نوکیا G21

بررسی نوکیا G21 ؛ آیا نوکیا این روزها ارزش خرید دارد؟

با بررسی صفحه نمایش، دوربین، باتری و عملکرد نوکیا G21 می‌خواهیم محصول جدید HMD Global را محک بزنیم. آيا نوکیا جی 21 ارزش خرید دارد؟

نوکیا اعلام کرده که دیگر قصد ساخت گوشی‌های پرچمدار را ندارد و می‌خواهد روی گوشي‌های میان رده و اقتصادی تمرکز کند. راستش را بخواهید رقابت با شرکت‌های چینی در این بخش ابدا کار راحتی نیست و سامسونگ نیز با عرضه گوشی‌های اقتصادی ارزشمند کار را برای سایر شرکت‌ها سخت کرده است.

در این بحبوحه شاهد عرضه نوکیا G21 هستیم که می‌خواهد با تاکید بر عمر باتری بالا و برچسب قیمتی ۱۷۰ یورویی توجه خریداران را به خود جلب کند. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا ببینیم گوشی اندرویدی نوکیا چقدر ارزش خرید دارد.

فهرست عناوین بررسی نوکیا G21

نوکیا G21

با کلیک بر روی هر عنوان، مستقیم به آن بخش هدایت خواهید شد

مشخصات فنی نوکیا G21

گوشیNokia G21
ابعاد و وزن۱۶۴.۶ در ۷۵.۹ در ۸.۵ میلی‌متر، ۱۹۰ گرم، بدنه جلویی از شیشه، فریم پلاستیکی، بدنه پشتی از پلاستیک
صفحه نمایش ۶.۵۰ اینچ، IPS LCD، نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز، روشنایی پایدار ۴۰۰ نیت، رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰ به ۹، تراکم ۲۷۰ پیکسل در اینچ
پردازندهتراشه ۱۲ نانومتری یونیساک T606، هشت هسته‌ای (۲ هسته کورتکس A75 با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز، ۶ هسته کورتکس A55 با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز)، گرافیک مالی G57 MP1
حافظه۳ یا ۴ گیگ رم در کنار ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، ۴ گیگ رم در کنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، eMMC 5.1، درگاه اختصاصی کارت حافظه microSDXC
نرم افزاراندروید 11
دوربین عقب
  • دوربین اصلی: ۵۰ مگاپیکسل با فوکوس خودکار تشخیص فاز، گشودگی دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی ۲۸ میلی‌متر، اندازه پیکسل ۰.۶۴ میکرومتر
  • دوربین ماکرو: ۲ مگاپیکسل
  • حسگر سنجش عمق: ۲ مگاپیکسل
دوربین جلودوربین ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0
فیلم‌برداری
  • دوربین عقب: 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
  • دوربین جلو: 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۱۸ وات
سایرحسگر اثر انگشت در بدنه کناری، رادیو FM، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون

طراحی و کیفیت ساخت

در دنیای امروزی شرکت‌های مختلف سعی می‌کنند گوشی‌های خود را با طراحی خاص روانه بازار کنند. کافیست نگاهی به سری گلکسی A سامسونگ، عبارت Dare to leap در پشت گوشی‌های ریلمی و دوربین برجسته گوشی‌های شیائومی بیندازید تا متوجه شوید که نوکیا G21 به خاطر ساده بودنش متفاوت است.

نوکیا G21

پنل پشتی گوشی نوکیا جی 21 بافت خاصی دارد که اگرچه اثر انگشت را به خود جذب می‌کند؛ اما تمیز کردن آن نیز راحت است. نوکیا پس از مدت‌ها بالاخره طراحی گوشی‌های خود را تغییر داده و بخش دوربین را به گوشه سمت چپ منتقل کرده است. بخش دوربین شامل سه حسگر می‌شود که در یک ردیف قرار گرفته‌اند. مشکل اینجاست که بخش دوربین به شدت مستعد خط و خش است.

