سیستم مورد نیاز ویندوز ۱۱

به همین راحتی سیستم مورد نیاز ویندوز ۱۱ را دور بزنید

اگر کامپیوتر شما از حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز ۱۱ برخوردار نیست، با این ۲ روش به راحتی می‌توانید محدودیت‌های مایکروسافت را دور بزنید.

سخت‌گیری‌های مایکروسافت در مورد سیستم مورد نیاز ویندوز ۱۱ سر و صدای همه را درآورده و انتقادات زیادی را به همراه داشته است. ویندوز ۱۱ برای اجرا نیازمند پردازنده نسل هشتمی اینتل به بعد، حداقل ۴ گیگ رم، ۶۴ گیگ فضای داخلی و فعال بودن قابلیت‌های TPM 2.0 UEFI و Secure Boot است.

گرچه نبود TPM 2.0 نمی‌تواند کاربران را با مشکل بزرگی مواجه کند، اما نیاز به یک پردازنده نسل جدید آن‌ها را به دردسر انداخته و باعث شده بسیاری از افراد موفق به نصب این سیستم عامل جدید روی کامپیوتر خود نشوند. البته علت این سخت‌گیری‌ها بهبود عملکرد و امنیت سیستم عامل است و منفعت اصلی آن را خود کاربر خواهد برد، اما مشکل اینجاست که به خاطر این سخت‌گیری‌ها حتی بسیاری از کامپیوترهای توانمند و مدرن هم از داشتن ویندوز ۱۱ محروم شده‌اند و برای نصب آب مهم‌ترین چیز، داشتن یک پردازنده نسل جدید است.

اگر نگران سازگار نبودن سیستم خود با آخرین نسخه ویندوز مایکروسافت هستید، خبر خوب اینکه راهکارهای متعددی برای دور زدن سیستم مورد نیاز ویندوز ۱۱ از جمله TPM 2.0، نسل پردازنده و حتی ظرفیت رم وجود دارد. خود مایکروسافت هم پستی را منتشر کرده و در آن توضیح داده که چگونه می‌توانید این الزامات را دور بزنید و ویندوز ۱۰ روی کامپیوتر خود را به ویندوز ۱۱ ارتقا دهید. راهکار قانونی دور زدن این الزامات، دستکاری در رجیستری ویندوز سیستم است؛ اما اگر به دنبال راه دیگری هستید، می‌توانید از یک برنامه مثل Rufus برای نصب آسان Windows 11 روی سیستم خود استفاده کنید.

Rufus یک برنامه رایگان برای ساخت USB بوتیبل جهت نصب ویندوز است که سال‌هاست توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از نکات خوب در مورد این برنامه، امکان ساخت یک USB بوتیبل برای نصب هر نسخه از ویندوز است که به آن نیاز دارید. با عرضه نسخه ۱۳.۸ برنامه Rufus شما قادر به نصب ویندوز ۱۱ روی کامپیوتر خود بدون هیچ نیازی به TPM یا TPM 2.0 هستید.

برای شروع شما می‌توانید نسخه آزمایشی برنامه Rufus 13.8 را از این لینک دانلود و روی سیستم خود نصب کنید. سپس باید فایل ISO ویندوز ۱۱ را دانلود کنید. اکنون یک فلش USB را به کامپیوتر خود وصل کنید و برنامه Rufus را اجرا کنید. اگر کامپیوتر شما حاوی TPM است از بالای صفحه گزینه Standard Windows 11 Installation (TPM 2.0 + Secure Boot) را انتخاب کنید. سپس فلس یو اس بی متصل را انتخاب کنید و یک فلش بوتیبل ایجاد کنید.در غیر این صورت گزینه دوم را انتخاب کنید. سپس فلش یو اس بی متصل را انتخاب کنید و یک فلش بوتیبل ایجاد کنید. بعد از اتمام کار می‌توانید کامپیوتر خود را ریستارت کرده و به راحتی ویندوز ۱۱ را روی آن نصب کنید.

نصب ویندوز ۱۱ از طریق ویرایش رجیستری ویندوز

اما اگر به دنبال راهی برای دور زدن حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز ۱۱ بدون استفاده از برنامه‌هایی مثل Rufus هستید، می‌توانید به راحتی با هک کردن رجیستری ویندوز خود این کار را انجام دهید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

سیستم مورد نیاز ویندوز ۱۱

۱. کلیدهای ترکیبی Win + R را از روی کیبورد بفشارید.

۲. از سمت چپ به مسیر زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup\MoSetup

۳. در نوار سمت چپ کلیک راست کرده و روی گزینه DWORD (32-bit) کلیک کنید تا این مقدار ایجاد شود.

۴. نام آن را AllowUpgradesWithUnsupportedTPMOrCPU بگذارید و مقدار آن را روی عدد ۱ تنظیم کنید.

نکته: برای استفاده از این روش کامپیوتر شما حتماً باید از TPM برخوردار باشد. در غیر این صورت شما باید از روش اول با نرم افزار Rufus استفاده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. عالی…ممنون از نویسنده ی این مطلب