مک استودیو

مک استودیو اپل معرفی شد؛ یک کامپیوتر قدرتمند و هیجان انگیز

اپل از کامپیوتر دسکتاپ جدیدش موسوم به مک استودیو – Mac Studio با مشخصات فنی عالی و در دو کانفیگ مختلف پرده برداشت.

در خلال مراسم امشب اپل، از مک استودیو به عنوان عضو جدید خانواده کوپرتینویی‌ها رونمایی شد. این کامپیوتر که ظاهری شبیه به مک مینی – Mac Mini دارد از توان پردازشی بسیار زیادی برخوردار شده است.

مک استودیو در دو مدل عرضه خواهد شد که یکی حاوی پردازنده M1 Max‌ بوده و دیگری از پردازنده جدیدتر و قدرتمندتر M1 Ultra بهره می‌برد. اپل می‌گوید مک استودیو حتی از قوی‌ترین کامپیوترهایش (Mac Pro) نیز سریع‌تر عمل می‌کند.

چهار پورت Thunderbolt 4، پورت اترنت 10 گیگابیتی، دو پورت USB-A، یک پورت HDMI و جک صدا روی پنل پشتی این کامپیوتر قرار گرفته‌اند. پشتیبانی از Wi-Fi 6 و نسخه پنجم بلوتوث از جمله ویژگی‌های محصول جدید اپل برشمرده می‌شوند. مدل M1 Max مجهز به دو پورت USB-C در جلو شده اما در مدل M1 Ultra شاهد دو پورت Thunderbolt 4 هستیم. همچنین خشاب کارت حافظه جانبی SD نیز در نمای جلویی دیده می‌شود.

مک استودیو

اپل ادعا می‌کند Mac Studio با پردازنده M1 Max تا 50 درصد سریع‌تر از یک مک پرو با پردازنده 16 هسته‌ای Xeon‌ عمل می‌کند. اگر بخواهیم یک آی‌مک 27 اینچی با پردازنده 10 هسته‌ای Core-i9 را با این مدل مقایسه کنیم، باید بگوییم M1 Max می‌تواند 2.5 برابر سریع‌تر و بهتر از آی‌مک عمل کند و همچنین 60 درصد قوی‌تر از مک پرو خواهد بود. اپل در خلال مراسم هیچ تست و آزمایشی مبنی بر صحت ادعایش ارائه نکرد.

M1 Ultra یک چیپ غول‌آسا با 800 گیگابیت پهنای باند مموری و پشتیبانی از 128 گیگابایت حافظه یکپارچه است. این پردازنده مجهز به 20 هسته پردازشی شده که 16 هسته آن برای کارهای سنگین در نظر گرفته شده‌اند و برای GPU و پردازش‌های گرافیکی هم 64 هسته را در اختیار دارد. اپل می‌گوید M1 Ultra «تقریبا» 8 بار سریع‌تر از M1 است که در کامپیوتر مک مینی مورد استفاده قرار گرفته بود.

مک استودیو با استودیو دیسپلی – Studio Display‌ (مانیتور اکسترنالی که اپل در مراسم امشب آن را معرفی کرد) نیز کاملا سازگار خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*