نوکیا G21

نوکیا حسگر اثر انگشت را در بدنه سمت راست گوشی قرار داده و آن را با دکمه پاور ادغام کرده است. حسگر اثر انگشت عملکرد خوبی دارد و جاگذاری آن نیز مناسب است. فقط ای کاش نوکیا گزینه‌ای را برای فعال شدن حسگر در صورت فشار دادن دکمه پاور در نظر می‌گرفت؛ زیرا در حالت فعلی احتمال اینکه به صورت اتفاقی دستتان روی حسگر برود و در نهایت حسگر قفل شود، زیاد است.

در سمت چپ گوشی، دکمه Google Assitant را خواهید یافت. بر خلاف گوشی‌های دیگر، شما نمی‌توانید این دکمه را به عنوان میانبری برای برنامه‌های دیگر تعریف کنید و حتی اگر هم گوگل اسیستنت را غیر فعال کنید، فشردن دکمه آن را فعال خواهد کرد. نوکیا واقعا باید به این موارد کوچک توجه کند.

نوکیا G21بالاتر از این دکمه آزار دهنده، درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه است که می‌تواند میزبان دو نانو سیم و یک کارت میکرو SD باشد. در بدنه پایینی گوشی درگاه USB-C در کنار اسپیکر و میکروفون قرار دارد و در بدنه بالایی نیز یک میکروفون دیگر در کنار جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون دیده می‌شود.

صفحه نمایش

نوکیا G21 با یک نمایشگر ۶.۵ اینچی همراه شده است که رزولوشن ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل را ارائه می‌دهد. با این رزولوشن تراکم ۲۷۰ پیکسل در اینچ در برابر چشمان شما قرار می‌گیرد که با توجه به برچسب قیمتی قابل قبول است. نوکیا برای گوشی جدید خود به سراغ یک پنل LCD رفته است؛ اما با کمی هزینه بیشتر، می‌توانید گلکسی A22 سامسونگ را با نمایشگر سوپر امولد خریداری کنید.

نوکیا G21

خوشبختانه نمایشگر نوکیا جی 21 از رفرش ریت ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. تغییر بین ۶۰ هرتز و ۹۰ هرتز کاملا ملموس است و اثر مثبتی روی تجربه کاربری فرد خواهد داشت. البته این جمله را نمی‌توان در رابطه با تغییر بین ۹۰ و ۱۲۰ هرتز گفت و به همین خاطر تصمیم نوکیا برای رفرش ریت ۹۰ هرتز در این گوشی اقتصادی درست بوده است.

شما می‌توانید در بخش تنظیمات نمایشگر، بین دو گزینه رفرش ریت استاندارد و تطبیقی یکی را انتخاب کنید. حالت استاندارد شما را محدود به ۶۰ هرتز خواهد کرد؛ اما در حالت تطبیقی می‌توانید در برخی موارد تا ۹۰ هرتز هم بروید. بهتر است همیشه از حالت تطبیقی استفاده کنید؛ زیرا تاثیر چندانی روی عمر باتری ندارد.

نوکیا G21

نوکیا وعده روشنایی پایدار ۴۰۰ نیت را داده است. روشنایی نمایشگر این گوشی در بیشترین حالت به ۴۳۷ نیت می‌رسد. این میزان برای یک پنل LCD خوب نیست و اگر بخواهید در زیر نور خورشید از گوشی استفاده کنید، با مشکل مواجه خواهید شد. هرچند که در بقیه موارد مشکلی نخواهید داشت و از کنتراست بالای صفحه نمایش لذت خواهید برد.

نوکیا G21

دقت رنگ نمایشگر متوسط است و به صورت محسوسی به رنگ‌های سرد گرایش دارد. البته با قرار دادن اسلایدر دمای رنگ روی گرم‌ترین حالت می‌توان تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرد؛ اما مجبورید قید حدود ۶۰ نیت از روشنایی نمایشگر را بزنید. در نهایت باید گفت که نوکیا G21 از HDR پشتیبانی نمی‌کند.

