شارژ گوشی

با این 8 ترفند از تمام شدن زود هنگام شارژ گوشی جلوگیری کنید

تمام شدن زود هنگام شارژ گوشی یکی از مشکلات بزرگ کاربران به‌شمار می‌رود. در همین راستا قصد داریم شما را با 8 ترفند موثر برای افزایش دوام شارژ باتری موبایل آشنا کنیم.

گوشی های هوشمند امروزی نسبت به قبل بسیار باریک‌تر و قدرتمندتر هستند و کاربران می‌توانند از قابلیت‌های پیشرفته آنها برای موارد مختلف استفاده کنند، اما همین قابلیت‌های پیشرفته باعث می‌شود تا شارژ گوشی ها نیز به سرعت به پایان برسد. هرچند گوشی های هوشمند از شارژرهای فوق سریع چند ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کنند، اما کماکان برخورداری از باتری‌هایی با شارژ بیش از ۱ روز برای بسیاری از گوشی‌ها یک رویا به‌شمار می‌رود.

در چنین شرایطی کاربران به کمک چند ترفند ساده و کاربردی می‌توانند دوام شارژ گوشی های خود را افزایش دهند. در همین راستا در ادامه شما را با 8 ترفند موثر آشنا خواهیم کرد که به کمک آنها می‌توانید دوام شارژ گوشی را افزایش داده و و حداقل یک روز کامل شارژ گوشی هوشمند خود را حفظ کنید.

 8 ترفند برای جلوگیری از تمام شدن شارژ گوشی

۱. کاهش روشنایی صفحه نمایش

با کاهش روشنایی صفحه نمایش گوشی خودتان می‌توانید دوام شارژ گوشی را افزایش دهد. این موضوع به ویژه برای گوشی‌هایی که از صفحه نمایش بزرگتر و واضح‌تر با پیکسل‌های بیشتری بهره می‌برند، بسیار کارآمد خواهد بود. گفتنی است شما فقط هنگام ظهر و بیرون از خانه به روشنایی ۱۰۰ درصد نیاز خواهید داشت؛ زیرا در این زمان خورشید در درخشان‌ترین حالت خود قرار خواهد داشت. در غیر این صورت اگر در خانه هستید بهتر است روشنایی گوشی را کاهش دهید. گفتنی است بسیاری از گوشی های هوشمند که اخیرا تولید و به بازار عرضه شدند، از تنظیمات Adaptive Brightness بهره می‌برند؛ با فعال کردن این قابلیت، دستگاه می‌تواند به شکل خودکار نور صفحه نمایش را در محیط‌های مختلف تنظیم کند.

شارژ گوشی

برخی از گوشی های گلکسی جدید نظیر گلکسی اس ۲۲ سامسونگ و گلکسی زد فولد ۳ از نرخ تازه‌سازی بالای صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز بهره می‌برند تا نمایش روان‌تری را ارائه دهند؛ به همین دلیل شارژ باتری آنها زودتر از سایر گوشی‌ها به پایان خواهد رسید. در همین راستا کاربران می‌توانند برای جلوگیری از تخلیه شارژ قابلیت تنظیم نرخ تازه‌سازی تطبیقی (adaptive refresh rate) را فعال کنند تا نمایشگر گوشی بر اساس نوع محتوایی که به نمایش درمی‌آید، به شکل اتوماتیک نرخ تازه‌سازی را تنظیم کند.

2. تغییر تم صفحه و تصویر زمینه

تغییر تم صفحه و تصویر زمینه به رنگ‌های تیره باعث کاهش مصرف باتری خواهد شد. کاربران گوشی های اندروید با مراجعه به برنامه Launcher گوشی خود می‌توانند از بخش تنظیمات تصاویر پس زمینه مختلف را انتخاب کنند. گوشی های جدید سامسونگ نظیر گلکسی زد فولد 3، زد فلیپ 3 و گلکسی اس 22 نیز از حالت Dark بهره می‌برند که به شکل ویژه برای افزایش عمر باتری و کار آسان با گوشی در شب در نظر گرفته شدند.

3. کوتاه کردن زمان روشن ماندن صفحه نمایش

کاربران با خاموش نگه داشتن نمایشگر در زمانی که به گوشی نیازی ندارند، می‌توانند مصرف شارژ باتری را به میزان زیادی کاهش دهند. توصیه می‌شود بازه زمانی روشن ماندن صفحه نمایش گوشی خود را روی ۱۵ ثانیه تنظیم کنید.

