سمساری

مهمترین نکات در خرید و فروش کالا در سمساری

قبل از معرفی و بررسی نکات مهم در هنگام خرید لوازم دست دوم از سمساری اجازه دهید نگاهی به تعریف لوازم دست دوم داشته باشیم. کالای دست‌ دوم، کالایی است که قبلا کسی مالک آن بوده و مورد استفاده قرار گرفته است و یا توسط شخص دیگری فرسوده شده و تازگی ندارد. فروش و یا خرید لوازم دست دوم در تمام دنیا امری طبیعی و رایج است. بسیاری افراد به دلایل مختلف اقدام به خرید لوازم دست دوم  را می‌کنند. نکات بسیاری برای خرید این نوع وسایل وجود دارد که در ادامه این مقاله از سمساری در تهران قصد داریم مهم‌ترین آن‌ها را با هم بررسی کنیم.

همراه داشتن یک فرد آگاه

بیشتر ما از قسمت‌های مختلف لوازم الکترونیکی، قطعات و لوازم آن‌ها و نحوه کارکردشان بی‌اطلاعیم. ممکن است قسمتی از یک دستگاه عملکرد سایر بخش‌ها را تحت‌الشعاع قرار بدهد و در صورت وجود یک خرابی جزئی نیز نیاز به تعمیر مجدد داشته باشد؛ بنابراین همراه بردن کسی که آشنا به قسمت ‌های مختلف دستگاه و نحوه کارکرد آن باشد می‌تواند جلوی یک خرید لوازم دست دوم اشتباه را بگیرد

آزمایش

موقع خرید حتما همه قسمت‌های کالای مورد نظر را بررسی کنید و همه  قسمت‌هایش را وارسی کنید. برخی از لوازم دست دوم را باید بارها بررسی و آزمایش کرد تا از سالم و بدون نقص بودن آن مطمئن شد. چنانچه نقصی در وسیله مشاهده کردید از خرید آن اجتناب کنید. حتی برخی از لوازم دست دوم ممکن است موقع آزمایش سالم باشند و نشانه ‌ای از خرابی در آن‌ها نباشد اما بعد از یکی دو بار استفاده خرابی‌شان معلوم شود

عملکرد وسیله را تا جایی که امکان دارد، بررسی نمایید

پیش از این که اقدام به خرید لوازم و وسایل دست دوم کنید، بهتر است عملکرد کالای مورد نظر خود را به دقت بررسی نمایید

تفاوتی ندارد که وسیله‌ای که شما برای خرید آن تصمیم گرفته‌اید، مبل و فرش است و یا وسایل الکترونیکی و برقی. بلکه باید بدانید کارایی لازم را برای شما داشته باشد و نیازها و اولویت‌های شما را برآورده نماید.

توجه داشته باشید که این مسئله تا حد چشم گیری در مورد لوازم و وسایل برقی دست دوم صدق می‌کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سمساری در سعادت آباد مراجعه فرمایید.

از برند های شناخته شده لوازم و وسایل دست دوم مورد نیاز خود را خریداری کنید

سعی نمایید در زمان خرید لوازم و وسایل دست دوم، به ویژه وسایل برقی، بهتر است برند آن را در نظر بگیرید. قطعا عمر مفید کالاها از برندهای شناخته شده‌تر بیش‌تر می‌باشد. به همین خاطر احتمال این که کالای خریداری شده از نظر کیفیت مطلوب‌تر باشد، بیشتر می‌باشد.

از سمسار مهلت تست بگیرید

یکی از نکاتی که در راهنمای خرید از سمساری، آورده شده است و باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، گرفتن مهلت تست از فروشنده و یا همان سمسار می‌باشد. این مسئله بیش‌تر در مورد لوازم و وسایل برقی دست دوم صدق می‌کند.

بهتر است در زمان خرید لوازم و وسایل دست دوم، نصف مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید و مابقی آن را پس از تست کالا، به فروشنده تحویل دهید.

همین طور می‌توانید از فروشنده و یا همان سمسار بخواهید تا کالای برقی دست دوم را در بازه زمانی مشخصی از شما پس بگیرد. به طوری که اگر پس از دو تا سه بار استفاده از کالا متوجه نقص در آن شدید، پول خود را پس بگیرید و کالا را به وی مرجوع نمایید

این مسئله و این نکته آورده شده در راهنمای خرید از سمساری، صرفا در زمان مراجعه به سمساری و خرید کالای مورد نیاز خود از این مکان امکان پذیر می‌باشد.

