کامپیوتر مک استودیو اپل

کامپیوتر مک استودیو اپل چه امکاناتی دارد و مناسب چه کسانی است؟

مک استودیو – Mac Studio جدیدترین کامپیوتر کمپانی اپل است که ترکیبی از آی مک و مک پرو را شامل می‌شود. اما این کامپیوتر چه در چنته دارد؟

شب گذشته اپل از یک محصول کاملاً جدید به نام مک استودیو رونمایی کرد. بخشی از این گوشی مک مینی و بخش دیگر آن آی مک است. این محصول توان بسیار زیادی برای ارائه دارد که اگر جزو تولیدکنندگان محتوا باشید، موهبتی از سوی اپل برای شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

مک استودیو اپل معرفی شد؛ یک کامپیوتر قدرتمند و هیجان انگیز

قیمت این محصول از ۲ هزار دلار آغاز می‌شود و بسته به پیکربندی آن تا ۸ هزار دلار هم افزایش پیدا خواهد کرد. اما برای بسیاری از کاربران این سوال پیش آمده که آیا کامپیوتر Mac Studio اپل ارزش خرید دارد یا خیر؟ در ادامه به بررسی نقاطی خواهیم پرداخت که می‌توانند خرید کامپیوتر جدید اپل را ارزشمند کنند.

پردازنده M1 Ultra

چه کسی فکر می‌کرد اپل یک روزی پردازنده کامپیوتری بزند و بعد از پردازنده‌های M1 Max ،M1 و M1 Pro حالا به پردازنده M1 Ultra برسد؟ از آنجا که اپل با معرفی نسخه اصلی پردازنده M1 اعلام کرد که قصد دارد از اینتل به سمت پردازنده‌های ساخت خود (اپل سیلیکون) مهاجرت کند، بنابراین تعجب نکردیم وقتی دیدم در زیر قاب کامپیوتر مک استودیو اپل پردازنده جدید این کمپانی به نام M1 اولترا حضور دارد.

بیشتر بخوانید:

اپل از پردازنده M1 Ultra رونمایی کرد؛ نسل جدید تراشه پرچمدار کامپیوترهای مک

مشخص نشده که آیا این محصول جایگزین آی مک ۲۷ اینچی خواهد شد یا خیر؟ اگر اپل آن را از وب‌سایت فروشگاه خودش حذف کند آن وقت می‌توان این خبر را تأیید کرد. اگر دو آی مک بزرگ اپل هم حذف شود، تعداد کامپیوترهای مک اینتلی موجود در بازار به ۱ عدد می‌رسد که آن هم مک پرو ۲۰۱۹ است.

پردازنده M1 Ultra اپل

اما پردازنده M1 Ultra چه مشخصاتی دارد؟ این تراشه به پردازنده مرکزی ۲۰ هسته‌ای مجهز است که شامل ۱۶ هسته قدرتمند و ۴ هسته کارآمد می‌شود. پردازشگر گرافیکی این تراشه ۴۸ هسته‌ای است و یک موتور عصبی ۳۲ هسته‌ای نیز آن‌ها را همراهی می‌کند. اگر چه شما با هزینه‌ای بیشتر می‌توانید این تراشه را با یک پردازشگر گرافیکی ۶۴ هسته‌ای نیز در اختیار داشته باشید. ما بی‌صبرانه منتظر انتشار بنچمارک‌های این پردازنده هستیم.

به Monterey خوش آمدید

بدیهی است که اپل کامپیوتر جدید خودش را با سیستم عامل macOS Monterey عرضه کند تا بتواند ارتفاعات جدیدی در بحث عملکرد را فتح کند. این سیستم عامل به قابلیت Universal Control نیز مجهز است که به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی بین دستگاه‌های مختلف مک و آیپد، جابجا شوند.

سفارشی‌سازی

وقتی نخستین محصولات مجهز به پردازنده M1 در اواخر سال ۲۰۲۰ عرضه شدند، شما فقط می‌توانستید رم و حافظه داخلی آن‌ها را به دلخواه انتخاب کنید و در بحث سفارشی‌‌پذیری بسیار محدود بودند. اما اکنون همه چیز فرق کرده است. شما در مک استودیو اپل می‌توانید بین ۱۲۸ گیگابایت تا ۸ ترابایت حافظه SSD مورد نیاز خودتان را انتخاب کنید.

کامپیوتر مک استودیو اپل

علاوه بر این بین دو مدل ۴۸ و ۶۴ هسته‌ای پردازشگر گرافیکی نیز حق انتخاب دارید. همه‌ی این‌ها نشان می‌دهد که به زودی اپل سیلیکون می‌تواند مثل کامپیوترهای مک قدیمی‌تر اینتلی، گزینه‌های سفارشی‌سازی متعددی را در اختیار کاربران بگذارد.

سورپرایز!

مدت‌ها بود که همه منتظر آی مک پرو بودیم؛ اما به یک باره چند روز اخیر نام «استودیو» به عنوان نام احتمالی کامپیوتر مک جدید اپل فاش شد. این نشان می‌دهد اپل موفق شده در این زمینه به خوبی رازهای داخلی شرکت خودش را حفظ کند و البته امیدواریم که همین اتفاق در مورد دیگر محصولاتشان در سال جاری نیز صدق کند. هرچند ما اکنون می‌دانیم که غول کوپرتینویی در حال کار روی یک هدست واقعیت مجازی/ واقعیت افزوده است.

مک جدید به زودی عرضه می‌شود

مک پرو در ژوئن سال ۲۰۱۹ معرفی شد، اما تا دسامبر وارد بازار نشد. شش ماه فاصله بین رونمایی و عرضه، مدت زمان زیادیست. اما خوشبختانه برای خرید مک استودیو جدید اپل لازم نیست مدت طولانی منتظر بمانید. مشتریان می‌توانند از همین حالا یک نسخه را پیش‌خرید کنند و ۱۰ روز دیگر آن را تحویل بگیرند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*