با این افزونه‌ ها از مرورگر خود در برابر حملات سایبری محافظت کنید

با این افزونه‌ ها از مرورگر خود در برابر حملات سایبری محافظت کنید

در این مطلب به معرفی افزونه‌ هایی می‌پردازیم که از امنیت مرورگر شما در برابر تهدیداتی مانند بدافزارها، حملات سایبری و ردیاب‌ها محافظت می‌کنند.

اهمیت استفاده از ابزارهایی مانند افزونه ها برای افزایش محافظت از امنیت مرورگر و شبکه، بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار دارد. حمله روسیه به اوکراین، بسیاری از کشورها را نسبت به جنگ احتمالی سایبری آماده کرده است. به گزارش آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت ایالات متحده، این حملات می‌توانند شرکت‌های بزرگ و کوچک و هم‌چنین دفاتر خانگی را تحت تاثیر آسیب‌های ناشی از آن قرار دهند، حتی اگر در حال حاضر تهدیدات سایبری خاصی در این کشور به‌طور مستقیم وجود نداشته باشند.

مقامات آمریکایی، روسیه را مسئول حملات سایبری علیه وب‌سایت‌های اوکراینی در ماه فوریه می‌دانند. در همین حال، گروه باج‌افزار روسی Conti هشدار داده که اگر کشورها در تلافی حمله به روسیه، از حملات سایبری علیه آنها استفاده کنند، این گروه به‌وسیله اقدامات تلافی‌جویانه مقابله خواهد کرد. بر این اساس، دولت اوکراین از هکرها خواسته تا به محض شروع تهاجم، از زیرساخت‌های کشور دفاع کنند.

به گفته CISA، به‌روزرسانی مرورگر وب، دستگاه‌ها و برنامه‌های کاربردی، گام محکمی برای افزایش امنیت و محافظت از داده‌ها و حریم خصوصی شما در برابر حملات سایبری محسوب می‌شود. اکیدا توصیه می‌شود تا به‌وسیله استفاده از یک مرورگر امنیت‌محور مانند Brave یا به‌روزرسانی تنظیمات امنیتی مرورگر فعلی، حریم خصوصی خود را بهبود ببخشید تا کنترل خود بر میزان جمع‌آوری داده‌هایتان را بیش از پیش، تقویت کنید. با استفاده از یک افزونه متمرکز بر امنیت در مرورگر خود، می‌توانید به محافظت بیش‌تر خود در برابر تهدیدات سایبری بپردازید.

در این مطلب شش افزونه معرفی می‌کنیم که به شما کمک می‌کنند در فضای آنلاین کاوشی امن‌تر را تجربه کنید.

برترین افزونه‌ ها برای محافظت از امنیت مرورگر

HTTPS Everywhere

با این افزونه‌ ها از مرورگر خود در برابر حملات سایبری محافظت کنید

افزونه HTTPS Everywhere حاصل همکاری میان Electronic Frontier و پروژه TOR است. بسیاری از وب‌سایت‌ها از دیرباز به اتصالات امن مجهز هستند، اما برخی از آنها با عدم استفاده از این قابلیت امنیتی، مرورگر و دستگاه بازدیدکنندگان را در برابر حملات سایبری و دیگر تهدیدات مانند ارسال بدافزار به دستگاه‌ها، آسیب‌پذیر می‌کنند. اگر از یک وب‌سایت محافظت نشده بازدید می‌کنید، HTTPS Everywhere بررسی می‌کند که آیا اتصالی امن برقرار خواهد شد یا خیر. در این میان اگر مورد مشکوکی مشاهده شود؛ افزونه، سایت را مجبور به استفاده از آن اتصال می‌کند.

این افزونه برای اکثر مرورگرها به‌جز سافاری، در دسترس قرار دارد.

Privacy Badger

با این افزونه‌ ها از مرورگر خود در برابر حملات سایبری محافظت کنید

این افزونه محصولی از EFF است. Privacy Badger از نظارت و ردیابی شما توسط تبلیغ‌کنندگان و ردیاب‌های ثالث در طی کاوش در اینترنت جلوگیری می‌کند و اگر به ردیابی یک تبلیغ‌کننده بدون مجوز مظنون شود، آن‌را مسدود خواهد کرد. این افزونه همچنین دارای رابط راهنمایی با پالت‌های رنگی است تا بدین وسیله شما را از امنیت یا عدم امنیت سایت‌ها مطلع کند.

Privacy Badger برای اکثر مرورگرها به جز سافاری قابل دریافت و استفاده است.

uBlock Origin

با این افزونه‌ ها از مرورگر خود در برابر حملات سایبری محافظت کنید

در ظاهر، این افزونه نیز وظیفه مسدودسازی تبلیغات را برعهده دارد؛ اما ردیاب‌های جانبی و دامنه‌های شناخته شده و متعلق به منابع بدافزار را براساس یک لیست ایجاد شده مسدود می‌کند. اگر از VPN استفاده می‌کنید، این افزونه، ویژگی‌هایی نظیر مسدود کردن WebRTC را نیز ارائه کرده که بدین وسیله از پنهان شدن آدرس IP شما اطمینان حاصل می‌کند.

uBlock Origin برای مرورگرهای کروم، اپرا، فایرفاکس، اج و سافاری در دسترس است.

