نسل دوم ماینر اینتل

نگاهی به نسل دوم ماینر اینتل؛ بهترین ماینر جهان بعد از S19

یکی از مشتریان اینتل جزئیاتی را در مورد نسل دوم ماینر اینتل منتشر کرده است. شواهد نشان می‌دهد این ماینر یکی از بهترین دستگاه‌های جهان است.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، برای این که بتوان بیت کوین استخراج کرد نیاز به دستگاه‌های فوق پیشرفته و پردازنده‌های حرفه‌ای داریم. اصولا این ابرکامپیوترها تجزیه و تحلیل‌ها را آسان‌تر می‌کنند و در نتیجه به ماین کردن ادامه می‌دهند. یکی از کمپانی‌های ماینینگ که در حوزه استخراج بیت کوین فعالیت خوبی دارد، اعلام کرده که به واسطه ارتباط نزدیکش با شرکت اینتل، برخی از مشخصات فنی نسل دوم ماینرها را در اختیار دارد.

نگاهی به نسل دوم ماینر اینتل و مشخصات آن

کمپانی مذکور مدعی است که ماینر یا استخراج کننده جدید اینتل در سال جاری عرضه می‌شود و یکی از بهترین ماینرهایی خواهد بود که تاکنون ساخته شده است. به گفته مدیران این کمپانی تا پیش از این ماینر، سری S19 شرکت Bitmain در صدر جدول بوده است. ادعای این شرکت در حالی است که هنوز نسل اول ماینرهای اینتل راهی بازار نشده است.

نسل دوم ماینر اینتل

به گفته موسسه گرید اینفرااستراکچر، دومین نسل از این ماینرها با عنوان بونانزا ماینر 2 به زودی در سال 2022 وارد بازار می‌شوند و به لحاظ بهره‌وری در جایگاه دوم قرار خواهند گرفت. گفتنی است که این شرکت از طریق قراردادهایی که با اینتل در زمینه سخت افزار منعقد کرده، پی به ماجرا برده است.

به گفته موسسه گرید اینفرااستراکچر، نهایت قدرتی که ماینر کمپانی بیت مین می‌تواند در دسترس کاربر قرار دهد، 135 تراهش بر ثانیه است و بازدهی آن حدود 26 ژول بر تراهش خواهد بود. آخرین مدل ماینری که تاکنون ساخته شده اَنت ماینر است که می‌تواند قدرت 198 تراهش بر ثانیه داشته باشد و در هر تراهش 27.5 ژول بازدهی به ارمغان آورد.

از طرفی نسل دوم ماینرهای اینتل قادر خواهند بود تا حداکثر 112 تراهش بر ثانیه داشته باشند و بازدهی الکتریکی آنها 31 ژول بر ثانیه است. در نتیجه اگر بخواهیم بهترین ماینر جهان را انتخاب کنیم، همچنان ماینر اَنت ماینر S19 بهترین آنهاست. قدرت این ماینر 140 تراهش بر ثانیه و بازده آن 21.5 ژول بر تراهش است. گفتنی است که بازدهی یکی از مهم‌ترین مولفه‌های یک ماینر خوب است، زیرا انرژی یکی از بزرگترین هزینه‌های عملیاتی است که باید پرداخت شود.

نسل دوم ماینر اینتل

شرکت افشاگر مذکور در خصوص این که برنامه اینتل برای عرضه این ماینرها چیست، چیزی نگفته است و نمی‌دانیم که قرار است شاهد عرضه دستگاه ای سیک (ASIC) کامل از سوی این کمپانی باشیم یا صرفا تراشه‌های اختصاصی استخراج کننده در دسترس قرار خواهد گرفت.

بر اساس توافقنامه‌ای که میان موسسه گرید و اینتل بسته شده، هم مشتریان اینتل و هم خود شرکت می‌تواند ریگ‌های ماینینگ را به صورت سفارشی با استفاده از تراشه‌های ویژه طراحی کنند. یکی از مشتریان معروف شرکت اینتل در زمینه خرید تجهیزات استخراج بیت کوین، جک دورسی، مدیرعامل مجموعه بلاک است. آن طور که خود دورسی گفته قصد دارد در آینده یک سیستم ماینینگ منبع باز بر اساس سیلیکون سفارشی سازی شده طراحی نماید.

در همین راستا یکی از اطلاعات مهمی که شرکت ماینینگ گرید فاش کرده، قیمت ماینرهای اینتل است. به گفته این موسسه قیمت ماینر جدید اینتل نصف قیمت اَنت ماینر S19 پرو است، ولی 15 درصد بازدهی بیشتری نسبت به آن دارد و کسانی که به جای استفاده از مدل قدیمی بیت مین از ماینر اینتل استفاده کنند، تا 130 درصد بهره‌وری کاری‌شان بالا افزایش می‌یابد.

نسل دوم ماینر اینتل

ناگفته نماند که اینتل این ماینر را به صورت اختصاصی طراحی نکرده است و توافقنامه‌ها و اطلاعیه‌های موسسه گرید نشان می‌دهد که هر دو شرکت در زمینه ساخت با یکدیگر همکاری داشته‌اند. در اوایل بهمن ماه اینتل طی کنفرانس خبری محصولات خود از نسل اول ماینرهای خود رونمایی کرد و برخی از جزئیات و مشخصات آنها را پیش از عرضه فاش ساخت.

هنوز نسل اول به میدان نیامده، نسل دوم قرار است که در اواخر امسال به سه شرکت گرید، بلاک و آرگو بلاک چین داده شود. اگر اینتل بتواند در این زمینه خوش بدرخشد می‌توان به بازار انحصاری ماینرها خاتمه داد، چرا که تولیدکنندگان فعلی بیشتر بازار را تصاحب کرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*