هاردهای SSD با ظرفیت 200 ترابایت در یک قدمی تولید

حافظه‌های SSD با ظرفیت 200 ترابایت در یک قدمی تولید

شرکت تولید نیمه‌هادی Microchip اخیرا کنترلر جدیدی معرفی کرده است که می‌تواند زمینه‌ساز ظهور حافظه‌های SSD با ظرفیت 200 ترابایت باشد.

کنترلر جدید با نام Flashtec NVMe 4016 بیش از 14 گیگابایت بر ثانیه سرعت و 3 میلیون IOPS را ارائه می‌کند و از 16 کانال NAND بهره‌مند است که به لطف PCIe 5.0 بیشترین استفاده را از سرعت و پهنای باند ارائه شده می‌کند. همچنین این کنترلر میکروچیپ با انواع نسخه‌های SSD سازگاری دارد که این موضوع می‌تواد منجر به امکان ساخت حافظه‌های SSD با ظرفیت 200 ترابایت، یعنی دو برابر ظرفیت فعلی شود.

حافظه‌های SSD با ظرفیت بالا برای امور پرمحاسبه

کنترلر جدید شرکت میکروچیپ به طور تخصصی برای پشتیبانی از  اس اس دی‌های درجه یک سازمانی ساخته شده است تا نیازهای سرویس‌های خدماتی فضای ابری در مقیاس بزرگ و دیگر اپراتورهای مرکز داده که امور فشرده و پرمحاسبه را انجام می‌دهند تامین کند.

هاردهای SSD با ظرفیت 200 ترابایت در یک قدمی تولید

از آنجایی که در مدت اخیر این سرویس‌ها و نهادها شروع به استفاده از پردازنده‌های بالارده و با چندهسته‌ای اینتل و AMD کرده‌اند، به حافظه‌های فلشی که قادر به تغذیه سریع پردازنده با اطلاعات باشند نیاز دارند. به علاوه گفته شده که کنترلر جدید ضرورت‌های امنیتی مشتریان مانند احراز هویت دوگانه،‌ بوت امن،‌ پشتیانی از پلتفرم قابل اعتماد و مواردی از این دست را برآورده خواهد کرد. پیت هازن، معاون واحد تجاری مرکز اطلاعات در شرکت میکروچیپ در این باره گفته:

شرکت میکروچیپ مفتخر به راه‌اندازی خط تولید نسل جدید کنترلرهای Flashtec NVMe است. عملکرد پیشرو در بازار همراه با معماری انعطاف‌پذیر ما بدین معناست که کنترلر جدید NVMe 4016 می‌تواند پلتفرمی پیشرفته را با راه‌حل‌های PCIe Gen 5 NVMe SSD به مشتریان خدمات ابری و OEM ارائه دهد.

این صحبت‌های هازن با استقبال خوبی از سوی برخی دیگر از بازیگران اصلی این حوزه مواجه شد و برخی از مدیران اینتل،‌ متا، AMD،‌ SK Hynix در این‌باره اظهارنظرهای مثبتی داشتند. در یکی از این موارد،‌ راگو نامبیار سرپرست مرکز داده AMD گفت:

کلید فعال کردن مراکز داده مدرن،‌ حمایت از رشد اکوسیستم با جدیدترین استانداردهای صنعتی است. فناوری‌های نسل جدید ما برای بهره‌گیری از استانداردهای جدید چون PCIe 5.0 موقعیت مناسبی دارند و راه‌اندازی برنامه‌های نسل جدید را در مراکز داده میسر می‌کنند. ما بسیار مفتخریم که با پیشگامان کلیدی این حوزه مانند میکروچیپ همکاری می‌کنیم تا عملکرد و مقیاس‌پذیری مورد نظر مشتریان را فراهم کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*