مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ در حال تاسیس مرکزی برای پیدا کردن راه درمان تمام بیماری ها است!

مارک زاکربرگ برنامه‌هایی برای تاسیس یک مرکز درمانی عجیب دارد که می‌تواند علم پزشکی را متحول کند. در مرکز پزشکی مارک زاکربرگ، راهی برای درمان تمام بیماری‌ها پیدا خواهد شد!

شاید این روزها نام ایلان ماسک به واسطه نظرات و فعالیت‌هایش بیشتر مورد توجه رسانه‌ها باشد. ثروتمندترین مرد جهان رویاهایی درباره زندگی بشر در مریخ، ارتباط انسان‌ها بدون مکالمه از طریق نورالینک و … دارد که بسیار جذاب به نظر می‌رسند. حالا نوبت به یکی دیگر از افراد ثروتمند جهان یعنی مارک زاکربرگ رسیده تا با رویاهایش، به تیتر اول رسانه‌ها تبدیل شود. مارک زاکربرگ می‌خواهد یک مرکز درمانی فوق پیشرفته را بسازد که در آن، راه درمان تمام بیماری‌ها پیدا شود.

مارک زاکربرگ هم از سختی راه درمان تمام بیماری‌ها آگاهی دارد

در نگاه اول شاید این رویا، شبیه به رویاهای کودکی باشد که می‌خواهد وقتی بزرگ شد، پزشک شود اما در واقع زاکربرگ می‌خواهد این ایده جاه‌طلبانه را در آینده‌ای نزدیک عملی کند. اخبار مربوط به این مرکز پزشکی از مدت‌ها قبل شنیده می‌شد و حالا زاکربرگ در یک پادکست، درباره این مرکز و موضوعات جالب دیگری مانند معنای زندگی، توضیحاتی را ارائه کرده است.

سریع ترین ابر کامپیوتر جهان / مارک زاکربرگ

با این که زاکربرگ جزو چهره‌های منفور دنیای تکنولوژی است، در این پادکست سعی کرده چهره بهتری از خود به جهان نشان دهد. او اعلام کرده ترجیح می‌دهد پول‌هایش را صرف درمان بیماری‌ها کند تا این که بخواهد به عمری طولانی یا جاودانگی دست پیدا کند.

این یک تصمیم مشخص بود که اقدامات بشردوستانه خود را به طور صریح بر طول عمر یا زندگی برای همیشه متمرکز نکنیم … این یک تصمیم از قصد بود که بر روی آن چه فکر می‌کنم یک هدف ممکن در قرن فعلی است متمرکز شویم. تصمیمی که نتیجه آن درمان، پیشگیری یا مدیریت همه بیماری ها باشد.

مارک زاکربرگ به فریدمن اعلام کرد که باور دارد مریض شدن و مرگ مردم به دلیل بیماری، “چیز بدی است”. او در ادامه صحبت‌هایش اعلام کرد تمام سرمایه‌اش را در زمینه درمان و پیشگیری از بیماری‌ها خرج خواهد کرد.

مارک زاکربرگ می‌داند قلع و قمع کردن بیماری‌ها به صورت کامل تقریبا غیرممکن است. اما هدف نهایی او، این است که نگرانی‌هایی که پس از بیمار شدن مردم به وجود می‌آید کم‌تر شود. همچنین بخشی از ثروت او، در بخش پیشگیری از بیماری‌ها صرف خواهد شد. البته این میلیاردر آمریکایی اعلام کرد حداقل تا چندین دهه آینده، خبری از خداحافظی با تمام بیماری‌ها نخواهد بود.

زاکربرگ از سال 2016 برنامه‌هایی برای پایان بیماری‌ها تا پایان قرن 21 داشت

بنیاد چان زاکربرگ، یک سازمان خیریه است که فعالیت‌های گسترده‌ای دارد. یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این سازمان خیریه، تلاش برای درمان بیماری‌های مختلف و تحقیقات در حوزه پزشکی است. زاکربرگ می‌خواهد تا پایان سال 2100 میلادی، از بیماری‌های قلبی، سرطان‌ها، بیماری‌های روانی و … پیشگیری کند و راه‌هایی قطعی برای درمان این بیماری‌ها پیدا کند.

"مارک زاکربرگ" بیزنس من برتر

با این که این طور به نظر می‌رسید زاکربرگ از این رویا دست کشیده اما اشاره دوباره او به رویای دنیای بدون بیماری، باعث شد دوباره رسانه‌ها به ایده درمان تمام بیماری‌ها بپردازند. ایده زاکربرگ، یعنی علاج تمام بیماری‌ها، شاید این روزها کمی دور از دسترس به نظر برسد اما با توجه به پیشرفت‌های علم پزشکی کاملا قابل دسترس است.

درمان تمام بیماری‌ها بدون شک در آینده ممکن خواهد بود اما قطعا تمام مردم نخواهند توانست از درمان تمام بیماری‌ها بهره ببرند. همین حالا هم امکان درمان بسیاری از بیماری‌ها وجود دارد اما هزینه‌های درمان برخی بیماری‌ها، برای بسیاری از مردم بیشتر از چیزی است که توانش را دارند. همچنین با توجه به این که سودطلبی زاکربرگ و عملکرد افتضاحش در حفاظت از امنیت کاربران بر هیچ کس پوشیده نیست، باید دید او در حفاظت از سلامتی مردم و درمان و علاج بیماری‌ها چه عملکردی خواهد داشت.