باتری

نوکیا وعده عمر باتری سه روزه را برای G21 داده است و با توجه به چیپست کم مصرف، نمایشگر 720p و باتری ۵۰۵۰ میلی‌آمپر ساعتی انتظار دیگری هم نمی‌توان از آن داشت. شما می‌توانید با یک بار شارژ تا ۱۹ ساعت و ۴۲ دقیقه وبگردی کنید و یا ۱۶ ساعت و ۱۵ دقیقه به تماشای سریال مورد علاقه خود بپردازید. همچنین یک بار شارژ برای بیش از ۳۷ ساعت تماس 3G کافی است.

نوکیا G21

گوشی Nokia G21 از شارژ ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند؛ اما شرکت سازنده تنها یک آداپتور ۱۰ وات را در جعبه قرار داده است. شارژ کامل گوشی با استفاده از این آداپتور ۲ ساعت و ۴۹ دقیقه طول می‌کشد و پس از ۳۰ دقیقه نیز تنها ۲۲ درصد از ظرفیت باتری پر خواهد شد. با این سرعت بهترین کار این است که گوشی را قبل از خواب به شارژ بزنید.

البته اگر از یک شارژر ۱۸ وات استفاده کنید، در ۳۰ دقیقه اول ۳۷ درصد از باتری پر خواهد شد و شارژ کامل نیز ۴۰ دقیقه زودتر انجام می‌شود.

اسپیکر

نوکیا G21 به تنها یک اسپیکر مجهز شده است. در اکثر گوشی‌های اقتصادی شاهد چنین وضعیتی هستیم؛ اما در برخی موارد همچون ردمی 10 اسپیکر‌های استریو نیز استفاده شده‌اند. بلندی صدای اسپیکر نوکیا خوب نیست و آن را می‌توان در کنار گلکسی A22 سامسونگ تحت عنوان «پایین‌تر از متوسط» ارزیابی کرد.

نوکیا G21

علیرغم بلندی صدای نامناسب، کیفیت این اسپیکر خوب است و حتی نسبت به گلکسی A22 و ریلمی 8 خروجی متعادل‌تری را ارائه می‌دهد.

نرم‌افزار و عملکرد

نوکیا G21 به سیستم عامل اندروید 11 و نسخه Android One مجهز شده است که یعنی شباهت زیادی به اندروید خام دارد. نسخه اندروید این گوشی یک سال عقب است؛ اما نوکیا وعده دو سال آپدیت‌های اصلی اندروید را داده است که یعنی می‌توانید تا اندروید 13 را دریافت کنید. این گوشی همچنین برخلاف ۱۶ آپدیت در گوشی‌های دیگر، ۳۶ آپدیت امنیتی را دریافت خواهد کرد.

بله سامسونگ قرار است تا ۴ سال آپدیت اندروید را برای گوشی‌های پرچمدار خود ارائه کند، ولی فراموش نکنیم که G21 یک گوشی اقتصادی از برند نوکیا است و گوشی‌های اقتصادی (فارغ از برند) معمولا پشتیبانی طولانی مدت خوبی را دریافت نمی‌کنند.

به طور کلی رابط کاربری گوشی ساده و کاربردی است و نرم‌افزارهای گوگل تقریبا تمام کارهای گوشی را انجام می‌دهند. به عنوان مثال برنامه Photos گوگل در نقش گالری شما خواهد بود یا اینکه Gmail کلاینت ایمیل شما می‌شود. خوشبختانه خبری از برنامه‌های اضافی شرکت سازنده در این گوشی نیست و همین نیز می‌تواند تا حدودی برگ برنده نوکیا نسبت به سایر برندها باشد.

بدین ترتیب شما می‌توانید برای هر کاری برنامه مورد نظر خود را دانلود و نصب کنید و حافظه بیشتری را هم در اختیار خواهید داشت.

بنچمارک

نوکیا G21 به تراشه ۱۲ نانومتری یونیساک T606 مجهز شده است که برای گوشی‌های اقتصادی استفاده می‌شود. تراشه هشت هسته‌ای گوشی جدید نوکیا دارای ۲ هسته کورتکس A75 (فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز) و ۶ هسته کورتکس A55 (فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز) است. پردازشگر گرافیکی مالی G57 MP1 نیز این مجموعه را همراهی می‌کند.

