پلتفرم های دیجیتال

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول بازدید کرد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول بازدید کرد و با جدیدترین دستاوردهای این اپراتور آشنا شد.

اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با هیات همراهی از این معاونت صبح روز چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ در بازدید از مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول با آخرین دستاوردهای جوانان متخصص و نخبه کشور آشنا شد. در این رویداد مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول گزارش فنی از جدیدترین وضعیت این اپراتور را نیز ارائه کرد.

جزئیات بازدید از مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال

اخوان بهابادی در ادامه مراسم در مورد ظرفیت‌های در نظر گرفته شده برای بسترهای ارتباطی شاد، ذره بین و روبیکا با هدف رفع نیازهای دیجیتال مردم جزئیاتی را شرح داد و گفت کلیه این بسترها به کمک نخبگان و متخصصان داخلی در حوزه تکنولوژی توسعه پیدا کرده‌اند.

مدیرعامل همراه اول در ادامه با شرح ساختار فنی شبکه اعم از لایه‌های سخت‌افزاری و نرم افزاری در نظر گرفته شده توسط این اپراتور گفت برای پاسخگویی به حجم ترافیک تولیدی بالا به ویژه در دوران کرونا دیتاسنترهای مستقل و توزیع شده‌ای در سطح پایتخت راه‌اندازی کردیم.

اخوان بهابادی به سرمایه‌گذاری بزرگ همراه اول در بخش‌های زیرساختی و تحقیق و توسعه اشاره کرد و گفت برای مثال مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برای تولید آنتن قراردادهای به ارزش بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان با شرکت‌های داخلی به امضا رسانده است. البته نقش اپراتورهای ارتباطی در تکمیل زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات فراتر است و در واقع ارقامی که در توسعه شبکه اپراتورها صرف می‌شود به بیش از هزاران میلیارد تومان می‌رسد.

مدیرعامل همراه اول افزود کلیه این سرمایه‌گذاری‌ها با توجه به شرایط تحریمی و اقتصادی کشور انجام شده و کماکان به فرایند سرمایه‌گذاری ادامه خواهیم داد. در حالی که تعرفه‌های ارتباطی طی سال‌های گذشته همچنان ثابت بوده، اما امر توسعه کماکان ادامه دارد.

اخوان بهابادی افزود مدل توسعه بسترهای ارتباطی در اپراتورها بر پایه رشد 50 درصدی سالانه مصرف پهنای باند بود، اما از زمان شیوع کرونا این میزان به 80 درصد افزایش یافت و به ناچار امر توسعه را سریع‌تر و خارج از برنامه برای پاسخگویی بهتر به نیاز مشترکان دنبال کردیم. وی خاطرنشان کرد کماکان 75 درصد از سهم پهنای باند کشور به ترافیک خارجی و باقی به ترافیک داخلی تعلق دارد.

اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در این مراسم از همراه اول بابت توسعه پلتفرم‌هایی که توان رقابت با مدل‌های موفق جهانی دارند تشکر کرد و گفت با توجه به این که در دنیای پیچیده امروزی به برخورد و مواجهه با محیط با چشمان باز نیاز داریم، بسترهای تکنولوژیک بسیار کمک کننده خواهند بود. وی افزود یافته‌های همین ابزارک‌های تکنولوژی حاکی از آن است که در حوزه آسیب‌های اجتماعی، با رفتار کاملا هدفمندانه‌ای از دنیای بیرون مواجه‌ایم که کلیه ارزش‌های ما را نشانه گرفته‌اند؛ از این رو می‌بایست با کشف الگوهای داده‌ای با دست پر با آنها روبه‌رو شویم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه گفته‌های خود به فرمایشات رهبری پیرامون هشدار درباره ولنگاری فضای مجازی اشاره کرد و گفت اقدامات هوشمندانه ما در همکاری‌های متقابل با اپراتورهایی چون همراه اول که موفق به توسعه پلتفرم های دیجیتال شدند برای پیشگیری از وقوع جرم بسیار کمک‌کننده خواهد بود و می‌توان به کمک آنها در تحلیل داده‌ها و اعمال سیاست‌گذاری‌ها به درستی اقداماتی را به انجام برسانیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*