آیفون 13 مینی یا آیفون SE

آیفون 13 مینی بخریم یا منتظر آمدن آیفون SE 2022 باشیم؟

اپل به زودی گوشی آیفون SE نسخه 2022 را معرفی خواهد کرد و اگر می‌خواهید در آینده‌ای نزدیک یک گوشی خوش‌قیمت و کوچک از برند اپل خریداری کنید، باید بین این مدل و آیفون 13 مینی یک گوشی را انتخاب کنید.

اپل به احتمال زیاد در هفته آینده گوشی اقتصادی آیفون SE 2022 را معرفی خواهد کرد. این گوشی می‌تواند به بزرگ‌ترین کابوس گوشی‌های اندرویدی تبدیل شود و گفته می‌شود قیمت این گوشی، تنها 300 دلار خواهد بود. بهتر است بدانید این گوشی، به نوعی ادامه‌دهنده راه گوشی‌های سری آیفون مینی خواهد بود و طبق گزارش‌ها، دیگر خبری از آیفون 13 اپل نخواهد بود و آیفون SE، تنها آیفون با نمایشگر کوچک خواهد بود.

گوشی آیفون SE 2022 می‌تواند برای کسانی که به دنبال یک آیفون کوچک یا اقتصادی هستند گزینه به شدت مناسبی باشد. اپل رقیبی در این بازار نخواهد داشت و تنها رقیب گوشی آیفون اس ای 2022 از نظر اندازه، گوشی آیفون 13 مینی خواهد بود.

آیفون SE 3، تهدیدی جدی برای اندروید است؛ اما چرا؟

گوشی آیفون 13 در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی معرفی شده بود. این گوشی یکی از کم‌فروش‌ترین گوشی‌های شرکت اپل در سال‌های گذشته بوده است. این مدل با قیمت 699 دلار روانه بازار شد. در حال حاضر آیفون SE با قیمت حدودی 400 دلار معامله می‌شود و طبق شنیده‌ها، آیفون SE 2022 با قیمت 300 دلار روانه بازار خواهد شد.

آیفون SE 2022 یا آیفون 13 مینی؟

اگر می‌خواهید هر چه سریع‌تر به جواب برسید، باید بدانید گوشی آیفون 13 مینی گزینه قدرتمندتری است اما باید هزینه بیشتری را هم پرداخت کنید. آیفون SE 2022 گزینه ارزان‌تری خواهد بود اما مجبور خواهید بود با سخت‌افزاری ضعیف‌تر و طراحی کهنه‌تر کنار بیایید.

معمولا گوشی‌های سری آیفون SE فروش بهتری در کشور ما داشته‌اند و احتمالا با خرید این گوشی، بتوانید به لوازم جانبی بیشتری دسترسی داشته باشید. همچنین در صورت خرابی گوشی، احتمالا کار راحت‌تری برای تعمیر داشته باشید.

رندرهای با کیفیت آیفون SE 3

دیگر نکته قابل توجه، پایان عمر سری آیفون مینی است. اگر می‌خواهید آخرین نسخه آیفون مینی را داشته باشید، احتمالا بهتر است به جای آیفون SE 2022 سراغ گوشی آیفون 13 مینی بروید؛ چون احتمالا دیگر هیچ وقت نتوانید چنین گوشی را از کمپانی اپل خریداری کنید.

معمولا با توقف تولید یک گوشی، قیمت آن کاهش می‌یابد اما با توجه به عجیب بودن بازار گوشی‌های هوشمند در کشورمان، احتمالا با رسمی شدن توقف تولید آیفون‌های مینی، قیمت آیفون 13 مینی افزایش یابد. پس بهتر است به این نکته هم توجه داشته باشید.

iPhone 13 Mini مشخصات حرفه‌ای‌تری دارد

گوشی آیفون 13 مینی، هیچ تفاوت قابل توجهی به جز اندازه با برادران بزرگ‌ترش ندارد. این گوشی کوچک، یک دوربین به شدت قدرتمند، تراشه‌ای قابل اعتماد در سال‌های آینده، پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی مدت، صفحه نمایشی با وضوح بالا، ویژگی‌های امنیتی قابل قبول، طراحی چشم‌نواز و … را در خود جای داده است.

همان طور که می‌بینید، آیفون 13 مینی یک پکیج کامل از ویژگی‌های فوق‌العاده است و احتمالا آیفون SE نتواند در زمینه مشخصات، به iPhone 13 Mini برسد. اما اختلاف قیمت 300 تا 400 دلاری، می‌تواند آیفون SE 2022 را به گزینه اقتصادی‌تری تبدیل کند.

آیفون 13 مینی

صفحه نمایش آیفون 13 مینی 5.4 اینچ است و از نوع سوپر رتینا ایکس دی آر اولد است. هنوز اطلاعاتی رسمی درباره آیفون SE بعدی منتشر نشده اما با توجه به قیمت احتمالی این گوشی، نباید انتظار داشته باشیم در زمینه نمایشگر، آیفون SE 2022 عملکرد درخشانی داشته باشد.