نوکیا G21

نوکیا G21 در سه نسخه عرضه شده است و مدلی که در این بررسی استفاده شد دارای ۴ گیگ رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بود. از همان ابتدا می‌دانستیم که نباید انتظار زیادی از این گوشی در بنچمارک‌ها داشته باشیم؛ اما نوکیا G21 به راحتی توانست گوشی‌های اقتصادی سامسونگ را در بنچمارک گیک‌بنچ شکست دهد و با اختلاف اندکی از ردمی 10 شکست بخورد.

گیک‌‌بنچ 5 (چند هسته‌ای)

Galaxy A03s (Helio P35) : 889
Nokia G21 (Unisoc T606) : 1193
Xiaomi Redmi 10 (Helio G88) : 1294
Samsung Galaxy A22 (Helio G80) : 1372

گیک‌بنچ 5 (تک هسته‌ای)

Galaxy A03s (Helio P35) : 179
Nokia G21 (Unisoc T606) : 311
Xiaomi Redmi 10 (Helio G88) : 361
Samsung Galaxy A22 (Helio G80) : 376

نوکیا جی 21 عملکرد قابل قبولی در بازه قیمتی خود دارد و این را نیز تا حد زیادی مدیون مجهز شدن به یک نمایشگر 720p (در مقایسه با رقبای 1080p) است؛ اما در مقایسه با گلکسی A22 که نمایشگر 720p دارد، عملکرد بسیار ضعیف‌تری از خود نشان داده است.

GFX Manhattan ES 3.1 (onscreen)

Galaxy A03s (PowerVR GE8320) : 14
Xiaomi Redmi Note 10 (Adreno 612) : 15
Nokia G21 (Mali G-57 MP1) : 23
Samsung Galaxy A22 (Mali G-52 MC2) : 30

GFX Manhattan ES 3.1 (offscreen 1080p)

Galaxy A03s (PowerVR GE8320) : 7.9
Xiaomi Redmi Note 10 (Adreno 612) : 17
Nokia G21 (Mali G-57 MP1) : 8.5
Samsung Galaxy A22 (Mali G-52 MC2) : 15

در بنچمارک انتوتو، نوکیا G21 حتی گلکسی A22 را نیز شکست می‌دهد؛ اما نمی‌تواند از پس نسخه 5G این گوشی برآید.

انتوتو 9

Galaxy A03s (Helio P35) : 101299
Nokia G21 (Unisoc T606) : 171299
Samsung Galaxy A22 (Helio G80) : 165959
Samsung Galaxy A22 5G (Dimensity 700) : 223188

اگرچه گوشی جدید نوکیا آنچنان قدرتمند نیست، ولی عملکرد پایداری دارد و حتی توانست در Wild Life Stress test امتیاز ۹۷٪ را به دست آورد. عملکرد CPU گوشی نیز کاملا پایدار است.

دوربین

نوکیا G21 ترکیب دوربین نسبتا جالبی دارد. این گوشی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دو حسگر ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو و سنجش عمق بهره می‌برد. در این بازه قیمتی انتظار دوربین تله‌فوتو را نداریم و به همین خاطر نمی‌توان به نوکیا خرده گرفت؛ اما عجیب اینجاست که این گوشی اقتصادی دوربین فوق عریض نیز ندارد و این در حالی است که نوکیا G20 و اکثر گوشی‌های هم رده با این دوربین همراه شده‌اند.

نوکیا G21

دوربین اصلی گوشی بر پایه حسگر ۱/۲.۷۶ اینچی سامسونگ JN1 با اندازه پیکسل ۰.۶۴ میکرومتر است. در هنگام تصویر‌برداری، هر ۴ پیکسل در ۱ پیکسل ادغام می‌شوند و به همین خاطر خروجی ۱۲.۵ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل ۱.۲۸ خواهیم داشت. گشودگی دیافراگم لنز f/1.8 است و فاصله کانونی آن نیز بین ۲۵ تا ۲۷ میلی‌متر ارزیابی می‌شود.

