بیمه شخص ثالث

خرید بیمه موتور و بیمه خودرو: بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه با تخفیف 500 هزار تومانی ( اسفند 1400)

افراد برای طی کردن مسیر دانشگاه، تفریح و سرکار رفتن خود از وسایل نقلیه زمینی مانند خودرو و موتور سیکلت استفاده می‌کنند. همین موضوع باعث شده سرعت امور زندگی افزایش پیدا کند و تردد راحت‌تر شود. نکته مهمی ‌که همراه این موارد دیده می‌شود، حادثه‌ای است که همیشه در کمین وسایل نقلیه مخصوصا در اواخر سال و نوروز 1401 خواهد بود. برای جبران خسارت‌های به جود آمده ناشی از تصادف خودرو و موتور سیکلت باید یک پشتوانه مالی داشت تا در کوتاه‌ترین زمان و بدون صرف وقت و انرژی خسارت‌ها پرداخت شود. خرید بیمه شخص ثالث خودرو، بیمه موتور و بیمه بدنه می‌تواند تا حدود زیادی بار سنگین جبران خسارت‌های وارد شده در حادثه را به دوش بکشد. به طور کلی ماهیت اصلی بیمه‌ها پشتوانه بودن و جبران خسارت‌های وارد شده به وسیله نقلیه و شخص ثالث است.

همیشه انتخاب بیمه مناسب برای صاحبان خودرو و موتور، با توجه به پوشش‌ها یک دغدغه بوده است، پس قبل از خرید بیمه بدنه، بیمه موتور و بیمه شخص ثالث باید شرایط مقایسه انواع پوشش‌ها و توانگری شرکت‌های بیمه‌ای را فراهم کرد تا در انتخاب بهترین بیمه اطمینان خاطر داشت. در این مطلب قصد داریم درباره مزیت‌های انواع بیمه خودرو و موتور توضیحاتی ارائه کنیم با ما تا انتهای متن همراه باشید.

بیمه شخص ثالث خودرو چیست؟

بیمه شخص ثالث یکی از بیمه نامه‌های اتومبیل است که خرید آن برای ماشین اجباری است و در صورت عدم تهیه آن، پلیس راهنمایی و رانندگی خودرو را متوقف کرده و به پارکینگ منتقل می‌کند که همراه با جریمه خواهد بود. علت نام گذاری بیمه شخص ثالث بدین گونه است که به شخص اول بیمه‌گزار، به شخص ثانی بیمه‌گر و به شخص زیان دیده شده در حادثه، شخص ثالث گفته می‌شود. همانگونه که از نام این بیمه نامه مشخص است خسارت‌های به وجود آمده ناشی از تصادف‌ها به شخص ثالث، جبران خواهد شد.

بیمه ثالث خودرو پوشش‌های اصلی دارد که با پرداخت حق بیمه می‌توان تحت پوشش این موارد قرار گرفت. توجه کنید که در بیمه ثالث خودرو، بیمه‌گر هیچ تعهدی در قبال خسارت‌های وارد شده به راننده مقصر ندارد.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث ماشین

همانطور که می‌دانید بیمه یک قرارداد دو طرفه بین بیمه‌گر و بیمه‌گزار است که شرکت بیمه با دریافت حق بیمه از بیمه‌گزار، موظف به جبران خسارت‌های متعهد شده در مفاد قرارداد بیمه است.

بیمه شخص ثالث دو نوع خسارات مالی و جانی یا همان خسارات بدنی شخص ثالث را پوشش می‌دهد و بیمه‌گر متعهد به پرداخت حداکثر پوشش بیمه شخص ثالث اتومبیل برای جبران خسارت های جانی و مالی مطابق حداکثر تعهدات توافقی در بیمه‌نامه شخص ثالث است.

خسارت مالی: خسارت‌هایی كه به اموال اشخاص ثالث وارد می‌شود مانند تصادف و خسارت به خودروی ثالث.چنین خسارت هایی، زیان مادی شخص ثالث دارنده وسیله نقلیه موضوع بیمه را شامل می‌گردد.

بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث، خسارات جانی و مالی را پرداخت می‌کند.

خسارت بدنی: خسارت های جانی اشخاص ثالث که شامل فوت، نقص عضو و هزینه های پزشکی ناشی از حادثه با موضوع بیمه باشد.خسارت بدنی پرداختی یا همان دیه یا ارش (دیه ای که مقدار آن در شرع مقدس مشخص نشده است) به نوع صدمه بدنی مانند شکستگی ، نقص عضو و از کار افتادگی جزئی یا کلی ـ موقت یا دائم ـ دیه فوت و هزینه معالجه اشخاص ثالث در اثر حوادث تحت پوشش بیمه شخص ثالث بستگی دارد.

