سامسونگ گلکسی S22 اولترا

سامسونگ به کند کردن عمدی گوشی هایش اعتراف کرد

چندی پیش خبری درباره کند شدن عمدی عملکرد گوشی های سامسونگ منتشر شد. حالا این شرکت کره‌ای، رسماً ضعیف‌تر کردن گوشی هایش را تایید کرده است.

سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی و گوشی‌های هوشمند در جهان است. این شرکت چندی پیش به کند کردن عمدی گوشی هایش محکوم شد و حالا سامسونگ، رسماً این موضوع را تأیید کرده است.

رابط کاربری One UI 4.1 سامسونگ

گفته می‌شود دلیل اصلی کند شدن گوشی های سامسونگ، برنامه GOS یا (Game Optimizing Service) است. وظیفه اصلی این برنامه، جلوگیری از داغ شدن گوشی های سامسونگ در بازی‌ها و بهبود عملکرد گوشی کاربران در بازی کردن است.

گلکسی Z Fold 4 / گلکسی نوت

با این که این برنامه فواید زیادی دارد و یکی از برنامه‌های محبوب گیمرها در گوشی‌های سامسونگ است اما این برنامه در کنار فوایدش، عملکرد کلی گوشی را نیز مختل می‌کند و به بسیاری از برنامه‌ها، اجازه استفاده حداکثری از منابع را نمی‌دهد. طبق اطلاعاتی که تا زمان نگارش این مطلب منتشر شده، بیش از ده هزار برنامه از GOS سامسونگ آسیب دیده‌اند و عملکردشان ضعیف‌تر شده است.

مشکل کند شدن گوشی های سامسونگ به زودی حل می‌شود

شرکت سامسونگ در برنامه Members به کاربرانش درباره عملکرد برنامه GOS و کند شدن گوشی‌هایش توضیحاتی را ارائه کرده است. این شرکت کره‌ای اعلام کرده برنامه GOS، عملکرد پردازنده گوشی و پردازنده گرافیکی را بهینه می‌کند و از تولید گرمای زیاد در بازی‌ها، جلوگیری میکند.

با این که سامسونگ به انتقادات وارده واکنش نشان داد اما به صورت واضح، کند شدن دیگر برنامه‌ها را به دلیل وجود برنامه GOS‌ را تایید نکرد.

قیمت گلکسی S22 اولترا

البته این به معنای کتمان کامل این مشکل توسط سامسونگ نیست. این شرکت اعلام کرده در حال رسیدگی به مشکلات و ایرادات اعلام شده است. در روزها و هفته‌های آینده، سامسونگ یک آپدیت مهم برای این برنامه منتشر خواهد کرد تا سیستم GOS در گوشی‌های سامسونگ، باعث کند شدن گوشی و دیگر برنامه‌ها نشود.

بیشتر بخوانید: چگونه سرعت گوشی یا تبلت اندرویدی خود را افزایش دهیم 

طبق اطلاعات منتشر شده، آپدیت بعدی در بخش Game Booster lab  در بخش گیم لانچر اعمال خواهد شد. با این آپدیت، کاربران می‌توانند گزینه‌ای را انتخاب کنند تا عملکرد گوشی تحت تاثیر قرار نگیرد و برنامه‌های گوشی به دلیل وجود سیستم GOS، با مشکلاتی مانند کند شدن رو به رو نشوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*