فراخوانی 5 هزار لامبورگینی هوراکان توسط موسسه NHTSA

این ایراد مسخره، باعث فراخوانی 5 هزار لامبورگینی هوراکان شد

آگهی فراخوانی 5 هزار لامبورگینی هوراکان آن هم به علت یک نقص فنی بسیار کوچک و بدون خطر، به تیتر یک رسانه‌های خودرو جهان تبدیل شده.

خودروهای سوپر اسپرت و مخصوصا ابرخودروها به رسیدگی بسیار زیادی نیاز دارند. این تعمیرات معمولا با هزینه‌های سرسام آوری همراه است. اما به نظر می‌رسد که مالکین این نوع خودروها، به هزینه‌های نگهداری بالای آن‌ها اهمیتی نمی‌دهند. هرچند که خودروهای سوپر اسپرت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و هیچوقت به ایرادهای جزئی خودروهای معمولی گرفتار نخواهند شد.

شرکت Lamborghini بدون شک تبحر بسیار زیادی در ساخت سوپر اسپرت‌ها دارد. لامبورگینی در دو سال گذشته، آمار فروش بسیار موفقی را ثبت کرده است اما بعضی از خودروهای آن نتوانستند از چنگ موسسه NHTSA قصر در بروند. برای مثال اخیرا لامبورگینی اونتادور SJV در تست‌های این موسسه رد شده بود. آن‌ها احتمال می‌دادند که ممکن است کاپوت این خودرو در سرعت‌های بالا باز شود و جان راننده را به خطر بیندازد. اما ایرادی که این موسسه روی محصول دیگر این شرکت قرار داده و باعث فراخوانی 5 هزار لامبورگینی هوراکان شده، واقعا مضحک است.

فراخوانی 5 هزار لامبورگینی هوراکان توسط موسسه NHTSA

فقدان درپوش پیچ تنظیم خط افقی چراغ‌های جلو، علت اصلی فراخوان

اگر به چراغ‌های جلو خودروها توجه کنید، متوجه می‌شوید که تمام آن‌ها یک پیچ مخصوص برای تنظیم ارتفاع و خط نور دارند. شما می‌توانید با سفت یا شل کردن آن، خط افقی نور چراغ‌های جلو را تنظیم کنید. بررسی‌های که توسط سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه های ملی آمریکا (NHTSA) روی لامبورگینی Huracan انجام شده نشان می‌دهد که درپوش پیچ تنظیم چراغ‌های جلو این خودرو، با ابعاد خود پیچ تنظیم خط افقی چراغ‌های جلو یکی نیست و به نظر می‌رسد که به راحتی از جای خود خارج می‌شود. به همین خاطر این سازمان به فراخوانی 5 هزار لامبورگینی هوراکان در آمریکا دستور داده است. همچنین آن‌ها اعتقاد دارند که این درپوش‌ها اصلا با قوانین NHTSA مطابقت ندارند. این ایراد بیشتر در مدل‌های 2020 هوراکان دیده‌ می‌شود و شرکت لامبورگینی آن را حاصل خطای انسانی یکی از کارکنان خط تولید، گزارش کرده است.

فراخوانی 5 هزار لامبورگینی هوراکان توسط موسسه NHTSA

سازمان NHTSA در این مورد می‌گوید:

این ناهماهنگی باعث می‌شود که مالکان به راحتی بتوانند خط افقی نور چراغ‌های خود را تنظیم کنند. چنین موضوعی در کنار عدم دانش فنی می‌تواند جان دیگر راننده‌ها را به خطر بیندازد. چرا که تنظیم خط افقی چراغ‌ها فقط در حوزه تخصصی نمایندگی‌های این خودرو است.

فراخوانی 5 هزار لامبورگینی هوراکان توسط موسسه NHTSA

تعمیر هوراکان‌های ناقص، هیچ هزینه‌ای برای مالکان نخواهد داشت

همچنین این موسسه اعلام کرده که نمایندگی‌های لامبورگینی برای رفع این ایراد نباید هیچ پولی دریافت کنند و نصب درپوش پیچ تنظیم خط افقی چراغ‌های جلو هوراکان کاملا رایگان خواهد بود. به هر حال این موضوع اولین فراخوانی بزرگ لامبورگینی هوراکان محسوب می‌شود. هرچند که بعضی از مدل‌های 2018 این سوپر اسپرت، قبلا برای ایراد در دوربین عقب فراخوانی شده بودند.

البته شاید این موضوع برای ما خنده دار به نظر برسد اما سازمان‌های ایمنی خودروهای آمریکایی، به نواقص خودروهای تولید شده در این کشور توجه ویژه‌‍ای دارند.

به هرحال شرکت لامبورگینی قصد دارد تا به زودی پیشرانه‌های 12 و 8 سیلندر خورجینی اونتادور را از لیست تولید خود خط بزند و این خودرو را با پیشرانه V6 و موتورهای الکتریکی به مشتریان عرضه کند.