اختلال تلگرام

اختلال تلگرام و مشکل دانلود نشدن عکس و فیلم در اسفند 1400؛ پای صیانت در میان است؟

به گزارش تعداد زیادی از کاربران، اختلال تلگرام در یکی دو روز گذشته باعث شده دانلود عکس و فیلم در این پیام رسان به شدت با مشکل مواجه شود.

از دیروز تاکنون، اختلالات گسترده‌ای در پیام رسان تلگرام مشاهده می‌شود. بسیاری از کاربران گزارش داده‌اند که سرعت دانلود عکس و فیلم در Telegram به شدت کاهش پیدا کرده و حتی در مقاطعی کاملا غیر ممکن شده است.

اولین بار در روز گذشته بود که این اتفاق رخ داد و کاربران زیادی در برخی مناطق اعلام کردند امکان دانلود فایل‌های مختلف را در این اپلیکیشن ندارند، اما این مشکل خیلی زود برطرف شد. با وجود این، از صبح امروز دوباره شاهد بروز این مشکل هستیم  و کند شدن این اپلیکیشن و افت قابل توجه سرعت دانلود عکس، فیلم و سایر فایل‌ها در تلگرام توسط تعداد زیادی از کاربران گزارش شده است.

علت اختلال تلگرام چیست؟

هنوز هیچ گزارش رسمی و اطلاعات بیشتری درباره علت این اختلالات منتشر نشده و مشخص نیست که این مشکل از کدام سمت به وجود آمده است و در چه زمانی حل می‌شود. چند روز پیش، مدیر پیام رسان تلگرام اعلام کرده بود که به دنبال ایجاد محدودیت در روسیه و اوکراین است. پاول دوروف گفته بود ما نمی‌خواهیم از تلگرام به عنوان ابزاری برای تشدید درگیری‌ها و نفرت‌پراکنی استفاده شود و به همین دلیل در صورت تشدید اوضاع، امکان محدود کردن فعالیت کانال‌های تلگرامی در کشورهای درگیر را بررسی خواهیم کرد.

حالا باید دید آیا اختلال به وجود آمده در Telegram به تهدید پاول دوروف برای ایجاد محدودیت مربوط است یا شاید هم این موضوع منشا خارجی نداشته و پای طرح صیانت در میان باشد. در صورت کسب اطلاعات بیشتر، جزئیات ماجرا را با شما در میان خواهیم گذاشت. اکنون از کاربران محترم گجت نیوز می‌خواهیم اگر شما هم با چنین مشکلی در تلگرام مواجه هستید، با ذکر نام شهر و نام سرویس‌دهنده اینترنت خود در بخش کامنت‌ها، ما و دیگر کاربران را نیز در جریان بگذارید.