فیفا 23

بالاخره با فیفا 23 قابلیت کراس-پلی به این مجموعه می‌آید

طبق اخبار منتشر شده، بازی فیفا 23 – FIFA 23 برای اولین‌ بار در تاریخ این مجموعه از کراس-پلی یا همان قابلیت بازی کردن میان‌پلتفرمی پشتیبانی خواهد کرد.

در فیفا 23 برای بازی کردن با دوستانتان به یک پلتفرم محدود نخواهید بود زیرا قرار است قابلیت کراس-پلی به این مجموعه بیاید.

طبق اطلاعات فاش شده از سوی وب‌سایت «ایکس‌فایر»، فیفا 23 اجازه می‌دهد تا بازیکنانِ پلی استیشن، ایکس باکس و رایانه‌های شخصی برای اولین بار در کنار یکدیگر بازی کنند. در همه‌ی این سال‌ها، بازیکنانِ هر کدام از پلتفرم‌ها، تنها اجازه داشتند با کسانی بازی کنند که آن‌ها نیز روی پلتفرم مشابه‌ای هستند اما شرایط به‌زودی تغییر پیدا می‌کند. بدین معنا که اگر روی پلی استیشن 4 بازی می‌کنید، می‌توانید با دوستانتان روی رایانه‌های شخصی یا ایکس‌ باکس به رقابت بپردازید یا با آن‌ها هم‌تیمی شوید.

به نقل از ایکس‌فایر، تکنولوژی «هایپرموشن» که برای فیفا 22 رونمایی شد نیز جهش بزرگی در نسخه‌ی جدید خواهد داشت و اجازه می‌دهد تا «سازندگان بهتر بتوانند انیمیشن‌های فوتبالیست‌های واقعی را به بازی بیاورند»؛ این کار بواسطه‌ی دوربین‌های استادیوم‌ها انجام می‌شود. به عبارت دیگر، ویدیوهای ضبط شده از بازیکنان، به‌صورت گرافیکی پردازش می‌شود که نتیجه‌اش نزدیک‌ترین انیمیشن‌های ممکن به واقعیت است.

فیفا 23

همان‌طور که می‌دانید، این تکنولوژی در حال حاضر تنها در نسخه‌ی پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و سری اس وجود دارد و صاحبان پلی استیشن 4، رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان نمی‌توانند از آن بهره‌مند شوند. شرکت EA با کمک این فناوری، طریقه‌ی حرکت کردن بازیکنان را تغییر داد و با استفاده از «موشن کپچر»، تلاش کرد تا سطح واقع‌گرایی را تا حد ممکن افزایش دهد.

این فناوری در نسخه‌ی جدید، عملکرد به مراتب بهتری دارد و می‌تواند بیش از 100 برابر آمار و جزئیات بیشتری را پردازش کند.

در سوی دیگر، فیفا 23 شامل جام جهانی مردان و همچنین زنان خواهد بود و گفته می‌شود که شرکت EA قصد دارد تا لایسنس تیم‌ها و لیگ‌های بیشتری از فوتبال زنان را بدست بیاورد.

دیگر تغییر بزرگی که قریب الوقوع به نظر می‌رسد، «عوض شدن نام بازی فیفا» است. شرکت EA هنوز با فدراسیون بین‌المللی فوتبال به توافق قطعی نرسیده است، در نتیجه می‌توان انتظار داشت که دیگر اجازه‌ی استفاده از نام و لوگوی آن را نداشته باشد. این شرکت، اخیرا نام تجاری EA Sports FC را به ثبت رسانده‌ است که شاید نام اصلی فیفا 23 باشد.

ناگفته نماند که اگر همکاری EA و فدراسیون بین‌المللی فوتبال به پایان برسد، شرکت EA همچنان لایسنس تیم‌ها و استادیوم‌ها را حفظ می‌کند. فیفا 23 هنوز تاریخ عرضه‌ی مشخصی ندارد؛ در صورت انتشار اخبار مرتبط، آن‌ها را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*