هواوی nova 9 se

هواوی نوا 9 SE معرفی شد؛ یک میان رده با دوربین 108 مگاپیکسلی و شارژ سریع 66 واتی

هواوی نوا 9 SE به عنوان یک میان رده جذاب چینی با دوربین فوق العاده‌ی 108 مگاپیکسلی و شارژر سریع 66 واتی معرفی شد.

بازار میان رده‌ها بسیار داغ است و هواوی نقش پر رنگی در این زمینه دارد. گوشی‌های میان رده در مقایسه با پرچمداران، معمولا قیمت پایین‌تری را پیشنهاد می‌دهند اما مشخصات فنی و عملکرد ضعیف‌تری را هم به همراه خواهند داشت. هرچند که عملکرد آن‌ها در برابر گوشی‌های اقتصادی، کاملا رضایت بخش است. نوا 9 اس ای، دقیقا یکی از تازه واردهای بازار است که می‌‌توان گفت، تقریبا یک سر و گردن بالاتر از دیگر میان رده‌ها قرار دارد و به زودی به بازار خواهد آمد. در ادامه به مشخصات فنی آن نگاهی می‌اندازیم و با دیگر اعضای این خانواده، مقایسه کوتاهی را خواهیم داشت.

معرفی هواوی نوا 9 SE

gsmarena

هواوی Nova 9 SE اولین گوشی میان رده این شرکت محسوب می‌شود که به یک دوربین قدرتمند 108 مگاپیکسلی مجهز شده است. در پشت این گوشی، جدای از دوربین اصلی، می‌توانید دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو را هم مشاهده کنید. چشم ما به دیدن دوربین‌های فوق عریض با زاوید دید 120 درجه‌ای عادت کرده است و این عدد، تقریبا به یک استاندارد جهانی تبدیل شده. اما مهندسین هواوی نظر متفاوتی دارند و این پارامتر را به 112 درجه کاهش داده‌اند. هرچند که مقایسه این اعداد بر روی کاغذ، چیزی را نشان نمی‌دهد و برای فهمیدن کارایی این دوربین، باید منتظر تست‌های حقیقی آن باشیم.

علاوه بر این سه لنز، یک حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی هم در قاب پشتی دیده می‌شود و دوربین سلفی هم 16 مگاپیکسلی است. این دوربین درست در بالای صفحه نمایش 6.78 اینچی، در یک دایره‌ی با حاشیه‌ی بسیار باریک 1.05 میلی متری قرار گرفته.

سیستم عامل و باتری

gsmarena

مانند اکثر گوشی‌های هوشمند میان رده جدید، نوا 9 SE هم از سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری EMUI 12 بهره می‌برد و می‌توانید Huawei AppGallery  را روی آن داشته باشید. هرچند که شرکت Huawei از دادن اطلاعات بیشتر امتناع کرده اما حداقل می‌دانیم که با پردازنده اسنپدراگون 680، تکنولوژی ارتباط 4G و Wi-Wi 5 طرف هستیم.

هرچند باتری ناامید کننده با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی را می‌بینیم اما شاید شارژر سریع 66 واتی، کمی از نارضایتی‌ها را رفع کند. سنسور اثر انگشت هم به کنار بدنه منتقل شده و در قسمت پایینی قاب گوشی می‌توانید درگاه جک 3.5 میلیمتری هدفون را ببینید.

تاریخ رونمایی اصلی و رنگ بندی

gsmarena

پیش فروش آنلاین هواوی nova 9 SE در در حال حاضر در  کشور مالزی آغاز شده است و می‌توانید با پرداخت فقط 5 دلار در صف خریداران قرار بگیرید. مطمئنا این قیمت نهایی نخواهد بود و فقط جنبه تبلیغاتی و به نوعی تزریق هیجان را ایفا می‌کند. همچنین در مراسم رونمایی به قید قرعه، مبالغ 160، 212 و 451 دلار به عنوان هدیه به افرادی که در صف خریداران پیش فروش بوده‌اند داده می‌شود. این گوشی قرار است در رنگ‌های آبی کریستالی، سفیده صدفی و مشکی میدنایت (Midnight Black) به بازار بیاید. شرکت هواوی، تاریخ 20 اسفند (11 مارس) را به عنوان روز رونمایی رسمی از nova 9 SE معرفی کرده است.

تفاوت مدل نوا SE، پرو و مدل معمولی

gsmarena

برخلاف گوشی‌های هواوی نوا 9 و 9 پرو که از صفحه نمایش OLED با نرخ بازسازی تصویر 120 هرتزی بهره می‌برند، به نظر می‌رسد که مدل SE قصد دارد تا هوای جیب خریداران را داشته باشد و از صفحه نمایش LCD استفاده کند. هرچند که گوشی‌های هواوی 9 و 9 پرو از پردازنده‌ی 778 بهره می‌برند که نسبت به پردازنده مدل SE برتری محسوسی دارد. به علاوه باتری این دو مدل هم از ظرفیت 4300 میلی آمپر ساعت بهره مند است. اما در توان شارژر و مشخصات دوربین، فعلا تفاوتی دیده نمی‌شود. البته این مقایسه‌ها صرفا اعداد تبلیغاتی هستند و باید دید در عمل چه اتفاقی می‌افتد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*