایی کرد. گوشی های ارزان قیمت TCL 30 SE و 30 E این شرکت به باتری‌هایی بزرگ و سخت‌افزاری مناسب مجهز هستند.

اگر داشتن یک گوشی اندرویدی از برندی معروف مانند سامسونگ یا شیائومی برای شما مهم نیست و می‌خواهید با پرداخت هزینه‌ای کم، به اندروید 12 و سخت‌افزاری قابل قبول دسترسی داشته باشید، گوشی های ارزان قیمت جدید TCL یعنی تی سی ال 30 SE و 30 E می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای شما باشند. هر دو گوشی شباهت‌های زیادی در زمینه مشخصات دارد اما نسخه اس ای حداقل روی کاغذ کمی بهتر به نظر می‌رسد.

مشخصات گوشی TCL 30 SE

گوشی تی سی ال 30 اس ای به تراشه هلیو جی 25 مدیاتک مجهز شده است. این تراشه که به هشت هسته A53 و پردازنده گرافیکی GE8230 مجهز شده می‌تواند برای استفاده‌های روزمره گزینه مناسبی باشد. البته این تراشه می‌تواند در برخی از برنامه‌ها و بازی‌های سنگین، عملکرد ضعیفی داشته و حرارت زیادی تولید کند. این تراشه مدیاتک در جدیدترین گوشی ارزان قیمت تی سی ال با 4 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X و 128 یا 64 گیگابایت حافظه رم از نوع eMMC همراه شده است. گوشی TCL 30 SE از کارت حافظه میکرو اس دی نیز پشتیبانی می‌کند.

گوشی TCL 30 SE

در تی سی ال 30 اس ای از نمایشگری 6.52 ال سی دی با رزولوشن 720 در 1,600 استفاده شده است. نسبت صفحه نمایش این گوشی هوشمند 20 در 9 است. صفحه نمایش TCL 30 SE می‌تواند تا 70 درصد از دامنه رنگی NTSC را پوشش دهد که در مقایسه با گوشی‌های گران‌تر این خانواده، 30 درصد پایین‌تر است.

حداکثر میزان روشنایی نمایشگر گوشی جدید این شرکت چینی به 450 نیت می‌رسد که میزان قابل قبولی نیست و احتمالا کاربران در محیط‌های آفتابی، با مشکل رو به رو شوند. دوربین سلفی این گوشی 8 مگاپیکسلی است و دارای زاویه دید 80.6 درجه‌ای است. حسگر اثر انگشت هم در پنل پشتی گوشی قرار گرفته است.

گوشی تی سی ال

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی دوربین اصلی آن است. خوشبختانه دوربین باکیفیت گوشی‌های گران‌تر این سری در نسخه اس ای هم حاضر است. حسگر اصلی دوربین 50 مگاپیکسلی است و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک حسگر عمق دو مگاپیکسلی در کنار آن قرار گرفته‌اند. این گوشی با دوربین اصلی می‌تواند از پس ضبط ویدئو با کیفیت 1080p و 30 فریم بر ثانیه بر بیاید.

قیمت و ویژگی‌های گوشی تی سی ال 30 اس ای

خبری از تکنولوژی 5G نیست و کاربران باید از نسل چهارم شبکه‌های مخابراتی استفاده کنند. البته این مدل نقاط قوتی مانند VoLTE و VoWiFi دارد و از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند. وای فای این گوشی نسخه 4 (n) است و از بلوتوث 5.0 و NFC پشتیبانی می‌کند.

در بسته بندی این گوشی یک شارژر 10 واتی وجود دارد که می‌تواند گوشی TCL 30 SE و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی‌اش را در حدود 3 ساعت به صورت کامل شارژ کند. البته بهتر است بدانید این گوشی از شارژ سریع 15 واتی هم پشتیبانی می‌کند اما شارژر باید به صورت جداگانه تهیه شود. گوشی TCL 30 SE با قیمت پایه 150 یورو در قاره اروپا روانه بازار خواهد شد.

ویژگی‌ها و مشخصات فنی گوشی TCL 30 E

نسخه E سری TCL 30 ارزان‌ترین نسخه سری است و از قابلیت‌های مناسبی بهره می‌برد. تی سی ال برای کم کردن قیمت این گوشی، مجبور شده برخی از قابلیت‌ها را تغییر داده و این مدل را به یک گوشی کاملا اقتصادی تبدیل کند. صفحه نمایش گوشی تی سی ال 30 ای 6.52 اینچ اندازه دارد و دارای رزولوشن 720 در 1600 پیکسل است.

گوشی TCL 30 SE

با وجود این که تی سی ال 30 E ارزان‌ترین گوشی این سری است، دوربین قدرتمند 50 مگاپیکسلی دیگر گوشی‌های این خانواده در آن حاضر است. حسگر اصلی دوربین، 50 مگاپیکسلی است و دو حسگر دو مگاپیکسلی در کنار آن حضور دارند. دوربین سلفی این گوشی 5 مگاپیکسلی و دارای زاویه دید 76 درجه‌ای است.  تراشه مورد استفاده قرار گرفته در این گوشی هلیو جی 25 مدیاتک است که به گوشی اجازه ضبط ویدئو با کیفیت 1080p و فریم بر ثانیه را در دوربین سلفی و دوربین اصلی می‌دهد.

این گوشی به تنها 3 گیگابایت حافظه رم مجهز شده است

با این که تراشه این دو گوشی یکسان است اما حافظه رم متفاوت است. در نسخه E سری TCL 30 از سه گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X استفاده شده که می‌تواند این گوشی را به یکی از بدترین انتخاب‌ها برای مولتی تسکینگ تبدیل کند. حافظه داخلی این مدل هم 64 گیگابایت و از نوع eMMC است. این گوشی TCL در نسخه 128 گیگابایتی عرضه نمی‌شود و برای دسترسی به حافظه داخلی بیشتر، باید از کارت حافظه میکرو اس دی استفاده کنید.

در گوشی TCL 30 E خبری از پشتیبانی از شارژ سریع نیست و کاربران به استفاده از شارژ 10 واتی محدود هستند. باتری این گوشی 5000 میلی آمپر ساعتی است و شارژر 10 واتی درون جعبه گوشی به دست خریداران می‌رسد. گوشی تی سی ال 30 ای از حدود یک ماه دیگر با قیمت 140 یورو روانه بازار اروپا خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*