شما می‌توانید برای خرید بیمه شخص ثالث با ارزان ترین قیمت و بیشترین پوشش‌ها به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/thirdparty

نحوه محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث خودرو چگونه است؟

برای محاسبه قیمت و نرخ حق بیمه ثالث عوامل مختلفی تاثیرگذار است که عبارتند از:

  • تعداد سیلندر
  • کاربری خودرو
  • تاریخ انقضای بیمه ثالث قبلی
  • درصد تخفیف بیمه نامه راننده
  • سال تولید و سال ساخت ماشین
  • میزان تعهدات مشخص شده در پوشش‌ها
  • میزان جریمه دیرکرد تمدید بیمه نامه ثالث
  • تخفیف عدم خسارت در بیمه شخص ثالث

حق بیمه شخص ثالث با توجه به میزان پوشش‌های انتخابی و مبلغ دیه یک انسان که در ابتدای هر سال از سوی قوه قضاییه مشخص می‌شود، محاسبه خواهد شد.

بیمه شخص ثالث موتور سیکلت چیست؟

بیمه موتور یکی از بیمه نامه‌های موتور سیکلت است که مانند: بیمه ثالث خودرو برای جبران خسارت‌های مالی و جانی در نظر گرفته شده است و خرید آن اجباری است. تنها تفاوت بیمه موتور با بیمه ثالث ماشین، پوشش و جبران خسارت‌های جانی وارد شده به راننده مقصر است. بدین گونه که در بیمه موتور خسارت‌های جانی وارد شده به راننده مقصر جبران خسارت خواهد شد.

پوشش‌های بیمه موتور سیکلت

خسارت مالی شخص ثالث در حادثه:

در بیمه موتور خسارت‌های مالی وارد شده به اشخاص ثالث در حادثه تصادف جبران خسارت خواهد کرد و تحت پوشش این بیمه نامه قرار دارد.

خسارت جانی اشخاص ثالث در حادثه:

در این پوشش میزان خسارت جانی وارد شده به اشخاص ثالث ارزیابی می‌شود و شرکت بیمه مطابق با پوشش‌های بیمه شخص ثالث موتور سیکلت و سقف تعهدات خود، غرامت پرداخت خواهد کرد.

خسارت جانی برای راننده مقصر:

در این پوشش، خسارت‌های جانی وارد شده به راننده مقصر در حادثه تحت پوشش قرار می‌گیرد و می‌توان برای دریافت خسارت به شرکت بیمه مراجعه کرد.

جبران خسارت‌های تحت پوشش بیمه موتور عبارتند از:

  • غرامت فوت و نقص عضو
  • هزینه خسارت‌های وارد شده به وسیله نقلیه یا محمولات آن
  • برخورد و تصادف با هر گونه جسم ثابت یا متحرک
  • هزینه درمان شخص ثالث در صورت بروز مصدومیت به علت تصادف با موتور سیکلت
  • هر گونه خسارت مالی وارد شده به شخص ثالث

دقت کنید که بیمه موتور سیکلت هیچ گونه تعهدی در برابر خسارت‌های مالی وارد شده به راننده مقصر ندارد.

ارزان ترین بیمه موتورسیکلت

با توجه به عوامل تاثیرگذار در قیمت بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، عوامل تعداد سیلندر و نوع و ساختار موتور عوامل ثابتی هستند که در نرخ بیمه موتور سیکلت تاثیر می‌گذارند پس جهت برخورداری از ارزان ترین بیمه موتورسیکلت، بیمه گزار باید بیمه موتورسیکلت خود را قبل از اتمام سررسید آن تمدید نماید تا مشمول جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث نشود.ضمنا با برخورداری از سقف تخفیف عدم خسارت و انتخاب کمترین پوشش انتخابی و استفاده از کد تخفیف bimeh500 نیز می‌توان ، قیمت خرید بیمه موتور سیکلت را کاهش داد.

بیمه بدنه چیست؟

از اسم این بیمه نامه مشخص است که با خرید بیمه بدنه می‌توان خسارت‌های وارد شده به بدنه خودرو را جبران کرد. در حقیقت جبران خسارت‌های وارد شده به وسیله نقلیه راننده جزو تعهدات بیمه‌گر در بیمه بدنه خودرو است. بیمه شخص ثالث تمام خسارت‌های وارد شده به اشخاص ثالث را جبران خواهد کرد و هیچ گونه تعهدی در برابر جبران خسارت‌های وارد شده به وسیله نقلیه راننده مقصر ندارد. از این رو اهمیت خرید بیمه بدنه مشخص می‌شود و با توجه به این توضیح، راننده مقصر برای جبران خسارت‌های وارد شده باید بیمه نامه بدنه را خریداری کرده باشد تا بتواند از پوشش‌های آن بهره مند شود.

