فروش محصولات مایکروسافت

فروش محصولات مایکروسافت به روسیه متوقف شد؛ فعلا سرویس ایکس باکس

به دنبال حمله روسیه به اکراین، مایکروسافت هم همانند بسیاری شرکت‌های دیگر، از توقف فروش محصولات خود به روسیه خبر داد.

هفته گذشته، روسیه به طور ناگهانی، کشور همسایه خود، اکراین را مورد حمله قرار داد. با شدت گرفتن آتش جنگ در اکراین، مقامات این کشور از پلتفرم‌های بازی درخواست کردند که ارائه سرویس‌های خود به بازار روسیه را متوقف کنند. روز گذشته، سی دی پروجکت رد، استودیوی خالق مجموعه ویچر و سایبرپانک 2077، این درخواست را پاسخ گفت و فروش تمامی محصولات خود و فروشگاه GOG را در روسیه و بلاروس ممنوع کرد.

در ادامه این روند، امروز نیز مایکروسافت از توقف فروش محصولات خود در روسیه خبر داد. بدین ترتیب، از این پس، ارائه محصولات مایکروسافت نظیر کنسول‌های ایکس باکس یا سرویس‌های ایکس باکس لایو و ایکس باکس گیم پس در این کشور ممنوع خواهد بود. دامنه این امر، احتمالا فراتر از سرویس‌های حوزه گیمینگ مایکروسافت است. بر همین اساس، می‌توان انتظار داشت سرویس‌های دیگری نظیر ویندوز، آفیس، سرفیس، سرویس‌های پردازش ابری Azure و خدماتی نظیر  وان درایو نیز از دسترس کاربران روسی خارج شود.

فروش محصولات مایکروسافت

توقف فروش محصولات مایکروسافت در روسیه

مایکروسافت در بیانیه‌ای رسمی، این تصمیم خود را در راستای پیروی از سیاست‌های ایالات متحده امریکا، اتحادیه اروپا و انگلستان اعلام کرد. این کمپانی همچنین اعلام کرد که به منظور پیروی از تحریم‌های علیه روسیه، بسیاری از بخش‌های تجارت خود در این کشور را هم متوقف خواهد کرد.

فروش محصولات مایکروسافت

علاوه بر توقف فروش محصولات مایکروسافت در روسیه، این کمپانی همچنین در مبارزه با حملات سایبری این کشور به اکراین نیز گام‌های موثری برداشته است. بیانیه مایکروسافت در خصوص همکاری با اکراین به منظور دفع حملات سایبری به شرح زیر است:

به عقیده ما، موثرترین راه برای حمایت از اکراین، برداشتن گام‌هایی محکم در راستای پیروی از تصمیمات کشورهای تحریم کننده روسیه است. ما همچنین در ادامه راه، قدم‌های مهم‌تری را هم در این راه بر خواهیم داشت. مهم‌ترین و تاثیرگذارترین جنبه کمک ما، حمایت از امنیت سایبری اکراین است. ما به طور دائم در حال تلاش برای حفظ امنیت سایبری مسئولین دولتی اکراین در برابر حملات روسیه هستیم. نمونه‌ای از این حمله‌ها، حمله سایبری جدیدی است که علیه یکی از فرستنده‌های اکراینی انجام شده است.

از زمان آغاز جنگ، ما از بیش از 20 مرکز اقتصادی و فناوری دولت اکراین در برابر حملات مخرب روسیه دفاع کرده‌ایم. ما همچنین تعدادی از حملات سایبری علیه مناطق غیرنظامی این کشور را نیز خنثی کردیم. این دسته حملات به سایت‌های غیرنظامی بسیار نگران کننده هستند؛ چراکه ناقض کنوانسیون ژنو به شمار می‌روند.

فعالیت سونی و نینتندو در روسیه

با توقف فروش محصولات مایکروسافت در روسیه، نوبت به سایر شرکت‌های بزرگ حوزه کنسول رسیده است تا در خصوص تعاملات خود با روسیه تجدید نظر کنند. به نظر می‌رسد سونی نیز رویکردی مشابه را در قبال روسیه اتخاذ کند. سونی، به تازگی فروش بازی گرن توریسمو 7 را در روسیه ممنوع کرد. همچنین، برخی گزارشات نیز به توقف فعالیت نینتندو در روسیه، در آینده نزدیک اشاره دارند.

بعلاوه، پیش از این، کمپانی های شناخته شده دیگری نظیر اپل، نایکی و دل نیز ارائه خدمات به روسیه را متوقف کرده بودند. کمی قبل‌تر، متا، گوگل و یوتیوب نیز با اعمال محدودیت‌هایی، مانع از درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا در روسیه از پلتفرم‌های خود شدند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*