کره شمالی

کره شمالی برای جنگ جهانی سوم آماده می‌شود!

رهبران کره شمالی به دنبال حمله روسیه به اوکراین، از ارتش کشورشان درخواست کرده‌اند که آمادگی لازم را برای آغاز جنگ جهانی سوم کسب کند.

بر اساس جدیدترین اخبار منتشر شده، مقامات کره‌ی شمالی پیش از آن که خبر حمله روسیه به اوکراین را به اطلاع عموم مردم برسانند، برای روزها از انتشار اخباری در پیرامون این موضوع خودداری کردند. در شرایطی که عملیات آغاز شده بود و نیروهای روسیه در حال حمله به اوکراین بودند،‌ رهبران حزب حاکم کارگر در کره شمالی جلسات محرمانه‌ای را به مدت دو روز برگزار کردند. بر اساس این گزارش، مقامات پیونگ یانگ ضمن صحبت در ارتباط با اقدامات خود در پاسخ به روابط بین‌المللی خود با یک هم‌پیمان قدرتمند از رسانه‌ای شدن اخبار این حمله جلوگیری کردند.

جنگ روسیه و اوکراین

مقامات دولتی عنوان کرده‌اند که مقامات کره شمالی برای رسانه‌ای کردن اخبار حمله روسیه به اوکراین چندین روز منتظر ماندند. در ابتدا تنها اعضای حزب حاکم کارگر در جلسه‌های محرمانه از این حمله مطلع شدند و سپس آن‌ها این خبر را به عموم مردم اطلاع‌رسانی کردند. به گفته یکی از مقام استان پیونگان شمالی، هر کمیته منطقه‌ای وابسته به حزب در استان تمام اعضای حزب را از آغاز حمله روسیه به اوکراین مطلع کرد. منبع استان پیونگان شمالی گفت روابط بین‌المللی با روسیه در حال جنگ،‌ تیره هستند، از این رو کمیته منطقه‌ای حزب درخواست کرد که همه آماده باشند تا در صورت آغاز جنگ سریعا وارد عمل شوند.

به گفته یکی از اهالی استان هامگیونگ شمالی، پس از آن که اعضای حزب این استان از خبر حمله مطلع شدند، سریعا این خبر را به گوش مردم رساندند.

کره شمالی : مقصر اصلی آغاز جنگ آمریکا و متحدان غربی آن هستند

در این میان، سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی ضمن اشاره به این که ما معتقد هستیم تقصیر اصلی بر گردن آمریکا و متحدان غربی این کشور است، بیان کرد آن‌ها (غربی‌ها) در خصوص احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی در قبال وضعیت اوکراین صحبت می‌کنند، این در صورتی است که خودشان کشورهایی مانند لیبی،‌ عراق و افغانستان را ویران کرده‌اند و انفجار اوکراین نیز نتیجه کارهای آن‌ها بوده است.

این نخستین بیانیه‌ رسمی است که پیونگ یانگ در خصوص جنگ اوکراین منتشر کرده، البته تا پیش از این نیز یک مقاله در وب‌سایت این وزارتخانه منتشر شده بود که خودکامگی و خودسری آمریکا را باعث متزلزل شدن صلح و ثبات بین‌المللی دانسته بود. در هر صورت به نظر می‌رسد پیونگ یانگ خود را برای وقوع جنگ جهانی سوم آماده کرده است.