جیلی GC6

با نقاط ضعف و قوت جیلی GC6 آشنا شوید

در این مطلب قصد داریم خودرو چینی جیلی GC6 را معرفی کنیم و در ادامه به بررسی مشخصات و همچنین نقاط ضعف و قوت آن می‌پردازیم.

ما قصد داریم در این مطلب به بررسی مزایا و معایب جیلی GC6 بپردازیم،‌ اما پیش از آن معرفی کوتاهی از این خودرو خواهیم داشت.

با جیلی GC6 آشنا شوید

جیلی gc6

جیلی GC6 که تحت عنوان جیلی MK نیز شناخته می‌شود از سال ۲۰۰۶ وارد خط تولید کمپانی جیلی شد و همچنان نیز با فیس لیفت‌های متعدد در خط تولید باقی مانده است. این خودرو ابتدا در قالب مدل الیت و از سال ۱۳۹۶ وارد بازار ایران شد،‌ اما پس از گذشت مدت کوتاهی شرکت بم خودرو تصمیم گرفت تولید آن را متوقف کند و نسخه فیس لیفت را با طراحی زیباتر و امکانات متنوع‌تر تحت عنوان جیلی جی سی 6 اکسلنت به بازار عرضه کند. این نسخه از جیلی GC6 با استقبال گرمی در بازار کشور مواجه شد،‌ اما پس اعمال مجدد تحریم‌ها عرضه آن به بازار کشور در سال ۱۳۹۸ متوقف شد.

لازم به ذکر است که جیلی جی سی 6 به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است که توانی برابر با ۱۰۵ اسب بخار را به همراه گشتاور ۱۴۶ نیوتن‌متر به تولید می‌رساند. وظیفه انتقال این قدرت بر عهده یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک گذاشته است. این سدان اقتصادی به ازای هر صد کیلومتر حدود ۶.۳ لیتر سوخت مصرف می‌کند و در عرض ۱۳.۵ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

بررسی نقاط ضعف و قوت جیلی GC6

جیلی gc6

ابتدا به سراغ نقاط قوت جیلی GC6 خواهیم رفت.

۱. مصرف سوخت مناسب

جیلی جی سی 6 به ازای هر صد کیلومتر ۶.۳ لیتر بنزین می‌سوزاند که رقم مناسبی به نظر می‌رسد. البته مصرف سوخت این خودرو در شهرهای پرترافیک و با ارتفاع بالا از سطح دریا،‌ به حدود ۹ لیتر در صد کیلومتر و کمی بالاتر می‌رسد که حتی این رقم نیز در مقایسه با رقبا مناسب به نظر می‌رسد. با توجه به این موضوع می‌توان عنوان کرد که یکی از اصلی‌ترین مزایای جیلی GC6 مصرف سوخت اقتصادی است.

۲. کابین زیبا

جیلی gc6

کابین این سدان اقتصادی بسیار جذاب طراحی شده است که با توجه به غربیلک فرمان طرح دی‌کات،‌ دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی و نحوه جانمایی مانیتور، می‌توان به خوبی متوجه این موضوع شد. بنابراین یکی دیگر از مزایای سدان GC6 طراحی جذاب کابین است.

۳. آپشن‌های مناسب

کمپانی جیلی این سدان اقتصادی را به امکانات چندان زیادی مجهز نکرده است، اما با وجود این، امکانات این خودرو در مقایسه با سایر رقبا مناسب به نظر می‌رسد و می‌تواند تا حدود زیادی رضایت مشتریان ایرانی را جلب کند.

برای نمونه‌ای از امکانات در نظر گرفته شده برای این سدان اقتصادی می‌توان به سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب، سیستم مالتی مدیا با مانیتور ۸ اینچی لمسی و ۶ بلندگو،‌ دی‌لایت، ۲ کیسه هوا، تهویه مطبوع الکتریکی، روکش چرمی صندلی‌ها و سانروف اشاره کرد.

۴. قیمت مناسب

از آنجایی که تعداد محدودی از این سدان اقتصادی به بازار عرضه شد، تنها مشتریان واقعی موفق به خرید آن شدند و دست دلالان از آن کوتاه ماند. به همین علت می‌توان نسخه کم کارکرد و تمیز این محصول را با قیمتی برابر با یک خودرو صفر کیلومتر ساخت داخل خریداری کرد.

۵. کیفیت ساخت قابل قبول

کیفیت مونتاژ مناسب آخرین مورد از نقاط قوت جیلی GC6 است که در این مطلب به آن اشاره می‌کنیم. اگرچه داشبورد این سدان اقتصادی با پلاستیک خشک تزئین شده است،‌ اما همین پلاستیک‌های خشک به گونه‌ای در کنار هم قرار گرفته‌اند که هیچ سر و صدایی به گوش شما نخواهد رسید و همچنین هیچ درز عجیب و غریبی نیز به چشمتان نخواهد خورد. علاوه بر این در کل، محصولات جیلی در میان محصولات چینی موجود در بازار کشور یکی از باکیفیت‌ترین‌ها هستند و در میان‌مدت، دچار افت کیفی فاحشی نخواهند شد.

با نقاط ضعف جیلی GC6 آشنا شوید

جیلی gc6

اکنون نوبت به آن رسیده است که با معایب این سدان اقتصادی چینی آشنا شوید.

۱. طراحی ظاهری نامناسب

قسمت جلوی جیلی GC6 بسیار زیبا و جذاب طراحی شده است که مواردی نظیر جلوپنجره‌ی تک‌خط باابهت،‌ نحوه جاگیری چراغ‌ها درون سپر، گرافیک چراغ‌ها و شکل آینه‌های جانبی نمایان‌گر این موضوع هستند. اما قسمت جانبی این سدان اقتصادی چندان جذاب طراحی نشده و شبیه به خودروهای ۳ دهه پیش است. ضمن این که رینگ‌های بسیار کوچک به این ناهماهنگی اضافه کرده‌اند. قسمت عقب این خودرو نیز ناهماهنگ طراحی شده است که با توجه به سپرهای کوتاه و مستطیل‌شکل و همچنین چراغ‌هایی که خیلی بالا و دور از هم نصب شده‌اند می‌توان به خوبی متوجه این موضوع شد.

۲. فضای کم کابین

یکی از اصلی‌ترین معایب جیلی gc6 فضای کم کابین است. سدان‌های اقتصادی بیشتر به منظور استفاده‌های خانوادگی خریداری می‌شوند و به همین خاطر فضای جادار کابین یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌ها در این سگمنت خودروها است. اما جیلی جی سی 6 کابین چندان جاداری ندارد و برای مسافرت‌های طولانی مناسب به نظر نمی‌رسد.

۳. عرضه محدود

یکی دیگر از معایب جیلی GC6 عرضه محدود آن است. از آنجایی که تعداد محدودی از این سدان اقتصادی روانه بازار ایران شده،‌ مالک آن خدمات پس از فروش مناسبی دریافت نخواهد کرد و به منظور تأمین قطعات و تعمیر ناچار به پرداخت هزینه چشم‌گیری خواهد شد که این یک عیب بزرگ محسوب می‌شود. از سوی دیگر این مشکلات باعث شده که با وجود قیمت مناسب، مشتریان ترجیح دهند به سراغ خرید محصولات کارکرده دیگری بروند. به همین خاطر بازار خرید و فروش این سدان اقتصادی در بازار کشور ما چندان داغ نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*