آنتالیا

آبشارها و جاذبه‌های طبیعی آنتالیا

آنتالیا شهری از شهرهای کشور ترکیه به‌شمار می‌رود و مقصد میلیون‌ها مسافر از سراسر دنیا است. این شهر زیبا که در خود جاذبه‌های خاص و دیدنی را جای داده، یکی از محبوب‌ترین شهرها میان مردم ایران شناخته می‌شود.

در این شهر علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و باستانی جاذبه‌های طبیعی مثل آبشارها، چشمه‌ها و مناطق رنگارنگ و مهم شهر هم وجود دارد که می‌توانند شما را از دنیای واقعی دور کنند تا ساعت‌ها به تماشای زیبایی این مکان‌های دیدنی بنشینید. اگر شما با تور آنتالیا سفر می‌کنید، ما قصد داریم اطلاعات بیشتری در مورد آبشارهای و جاذبه‌های طبیعی آنتالیا به شما بدهیم؛ پس با ما همراه باشید.

غار کارائین

غار کارائین که به غار کاراین هم معروف است، محل زندگی انسان‌های نخستین بوده؛ باستان شناسان توانسته‌اند در این غار استخوان‌هایی پیدا کنند که قدمت آن‌ها بسیار بالا است. باستان شناسان معتقد هستند این غار به دوران پارینه‌سنگی زیرین و پارینه‌سنگی میانی تعلق دارد.

این غار زیبایی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد؛ البته قسمتی از غار کاراین به موزه تبدیل شده و استخوان‌ها و دندان‌های به دست آمده را در معرض دید قرار داده‌اند. برای رفتن به داخل غار باید 480 پله را بپیماید. قسمت‌های مهم غار روشن هستند؛ محض احتیاط با خود چراغ قوه ببرید تا بتوانید بیشتر فضاهای غار را بهتر ببینید.

آبشارهای دودن

یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی در آنتالیا آبشار دودن است؛ این آبشار در 12 کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد. آبشار دودن به دو قسمت بالای و پایینی تقسیم شده است که آب آبشار پایین به دریای مدیترانه می‌ریزد. آبشار بالایی در دل کوه و پوشش گیاهی سرسبز اطراف آبشار مخفی شده است؛ ولی آبشار پایینی نزدیکی دریا قرار دارد.

در قسمت‌هایی از این آبشار می‌توانید شنا کنید. برای رفتن به این آبشار باید هزینه‌ای برای ورودی پرداخت کنید که هزینه زیادی نیست. اگر با تور لحظه آخری آنتالیا سفر می‌کنید، حتما به این آبشار بروید؛ در قسمتی از این آبشار رستوران و کافی‌شاپ قرار دارد تا بتوانید هنگام تفریح غذاهای ترکی و باکیفیت هم میل کنید.

آنتالیا

ساحل کنیالتی

از جاذبه‌های طبیعی دیگر آنتالیا می‌توان به ساحل کنیالتی اشاره کرد. کنیالتی این ساحل یکی از زیباترین و تمیزترین سواحل آنتالیا محسوب می‌شود؛ بیشتر مسافران برای دیدن دریا، ساحل، حمام گرفتن، شنا کردن به این ساحل می‌آیند. این ساحل با پارک ساحلی، رستوران‌ها، کافه‌ها و هتل ریکسوس داون تاون محاصره شده است. امکانات رفاهی برای شنا و تفریحات آبی در این ساحل وجود دارد تا بتوانید روز خود را با تفریحات آبی کامل کنید. برای زیبایی بیشتر این ساحل از درختان کاج ایتالیای، بوته گل ختمی و… استفاده شده است.

منطقه کالیچی آنتالیا

منطقه کالیچی که به منطقه کالچی هم شهرت دارد، یکی از زیباترین منطقه‌هایی است که می‌توانید ساعت‌ها در آن پیاده‌روی کنید و از معماری ساختمان‌ها و رنگ‌های استفاده‌شده لذت ببرید. این منطقه یکی از مهم‌ترین محله‌های شهر آنتالیا است که بسیار شهرت دارد. منطقه کالیچی دو ساحل شنی و سنگی را در خود جای داده است. همچنین تعدادی از جاذبه‌های تاریخی همچون منار شکسته، برج ساعت و مسجد محمد پاشا در این منطقه جای گرفته‌اند. در بندر این منطقه می‌توانید قایق‌سواری کنید و لذت ببرید.

چشمه‌های کارست

چشمه‌های کارست یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی آنتالیا محسوب می‌شود که طرفداران زیادی دارد. مشابه این آبشار را می‌توان در پاموکاله دید. این مجموعه آبشارها پلکانی بوده و از صخره‌های آهکی به‌سمت پایین روانه می‌شوند. بازدید از این جاذبه گردشگری رایگان است. شما فقط یک الی دو ساعت زمان نیاز دارید تا بتوانید همه آبشارهای کارست را به‌خوبی ببینید. چشمه‌های کارست حاصل نفوذ آب از مخازن بزرگ‌تر زیرزمینی به مخزنی کوچک‌تر و خروج آن از چشمه است. اگر با تور آنتالیا سفر می‌کنید، خودتان به این جاذبه‌ دیدنی بروید و ساعت‌ها از این چشمه‌ها لذت ببرید.

آنتالیا

دروازه هادریان

دروازه هادریان یکی از ورودی‌های کالیچی است که آن را بسیار زیبا و فوق‌العاده طراحی کرده‌اند. این دروازه تقریبا سالم مانده و قدمت آن به دوره رومیان باستان می‌رسد. این دروازه در سال 130 پس از میلاد به افتخار ورود امپراتور روم باستان، یعنی هادریانوس به این شهر ساخته شد.

شکل کلی دروازه سه طاق قوسی شکل بوده که آن را از جنس سنگ مرمر ساخته‌اند. زیر طاق نمادهای حکاکی شده بسیار جالب بوده و هنوز سالم مانده است. این دروازه یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری شهر آنتالیا بوده و سالیانه میلیون‌ها نفر از این اثر هنری دیدن می‌کنند.

لارا

لارا یکی از زیباترین و خاص‌ترین منطقه‌های نزدیک به آنتالیا است. این منطقه در شش کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارد. در سواحل این منطقه دریا بسیار آرام و ملایم بوده و سواحل آن ماسه‌ای و شنی هستند. این منطقه درست شبیه فیلم‌های هالیوودی است که شاید هرکس آرزوی دیدنش را داشته باشد. حمام آفتاب گرفتن در این ساحل یکی از رایج‌ترین کارهایی ‌است که می‌توانید انجام دهید. به لطف دریای آرام شنا در این دریا لذت خاص خودش را دارد که شاید هیچ وقت نتوانید دیگر آن را تجربه کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*