اصلی ترین جذابیت های خرید لوازم دست دوم عبارتند از:

قیمت ارزان‌تر

دسترسی به کیفیت‌های بهتر هر محصول با بودجه مشخص

معامله با یک فرد و فراهم بودن شرایط چک و چونه‌های قیمتی

ترس‌های خرید لوازم دست دوم هم به شرح زیر می‌باشند:

عدم اطمینان از کیفیت مطلوب

عدم داشتن گارانتی در اکثر موارد

عدم دسترسی به فروشنده برای خدمات پس از فروش

حال این ما هستیم که میان این کش و قوس‌های مزایا و معایب خرید لوازم دست دوم باید انتخاب کنیم. ترس‌هایمان را کنار بگذاریم و برای یک خرید ایده‌آل ریسک کنیم و یا با پول بیشتر از اجناس نو خرید کنیم. اما ما به شما توصیه می‌کنیم که هیچ کدام از این راه‌ها را نروید. بهترین راه خرید اجناس دست دوم با اطمینان بالا نسبت به کیفیت آنها است. نکات مهم درباره خرید لوازم دست دوم دقیقا چنین شرایطی را برای شما فراهم خواهند نمود. این نکات می‌توانند پاسخ مناسبی برای سؤال چی بخریم و چی نخریم داشته باشند.

قیمت نو کالای مورد نظر خود را بدانید:

قصد خرید چه محصولی را دارید؟ آیا با مشخصات فنی و ظاهری محصول و قیمت آن آشنا هستید؟ یکی از ملزومات اصلی هر خریدی، مقایسه نمونه‌های مشابه از یک محصول از همه نظر است. قیمت، کیفیت، امکانات و هر مشخصه دیگری که برای شما اهمیت دارد را باید در سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی با هم مقایسه نمایید تا مبادا سراغ جنسی بروید که بهترین انتخاب نباشد. با به خاطر سپردن این نکته طلایی از نکات مهم درباره خرید لوازم دست دوم در حین صحبت با فروشنده اطلاعات کاملی از جنس و محصول مورد نظر خواهید داشت و از این رو می‌توانید برگ برنده‌ای در گفتگو داشته باشید.

گارانتی فراموش نشود:

حتما با خود تصور می‌نمایید که مگر اجناس دست دوم هم گارانتی دارند؟ در پاسخ این سؤال باید عرض کنیم که در ایران حتی کالاهای نو هم به جز تعداد شرکت‌های معدودی، گارانتی خیلی خوبی ندارند. احتمالا اگر وسیله ای در خانه خراب شده باشد با این موضوع مواجه شده‌اید که آنها از تعمیر و تامین قطعات مورد نیاز برای شما سر باز زده و حتی تقاضای وجه هم نموده‌اند. اما راهی وجود دارد که به وسیله آن بتوانید در خرید اجناس دست دوم گارانتی را هم لحاظ کنید.

خیلی ساده از فروشنده تقاضا کنید که به مدت مشخصی محصول را تست می‌نمایید. در صورت عدم ایجاد مشکل خرید را نهایی می‌کنید. چنین فرایندی مخصوصا برای خرید لوازم الکترونیکی و دستگاه‌های برقی پرکاربرد مانند موبایل، لپ تاپ و از این قبیل اجناس کاملا می‌تواند مفید و عالی باشد.

حتما قبل از خرید خوب دقت کنید:

وضعیت ظاهری اجناس خود گواهی بر کیفیت آنها می‌باشند. در تبیین نکات مهم درباره خرید لوازم دست دوم و تهیه چک لیست خود حتما باید این نکته را نیز لحاظ کنید که خودتان شخصا قبل از اقدام به واریز هر وجهی در محل حاضر شده و از نزدیک جنس دست دوم را مشاهده و سپس آن را خریداری نمایید. عدم توجه به چنین نکته‌ای می‌تواند باعث به بار آوردن پشیمانی شود. در خرید اجناسی مانند فرش دست دوم، لوازم خانگی، کفش و لباس و حتی طلای دست دوم باید این نکته را به خاطر بسپارید.

سمساری

شماره تماس سمساری در محدوده میرداماد

سمسارچی، خریدار انواع وسایل خورده ریز آشپزخانه و انباری در تهران

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*