کیفیت عکس‌ها در نور مناسب

تصاویر گرفته شده با نوکیا G21 نه بخودی خود خوب هستند و نه در مقایسه با سایر گوشی‌ها در این کلاس قیمتی چنگی به دل می‌زنند. تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی نرم هستند و وضوح بیش از حد دارند. در آسمان نیز الگوی عجیبی از نویز مشاهده می‌شود. از طرفی رنگ‌ها دقیق نیستند و یک لایه قرمز مایل به قهوه‌ای روی فضای سبز دیده می‌شود.به طور کلی گرمای رنگ‌ها طبیعی نیست.

تنها نکته مثبت را می‌توان گستره داینامیک مناسب دانست. اگر بخواهید زوم کنید، یک هاله عجیب در تصویر دیده خواهد شد و ترکیب نویز بیشتر و وضوح بیش از حد هم به تصویر آسیب می‌زند. تصاویر ثبت شده ۵۰ مگاپیکسلی هم شبیه به حالت زوم ۲ برابری هستند و نسبت به تصاویر ۱۲.۵ مگاپیکسلی پیش فرض برتری خاصی ندارند.

کیفیت عکس‌ها در شب

تصاویر دوربین نوکیا G21 برای این بازه قیمتی واضح و با جزئیات بالا هستند؛ اما مشکل اینجاست که نویز خیلی زیادی در تصاویر مشاهده می‌شود. البته می‌توانید بعدا به وسیله نرم‌افزارهای ویرایش عکس نویز را کاهش دهید، ولی بخشی از جزئیات را به واسطه آن از دست خواهید داد.

خوشبختانه دوربین نوکیا در نور کم رنگ‌ها را به خوبی ثبت می‌کند و گستره داینامیک قابل قبولی نیز دارد. اگر حالت شب را فعال کنید، تغییرات زیادی در کیفیت تصویر ایجاد خواهد شد. سایه‌ها خیلی بهتر دیده می‌شوند و نوردهی و گستره داینامیک نیز بهبود پیدا می‌کنند.

همچنین گوشی سعی می‌کند تا حد زیادی نویز را حذف کند که با این کار برخی از جزئیات از بین می‌روند. البته به طور کلی استفاده از حالت شب توصیه می‌شود، ولی بهتر است که هرگز روی تصاویر زوم نکنید. توجه داشته باشید که تمامی صفت‌های استفاده شده در مقایسه با سایر گوشی‌های اقتصادی گفته شده‌اند و نمي‌توان آنها را به گوشی‌های میان رده قوی‌تر و البته گوشی‌های پرچمدار تعمیم داد.

دوربین ماکرو

دوربین ماکرو نمی‌تواند تصاویر جذابی را ثبت کند؛ زیرا جزئیات زیادی در تصاویر مشاهده نمی‌شود و گستره داینامیک نیز محدود است. نکته مثبت اینکه رنگ‌ها اشباع شده نیستند.

دوربین سلفی

نوکیا G21 به یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و فوکوس ثابت مجهز شده است. با وجود سخت‌افزار نه چندان قدرتمند، نوکیا جی 21 سلفی‌های نسبتا خوبی را ثبت می‌کند. جزئیات در این تصاویر بسیار خوب هستند و نویز نیز مخصوصا در مواقعی که شرایط نوری مناسب باشد، به شکل خوبی کنترل شده است.

رنگ‌ها دقیق هستند و گستره داینامیک هم برای دوربینی در این کلاس کاری، قابل قبول به حساب می‌آيد. دوربین سلفی از حالت پرتره نیز پشتیبانی می‌کند و در این حالت تصاویر باکیفیتی را شاهد هستیم. البته ممکن است در برخی موارد چند تار مو که خارج از طرح کلی سوژه هستند، به شکل غیر طبیعی تار شوند.