پوشش‌های بیمه بدنه خودرو

هنگامی اهمیت خرید بیمه بدنه را متوجه خواهید شد که در یک حادثه رانندگی خودرو شما مقصر باشد و برای جبران خسارت‌های وارد شده به وسیله نقلیه خود، باید هزینه‌های گزافی را پرداخت کنید، اما با خرید بیمه بدنه دیگر نگرانی برای جبران هزینه‌ها نخواهید داشت. همچنین بیمه بدنه خودرو دارای دو نوع پوشش اصلی و اضافی است که به شرح زیر هستند.

پوشش‌های اصلی:

  • سرقت کلی خودرو
  • واژگونی و سقوط خودرو
  • آتش سوزی خودرو یا لوازم یدکی
  • برخورد با یک جسم متحرک یا ثابت
  • آذرخش یا انفجار خودرو یا لوازم یدکی
  • پرداخت خسارت نجات خودرو در حین انتقال تا 50 درصد
  • خسارت وارد شده به لاستیک‌ها و باتری تا میزان 50 درصد قیمت نو
  • هزینه‌های متعادف برای نجات یا انتقال خودرو به تعمیرگاه تا میزان 20 درصد

پوشش‌های اضافی:

  • شکست شیشه خودرو بر اثر تراکم هوای داخل خودرو
  • افزایش یا کاهش قیمت خودرو
  • سرقت لوازم یدکی و قطعات خودرو بدون سرقت کلی
  • هزینه رفت و آمد (هنگامی‌که خودرو در دسترس نیست یا در تعمیرگاه است.)
  • بلایای طبیعی( زلزله، سیل، طوفان و تگرگ)
  • پرداخت خسارت‌های پاشیدن رنگ، اسید و مواد شیمیایی

محاسبه بیمه بدنه خودرو

مولفه‌های گوناگونی در محاسبه قیمت بیمه بدنه تاثیرگذار هستند:

بیمه شخص ثالث

ارزش خودرو در تعیین نرخ بیمه بدنه تاثیر دارد.

مشخصات خودرو: عواملی نظیر سال ساخت اتومبیل، نوع خودرو، ارزش خودرو و کاربری آن در محاسبه نرخ بیمه‌نامه بدنه نقش پررنگ دارند.

پوشش های اضافی (تبعی) بیمه بدنه : انتخاب هر یک از پوشش‌های اضافی یاد شده، مبلغی بر نرخ پایه بیمه بدنه اضافه می‌کند. به بیان دیگر، انتخاب پوشش‌های بیمه ای بیشتر با افزایش قیمت بیمه همراه است.

تخفیف های بیمه بدنه: تخفیفات این بیمه خودرو شامل: تخفیف‌های عدم خسارت، تخفیف خودروی صفر، تخفیف خرید نقدی، تخفیف ارزش خودرو هستند.به علاوه شما می‌توانید با برخورداری از تخفیفات سایت های خرید آنلاین بیمه نظیر بیمه دات کام ، خرید بیمه بدنه  را با ارزان ترین قیمت تجربه کنید.

خرید بهترین بیمه خودرو و موتور  از بیمه دات کام

با توجه به توضیحاتی که داده شد، خرید بهترین بیمه موتور، بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث باید با دقت زیادی انجام شود تا پوشش‌های مختلف در بیمه نامه برای بیمه‌گزار در نظر گرفته شود. با توجه به پیشرفت خدمات بیمه‌ای، شرایط استعلام، مقایسه و خرید انواع بیمه نامه فراهم شده است. بیمه دات کام یک سامانه و کارگزاری آنلاین بیمه با مجوز بیمه مرکزی است که شرایط خرید انواع بیمه نامه را از شرکت‌های مختلف فراهم کرده تا ارزان‌ترین و بهترین بیمه را تهیه کنید. به عنوان مثال می‌توانید در پایان سال 1400، با استفاده عیدی زودهنگام و تخفیف 500 هزار تومانی با کد تخفیف bimeh500 مبلغ انواع بیمه از جمله بیمه ماشین و موتورسیکلت ،بیمه تکمیلی و …. بهترین بیمه خود را با ارزانترین نرخ و بیشترین پوشش‌ها خریداری نمایید.

کافی است به وب سایت https://bimeh.com/ وارد شوید و در صفحه اصلی و بخش منوی محصولات، نوع بیمه خود را انتخاب کرده و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز بیمه‌ای، در کوتاه‌ترین زمان بیمه نامه مورد نظر را خود را درب منزل تحویل گیرید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*