4. غیر فعال کردن برنامه‌های پرمصرف

بسیاری از برنامه‌های مورد استفاده کاربران همواره اعلان‌هایی را ارسال می‌کنند و اتصال دائمی آنها به اینترنت باعث کاهش شارژ باتری گوشی می‌شود. از این رو با غیر فعال کردن برنامه‌های پرمصرف می‌توانید دوام شارژ گوشی خود را افزایش دهید. برای غیر فعال کردن برنامه‌های پرمصرف در گوشی های گلکسی سامسونگ این موارد را انجام دهید:

  • به بخش تنظیمات گوشی خود بروید.
  • گزینه Battery and Device Care را انتخاب نمایید.
  • از منوی باتری به بخش Background Usage Limits مراجعه کنید.
  • در این بخش برنامه‌های پرمصرف را غیر فعال کنید.

همچنین کاربران برنامه‌هایی چون گوگل مپ، اسپاتیفای و اپلیکیشن‌های استریم می‌توانند پیش از توقف آنها، نقشه‌ها، لیست‌های پخش و پادکست‌های را دانلود کرده و در زمان توقف برنامه‌ها همچنان از آنها استفاده کنند. ضمن این که می‌توان اعلان‌های برنامه‌ها و فعالیت پس زمینه آنها را غیر فعال یا محدود کرد.

5. روشن کردن حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی

هنگامی که شارژ گوشی شما به ۱۵ درصد یا کمتر از آن رسید، با انجام چند اقدام می‌توانید مانع از تمام شدن کامل شارژ یا خاموش شدن گوشی شوید؛ برای مثال حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی در گوشی های گلکسی سامسونگ یک ویژگی پیشرفته و هوشمند محسوب می‌شود که به شکل خودکار باعث کاهش روشنایی و وضوح نمایشگر خواهد شد. همچنین سرعت پردازنده را محدوده کرده و استفاده از شبکه پس زمینه را نیز متوقف خواهد کرد که تمام این اقدامات باعث می‌شوند فرایند تمام شدن شارژ باتری شما دیرتر انجام شود.

سامسونگ برای جدیدترین گوشی های خود یک حالت اضطراری (Emergency Mode) نیز در نظر گرفته که کاربران با مراجعه به بخش ایمنی و اضطرار (Safety and Emergency) می‌توانند آن را فعال کنند. با این ویژگی می‌توان باتری دستگاه را حتی برای چند روز نیز حفظ کرد. البته با فعال کردن این ویژگی فقط می‌توان از برنامه‌ها و قابلیت‌های اصلی دستگاه استفاده کرد. همچنین این قابلیت می‌تواند موقعیت مکانی شما را طی پیامی به مخاطب مورد نظرتان بفرستد تا آنها بتوانند مکان شما یا گوشی شما را پیدا کنند.

6. خاموش کردن جی پی اس

خاموش کردن مکان‌یاب یا جی پی اس یکی دیگر از ترفندهایی است که می‌توان شارژ گوشی را حفظ کرد. جی پی اس گوشی‌های هوشمند به دلیل این که برنامه‌های زیادی به آن متصل می‌شوند، باعث تخلیه سریع شارژ گوشی خواهد شد. از این رو یا باید مکان‌یاب را خاموش کرده یا دسترسی برنامه‌ها به مکان‌یاب را محدود کنید.

7. خاموش کردن رومینگ داده

کاربران با اتصال به شبکه 4G و 5G می‌توانند به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کنند، اما همین موضوع باعث تخلیه سریع شارژ گوشی خواهد شد. از این رو اگر به مناطق دورافتاده یا کوهستانی سفر می‌کنید و قصد حفظ شارژ گوشی را دارید، بهتر است به شکل موقت رومینگ داده را غیر فعال کنید. البته فعال کردن حالت هواپیما (Airplane Mode) نیز کارساز خواهد بود، اما دسترسی تمام سرویس‌ها از جمله وای فای را غیر فعال خواهد کرد.

8. استفاده از مدیریت عملکرد هوشمند

فعال کردن سیستم مدیریت عملکرد هوشمند (intelligent performance management) علاوه بر صرفه‌جویی در زمان باعث کاهش مصرف شارژ باتری خواهد شد. با مراجعه به منوی تنظیمات و بخش Battery and Device Care می‌توانید سیستم عملکرد هوشمند را فعال کنید. گفتنی است موتور هوش مصنوعی گوشی‌های جدید سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد 3، گلکسی زد فلیپ 3 و سری گلکسی اس 22 به دلیل هوشمندی بالا می‌توانند عادات شما را فرا گرفته و طبق آن مصرف باتری را بهینه کنند. البته تنظیم برنامه‌ها و خاموش یا روشن کردن وای فای یا کم و زیاد کردن نور صفحه نمایش نیز به شکل دسترسی نیز وجود دارد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*