Malwarebytes Browser Guard

با این افزونه‌ ها از مرورگر خود در برابر حملات سایبری محافظت کنید

این افزونه با مسدود کردن ردیاب‌ها و سایر تهدیدات، به افزایش ایمنی داده‌های شما در برابر صفحات وب که حاوی بدافزارها هستند، کمک می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این برنامه، محافظت در برابر کلاهبرداری‌های پشتیبانی فنی است، جایی‌که یک فرد جعلی در پوشش متخصص مایکروسافت جعلی با شما تماس می‌گیرد و یا از طریق پیام اطلاع می‌دهد که ویروسی را در رایانه شما شناسایی کرده و می‌تواند با پرداخت هزینه آن‌را حذف کند، بدین وسیله اطلاعات کارت اعتباری شما در معرض سرقت قرار خواهد گرفت. وقتی خریدی را به‌صورت آنلاین انجام می‌دهید، این افزونه وظیفه دارد تا پنجره‌های بازشو و جانبی را نیز مسدود کند که در کنار افزایش امنیت، به بارگذاری سریع‌تر صفحات وب نیز کمک می‌کند.

افزونه Malwarebytes Browser Guard در استور کروم، امتیاز 4 از 5 را کسب کرده و بیش از 9 میلیون کاربر فعال دارد. بسیاری از کاربران آن را مفید ارزیابی می‌کنند، اما عده‌ای دریافته‌اند که این برنامه در عملکرد برخی از وب‌سایت‌ها اختلال ایجاد می‌‌کند یا در مقاطعی، در شناسایی ردیاب‌ها موفق عمل نکرده است. توصیه ما این است که پیش از انتخاب این افزونه، آن‌را به‌طور شخصی ارزیابی کنید.

افزونه Malwarebytes Browser Guard برای مرورگر های فایرفاکس، کروم، اج و سافاری قابل دریافت است.

Avira Browser Safety

با این افزونه‌ ها از مرورگر خود در برابر حملات سایبری محافظت کنید

سازنده نرم‌افزار امنیتی Avira، یک افزونه نیز منتشر کرده که می‌تواند به محافظت در برابر تبلیغات آلوده و اسپم، برنامه‌های ناخواسته و پنهان در دانلود‌ها و هم‌چنین پرچم‌گذاری وب‌سایت‌های مخربی که ممکن است در نتایج جستجو ظاهر شوند، کمک کند. این شرکت همچنین مدعی است که این برای جلوگیری از ربودن مرورگر نیز کاربرد دارد. یعنی زمانی‌که تنظیمات مرورگر وب بدون اجازه و ناخواسته تغییر می‌کند تا تزریق تبلیغات ناخواسته به مرورگر آسان‌تر شود، Avira Browser Safety وارد عمل خواهد شد.

این افزونه با بیش از شش میلیون کاربر و کسب 4 ستاره، یکی از برنامه‌های محبوب و پراستفاده در این دسته محسوب می‌شود. بسیاری از کاربران آن‌را مفید قلمداد کرده‌اند، گرچه برخی دیگر در هنگام استفاده از آن، در دسترسی به Google Docs با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

افزونه Avira Browser Safety به‌صورت رایگان برای مرورگر های گوگل کروم، فایرفاکس و اپرا در دسترس است.

ClearURLs

با این افزونه‌ ها از مرورگر خود در برابر حملات سایبری محافظت کنید

آیا تا به‌حال پیش آمده تا به یک آدرس URL طولانی نگاه کنید و کنجکاو شوید که حروف، اعداد و نماد‌های تصادفی آن به چه معنا هستند؟ برخی از این حروف احتمالا حاوی یک ردیاب برای وب هستند. ردیاب‌های وب مجموعه‌ای از تکنیک‌ها مانند نصب کوکی در مرورگر شما یا نظارت بر سایت‌هایی که از دکمه اشتراک‌گذاری متصل به رسانه‌های اجتماعی برخوردار هستند را در خود جای داده‌اند. شرکت‌ها برای جمع‌آوری داده‌های شما بر اساس سایت‌های مورد بازدید، از این ترفند استفاده می‌کنند.

افزونه ClearURLs با مسدود کردن ردیاب‌های مزاحم وب، به پاک‌سازی URL می‌پردازد. سپس اگر سایتی مانند گوگل سعی کند آن عنصر ردیابی را مجددا در URL وارد کند، این افزونه آن‌را متوقف می‌کند. می‌توانید به‌وسیله این برنامه، گزارشاتی مبنی بر عناصر مسدود شده را نیز مشاهده کنید. این افزونه هم‌چنین به مرتب‌سازی اشتراک‌گذاری‌های URL برای دوستان و مخاطبان‌تان کمک می‌کند که یک امتیاز مثبت است.

برنامه ClearURLs با کسب 4 ستاره، در حدود 200 هزار کاربر فعال دارد. با این‌حال، برخی از کاربران از عدم امکان قرار دادن سایت‌ها در لیست سفید و ناتوانی در تنظیم قوانین سفارشی شکایت دارند.

این افزونه به‌صورت رایگان برای مرورگر های کروم، اج و فایرفاکس قابل نصب است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*