باتری هر دو گوشی عملکرد ضعیفی دارند

در زمینه باتری، آیفون 13 مینی عملکرد قابل قبولی ندارد و احتمالا گوشی آیفون SE 2022 هم با توجه به اندازه‌اش، نتواند باتری بزرگی را در خود جای دهد. اگر عمر باتری برای شما اهمیت زیادی دارد، بهتر است سراغ این دو گوشی نروید اما اگر می‌خواهید یک گوشی کوچک و اقتصادی اپل را خریداری کنید، بهتر است بدانید آیفون 13 مینی و آیفون SE 2022 در زمینه باتری در مقایسه با رقبا، عملکرد افتضاحی خواهند داشت.

یکی دیگر از تفاوت‌های این دو گوشی، در زمینه قدرت پردازشی خواهد بود. اپل همیشه در گوشی‌های آیفون SE، از تراشه‌های قدیمی‌تر و ضعیف‌ترش استفاده می‌کند و احتمالا امسال هم همین اتفاق بیفتد. تراشه‌های قدیمی اپل هنوز هم می‌توانند به راحتی از پس سنگین‌ترین برنامه‌ها بر بیایند اما اگر می‌خواهید به بهترین کیفیت در بازی‌ها و برنامه‌ها دسترسی داشته باشید، باید سراغ آیفون 13 مینی بروید.

آیفون 13 مینی

آیفون SE با این که ضعیف‌ترین نسخه از گوشی‌های آیفون است، در زمینه دوربین حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. گفته می‌شود اپل گوشی آیفون SE 2022 را در زمینه دوربین پیشرفته‌تر خواهد کرد اما هر قدر هم که پیشرفت دوربین این گوشی زیاد باشد، نمی‌تواند به یک پرچم‌دار کامل مثل آیفون 13 مینی برسد. انتظار داریم امسال هم در گوشی آیفون SE، از تنها یک حسگر برای دوربین اصلی استفاده شود.

احتمالا حسگر اصلی دوربین، همانند دوربین آیفون 13 مینی، 12 مگاپیکسلی باشد. این دوربین می‌تواند عملکرد فوق‌العاده‌ای در گوشی آیفون SE 2022 داشته باشد. اما عدم وجود دوربین اولترا واید، احتمالا تجربه استفاده از دوربین گوشی را محدودتر کند.

بهتر است منتظر معرفی گوشی آیفون SE 2022 بمانید

اپل احتمالا هفته آینده و یا در آینده‌ای نزدیک گوشی آیفون SE 2022 را معرفی خواهد کرد. این گوشی می‌تواند از نظر مشخصات فنی، در بهترین حالت یک میان‌رده باشد. با این حال ممکن است کوپرتینو نشین‌ها همه ما را شگفت‌زده کنند و آیفون SE 2022 بتواند حتی با آیفون 13 مینی هم رقابت کند.

نسل قبل گوشی‌های آیفون SE، از همان طراحی تکراری استفاده کرده بود اما به طور کلی، یک گوشی قدرتمند بود. اپل اگر بخواهد خرید نسل جدید این گوشی‌ها را منطقی‌تر جلوه دهد، باید پیشرفت‌های قابل توجهی را در آیفون SE 2022 بگنجاند. این پیشرفت‌ها می‌توانند ارزش خرید گوشی جدید سری آیفون SE را بالاتر ببرند.

آیفون SE 2022

همچنین در حال حاضر قیمت آیفون 13 مینی، به آیفون 13 معمولی بسیار نزدیک است. پس اگر به گوشی‌هایی با اندازه کوچک علاقه‌ای ندارید، احتمالا خرید آیفون 13 مینی در این روزها چندان معقول نباشد. و بهتر است سراع آیفون 13 معمولی بروید. در کنار این موضوع بهتر است به یاد داشته باشید که گوشی آیفون 13 مینی فروش فوق‌العاده را تجربه نکرده، پس احتمالا در آینده و با معرفی آیفون SE 2022 قیمت جهانی آن تا حدی کاهش پیدا کند و قیمت این گوشی منطقی‌تر شود.

در هر حال بهتر است منتظر معرفی گوشی آیفون SE مینی توسط اپل بمانید. آیفون 13 مینی گوشی مناسب همه کاربران نیست و در حال حاضر با توجه به قیمتش، آیفون 13 معمولی گزینه بهتری به نظر می‌رسد. همچنین اگر به دنبال یک گوشی اپل با اندازه کوچک هستید، آیفون SE 2022 می‌تواند با قیمتی بسیار پایین‌تر، بیشتر انتظارات شما را برآورده کند. البته اگر از گوشی آیفون کوچک خود انتظارات بیشتری دارید و آماده‌اید بیشتر هزینه کنید، می‌توانید سراغ آیفون 13 مینی بروید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*