تعداد بمب‌های هسته‌ای روسیه

مقایسه تعداد بمب‌های هسته‌ای روسیه با دیگر کشورهای جهان

پس از حمله روسیه به اوکراین احتمال بروز یک جنگ هسته ای بالا رفته است. در این مطلب به مقایسه تعداد بمب‌های هسته‌ای روسیه با دیگر کشورهای جهان می‌پردازیم.

رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین هشدار ترسناکی به ملت‌های غربی داد و خاطر نشان کرد که دخالت آنها در مسئله اوکراین می‌تواند به عواقبی منجر شود که تاکنون نظیر آن را ندیده‌اند. پوتین آمریکا و متحدانش را متهم به نادیده گرفتن درخواست روسیه مبنی بر جلوگیری از پیوستن اوکراین به ناتو و پذیرش تضمین مسکو کرد.

تعداد بمب‌های هسته‌ای روسیه و سایر کشورها

این موضوع باعث ایجاد رعب و وحشت شد که مبادا روسیه علیه دشمنانش از سلاح هسته‌ای استفاده کند. سلاح‌های هسته‌ای روسیه شامل موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای یا ICBMS هستند و توانایی پیمایش هزاران مایل دارند.

تعداد بمب‌های هسته‌ای روسیه

بر اساس اطلاعات انجمن کنترل تسلیحات، هم روسیه و هم آمریکا هزاران سلاح هسته‌ای دارند و پس از این دو کشور انگلیس، فرانسه و چین با صدها سلاح هسته‌ای در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند. زیردریایی کلاس ونگارد بخشی از نیروی بازدارنده هسته‌ای انگلیس است.

  • روسیه: 6257
  • آمریکا: 5550
  • انگلیس: 225
  • فرانسه: 290
  • چین: 350
  • رژیم صهیونیستی (اسرائیل): 90
  • پاکستان: 165
  • هند: 156
  • کره شمالی: 40

تعداد بمب‌های هسته‌ای روسیه

آنطور که آمارها نشان می‌دهد، روسیه در جایگاه نخست دارنده بیشترین سلاح هسته ای در جهان و آمریکا با اندکی فاصله مقام دوم را دارد. اما اگر حالا که روسیه به اوکراین حمله کرده جالب است بدانید که زمانی قدرت سوم هسته ای جهان بود اما حالا سلاح هسته‌ای ندارد. پس از پایان جنگ سرد در سال 1991 و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی -اوکراین بخش بزرگی از آن بود- تعداد زیادی از شاهزاده‌های اوکراینی توسط مسکو کنار گذاشته شدند. در هر حال اوکراین تصمیم گرفت تا به طور کامل خودش را خلع سلاح هسته‌ای کند.

سامانه بازدارنده هسته‌ای بریتانیا که در نیروی دریایی سلطنتی مستقر است، حداقل یک موشک بالستیک زیردریایی دارد و در اقیانوس نگه‌داری می‌شود و در هر زمانی غیرقابل شناسایی است. این سیستم از سال 1969 در محل فعلی خود مستقر شده و تنها کسی که می‌تواند آن را فعال کند، نسخت وزیر بریتانیا – در حال حاضر بوریس جانسون- است؛ حتی اگر به عنوان بخشی از اقدام ناتو قرار بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. بیسواد! اوکراین جزء ناتوئه!؟
    چرا راجب چیزیکه نمیدونیم اظهار نظر می‌کنیم؟!

  2. این نشان دهنده اینه که به کشورها نمیشه اعتماد کرد و باید سلاح هسته برای دفاع یا در مواقع ضروری اماده داشته باشه
    اگر یک کشور نداشته باشه میشه مثل اوکراین که عضو ناتو هست و هنوز هیچ کاری نکردند براش اینو اضافه میکنم هر کشوری که عضو ناتو هست اون هم پیمان ها خیلی سریع باید از اون کشوری که بهش حمله شده دفاع کننه و الان که میبینیم خلافش ثابت شده

    • دوست عزیز اوکراین با اینکه میخواست عضوی از ناتو باشه ولی کشور های عضو ناتو این رو قبول نکردن، یکی از دلایل روسیه برای حمله هم همین درخواست اوکراین برای عضویت توی ناتو بود.

      توی اینترنت هم اطلاعات کافی برای اعضای ناتو و چرا اصلا ناتو تشکیل شده هست میتونید مطالعه کنید.