اطلاعات محرمانه سامسونگ

190 گیگابایت از اطلاعات محرمانه سامسونگ توسط هکرها لو رفت

گروه هکری $Lapsus خبر از سرقت ۱۹۰ گیگابایت از اطلاعات محرمانه سامسونگ داده است. اما هدف این گروه چیست و چه اطلاعاتی را سرقت کرده است؟

آنطور که گزارش‌ها می‌گویند، سامسونگ الکترونیکس مورد حمله سایبری ویرانگری قرار گرفته و حجم انبوهی از اطلاعات محرمانه این شرکت فاش شده است. ظاهراً یک گروه از هکرها پشت پرده این حمله قرار دارد. طبق همین گزارش‌ها، علاوه بر اطلاعات محرمانه مختلف سامسونگ، کد منبع محرمانه این کمپانی نیز دزدیده شده است! هکرها فهرستی از تمام داده‌هایی که در این رخنه امنیتی به بیرون درز کرده است را منتشر کرده‌اند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

گروه هکرهای $Lapsus مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است. آن‌ها تصویری از دایرکتوری‌های C و +CC در نرم افزار سامسونگ را منتشر کرده‌اند که داده‌های آن‌ها را به صورت آنلاین به نمایش می‌گذارد. مجموع این اطلاعات سرقت رفته به ۱۹۰ گیگابایت می‌رسد. گروه $Lapsus این اطلاعات را به سه فایل فشرده تقسیم کرده و هم اکنون آن را با دانلود تورنت، در اختیار عموم قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

ادعای هکرهای انانیموس: دسترسی روسیه به ماهواره‌های جاسوسی را قطع کردیم!

الگوریتم‌های تمام سیستم‌های قفل‌گشایی بیومتریک، سورس کد بوت لودر برای تمام دستگاه‌های جدید سامسونگ، سورس کد مخفی کوالکام، سورس کد سرورهای فعال‌سازی سامسونگ و سورس کد کامل برای فناوری استفاده شده در ارائه مجوز و احراز هویت حساب‌های کاربری سامسونگ از جمله رابط‌های برنامه‌نویسی اپلیکیشن و خدمات آن از جمله اطلاعات محرمانه سامسونگ است که در این حملات فاش شده است.

این گروه اخیراً به اطلاعات آنلاین شرکت انویدیا نیز دست پیدا کرده است. آن‌ها در این حمله نیز تقریباً ۱ ترابایت از داده‌های کمپانی Nvidia را سرقت کرده‌اند. این گروه برای فاش نکردن داده‌های شرکت انویدیا، درایورهای منبع باز کارت‌های گرافیک انویدیا و قابلیت غیرفعال‌سازی LHR روی کارت گرافیک‌های این شرکت برای استفاده از پتانسیل کامل آن‌ها جهت استخراج ارز دیجیتال را درخواست کرده است.

هدف هکرها از اطلاعات محرمانه سامسونگ چیست؟

هنوز مشخص نیست که این گروه از سامسونگ چه تقاضایی دارند. گزارشی از کره جنوبی منتشر شده که نشان می‌دهد مقامات رده بالای سامسونگ در حال بررسی وضعیت به وجود آمده هستند. سامسونگ هنوز هیچ واکنش رسمی به این نشت اطلاعات نداشته است.