اپل آیفون اس ای 3

آیفون اس ای 3 معرفی شد؛ تراشه قدرتمند A15 زیر قاب گوشی اقتصادی اپل

اپل از گوشی خوش قیمت آیفون اس ای ۳ – iPhone SE 3 رونمایی کرد. سومین نسل این گوشی از مشخصات فنی ارتقا یافته مثل چیپست A15 بهره می‌برد.

سرانجام سومین نسل آیفون اقتصادی مدل SE معرفی شد و همه چیز درست مثل تمام شایعاتی است که تاکنون شنیده‌ایم. آیفون اس ای 3 اپل از چیپست A15 (همان تراشه زیر قاب گوشی‌های سری آیفون ۱۳) قدرت می‌گیرد و اینترنت 5G را هم در اختیار کاربرانش می‌گذارد. در ادامه به بررسی بیشتر گوشی آیفون اس ای 2022 خواهیم پرداخت.

به آیفون اس ای 3 سلام کنید؛ اینترنت 5G و قدرتمندترین تراشه موبایل

همانطور که انتظار می‌رفت، آیفون اس ای ۲۰۲۲ اپل دقیقاً شبیه به نسخه سال ۲۰۲۰ است که خود آن کپی‌برداری از آیفون ۸ بود. این چرخه تا آیفون ۶ ادامه پیدا می‌کند! در واقع این گوشی ظاهری ندارد که بخواهید بخاطر مدرن بودن طراحیش آن را تهیه کنید. این موبایل برای کسانی است که اهمیت زیادی به طراحی گوشی خود نمی‌دهند یا آنکه نمی‌توانند علاقه‌ی خود به گوشی‌های قدیمی اپل را فراموش کنند.

طراحی و نمایشگر

استفاده از طراحی قدیمی آیفون ۸ به اپل اجازه داده که بتواند از خط تولید محصولات قبلی خودش استفاده کند تا به این صورت قیمت گوشی اقتصادی خودش را همچنان پایین نگه دارد. رنگ‌بندی این گوشی نیز متنوع نیست و اپل این گوشی را در سه رنگ مشکی، سفید و قرمز وارد بازار خواهد کرد.

اپل آیفون اس ای 3

در جلوی گوشی از همان نمایشگر ۴.۷ اینچی قدیمی LCD استفاده شده است. بنابراین خبری از پنل OLED نیست، نرخ رفرش استانداردی دارد و نسبت تصویر ۱۶ به ۹ را ارائه می‌کند. اپل معتقد است که این اندازه برای وب‌گردی، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی و چک کردن ایمیل‌های روزانه کافی است. البته این بدان معنا نیست که نمی‌توانید با این گوشی بازی کنید. اتفاقاً این گوشی از قدرتمندترین تراشه موبایل جهان بهره می‌برد؛ فقط از آنجا که فضای نمایشگر گوشی‌های مدرن خیلی بزرگ‌تر از آیفون اس ای ۲۰۲۲ اپل است، شاید لذت بازی کردن در یک نمایشگر ۴.۷ اینچی کمتر باشد. علاوه بر این، باتری گوشی اپل نیز شاید خیلی پاسخگوی بازی کردن نباشد.

قاب پشتی و جلویی گوشی از جنس شیشه است و از همان متریال محافظتی استفاده می‌کند که اپل در سری آیفون ۱۳ استفاده کرده است. این یک شیشه بسیار مستحکم است که می‌تواند از پس سقوط از ارتفاع برآید.

همانطور که گفته شد، در قلب تپنده این دستگاه هم از چیپست A15 Bionic استفاده شده که همان تراشه‌ی گوشی‌های سری آیفون ۱۳ را به زیر قاب گوشی ۴۰۰ دلاری آیفون اس ای می‌آورد. این تراشه برای عکسبرداری فوق‌العاده است. اینکه قدرتمندترین تراشه‌ی موبایل جهان در زیر قاب یک گوشی میان‌رده مورد استفاده قرار گرفته، چیزی است که هیچ کسی به جز اپل قادر به انجام آن نیست.

اپل آیفون اس ای 3

به لطف این تراشه، آیفون SE اپل می‌تواند از اینترنت 5G نیز پشتیبانی کند. درست مثل سری آیفون ۱۳ و آیفون ۱۲، اکنون آیفون اس ای ۳ هم می‌تواند از طیف وسیعی از باندهای ماهواره‌ای 5G پشتیبانی کند. البته اگر محل زندگی شما از آن پشتیبانی کند. اما ظرفیت رم و حافظه این گوشی مثل پرچمداران اپل نیست. نسخه پایه مدل اس ای هنوز ۶۴ گیگابایت است و این فضای کافی برای کاربرانی که علاقه‌مند به فیلمبرداری 4K HDR هستند نخواهد بود.

دوربین

روی کاغذ، دوربین جدیدی روی این گوشی قرار نگرفته است. مثل نسل قبل از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. خود سنسور از نظر ابعاد فیزیکی بزرگ‌تر نشده است. بنابراین پیشرفت‌هایی که در بخش دوربین این گوشی حاصل شده، همگی به پردازنده جدید این گوشی مربوط می‌شود که در پردازش تصویر متفاوت عمل می‌کند.

اپل آیفون اس ای 3

به لطف تراشه A15 Bionic، آیفون اس ای می‌تواند به فناوری Deep Fusion دسترسی پیدا کند که از نرم افزار و ماشین یادگیری برای ثبت تصاویری پویا، باکیفیت و با جزئیاتی فراوان استفاده می‌کند. دوربین سلفی گوشی آیفون اس ای ۳ نیز بدون تغییر، از همان سنسور ۷ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

باتری

اپل هیچگاه از اعداد و ارقام صحبت نمی‌کند. این قضیه در مورد آیفون اس ای ۲۰۲۰ نیز صدق می‌کند و تا زمانی که این گوشی کالبدشکافی نشود، هیچ‌کسی از ظرفیت باتری این گوشی مطلع نخواهد شد. اما از آنجا که آیفون اس ای نسل قبل به یک باتری ۱،۸۲۱ میلی‌آمپر ساعتی مجهز بود و حالا نسل جدید آن با همان ظاهر و طراحی عرضه شده، نمی‌توان انتظار داشت باتری آن ظرفیت بزرگ‌تری پیدا کند.

همچنین با توجه به اضافه شدن پشتیبانی از اینترنت 5G، شما نباید انتظار زیادی از عمر باتری آیفون اس ای ۳ داشته باشید. البته اپل ادعا می‌کند که پردازنده A15 از مصرف هوشمندانه بهره می‌برد و فناوری جدید باتری به کار رفته در این گوشی به آن اجازه می‌دهد عمر باتری بیشتری داشته باشد.

قیمت آیفون اس ای ۳

همه‌ی این اتفاق‌های خوب بدون افزایش قیمت ممکن نبوده است. اپل این گوشی ۴.۷ اینچی را با قیمت پایه ۴۲۹ دلاری عرضه می‌کند، در حالی که نسل گذشته با قیمت ۳۹۹ دلاری عرضه می‌شد.