فیلم‌برداری

توانایی‌های فیلم‌برداری نوکیا G21 نسبتا محدود است و تنها می‌تواند در بهترین حالت با رزولوشن 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ویدیو ضبط کند. البته شرایط برای گوشی‌هایی همچون گلکسی A22 و ردمی 10 نیز همینطور است، ولی ریلمی 8 می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.

نوکیا G21

گوشی نوکیا در حالت 1080p عملکردی قابل قبول و حتی اندکی بهتر از گلکسی و ردمی دارد و می‌تواند جزئیات بسیار خوبی را با وضوح بالا ثبت کند. گستره داینامیک هم خوب است؛ اما متاسفانه همانند بخش عکاسی، رنگ‌ها دقیق نیستند. همچنین در هنگام فیلم‌برداری می‌توانید از زوم ۲ برابری با خیال راحت استفاده کنید؛ زیرا کیفیت افت نخواهد کرد.

متاسفانه مشکل اصلی گوشی نوکیا G21 در هنگام فیلم‌برداری مجهز نبودن به لرزشگیر است که سبب می‌شود خروجی نهایی در هنگام راه رفتن یا فعالیت‌های دیگر خوب نباشد.

جمع‌بندی

نوکیا G21 به هیچ وجه یک گوشی شکست خورده نیست و در برخی موارد همچون عمر باتری عملکرد خیلی خوبی هم دارد. همچنین Android One سبب شده که رابط کاربری این گوشی سبک و کاربردی باشد و آپدیت‌ها را نسبتا سریع دریافت کند. علاوه بر اینها، گوشی اقتصادی نوکیا می‌تواند سلفی‌های خوبی بگیرد.

نوکیا G21

البته از برخی جزئیات خوب همچون درگاه اختصاصی کارت حافظه و رادیو FM هم نباید غافل شد. برخی از کاربران هم شاید مجذوب طراحی ساده آن و برند نوکیا در بدنه پشتی گوشی شوند.

هرچند که در این میان نمی‌توان از برخی معایب این گوشی گذشت. مثلا دوربین اصلی عملکرد خوبی ندارد و نبودن دوربین فوق عریض نیز یک نکته منفی است. قابلیت‌های فیلم‌برداری نوکیا G21 هم کافی نیستند. از طرفی چیپست مناسب بازی کردن نیست و برخی اشتباهات کوچک همچون حداکثر روشنایی پایین نمایشگر، سرعت شارژ پایین و آسیب‌پذیری بخش دوربین در برابر خط و خش شرایط را بدتر کرده است.

نوکیا G21

نوکیا دیگر پادشاه دنیای گوشی‌های موبایل نیست و حتی در بخش گوشی‌های اقتصادی هم نتوانسته رقبای خود را شکست دهد. در واقع در بهترین حالت یک گزینه در میان گزینه‌های فراوان دیگر در یک رقابت سخت است.

البته منظورمان این نیست که به طور کلی از خرید این گوشی اجتناب کنید؛ اما اگر طرفدار سرسخت نوکیا نیستید، بهتر است ابتدا نگاهی به مدل‌های جذاب دیگر بیندازید و در نهایت بر اساس اولویت‌های خود یک گوشی را انتخاب کنید.

مزایا و معایب

مزایا

  • برند نوکیا
  • طراحی ساده و جذاب
  • عمر باتری بسیار بالا
  • سیستم عامل اندروید One بدون برنامه‌های اضافی
  • سلفی‌های بسیار خوب
  • جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، رادیو FM
  • پشتیبانی از دو سیم‌کارت و درگاه اختصاصی کارت حافظه
  • رفرش ریت ۹۰ هرتز

معایب

  • آسیب‌پذیر بودن بخش دوربین در برابر خط و خش
  • روشنایی پایین نمایشگر
  • سرعت شارژ پایین و آداپتور ۱۰ وات در جعبه گوشی
  • چیپست ضعیف (مخصوصا در بخش GPU)
  • مجهز نشدن به دوربین فوق عریض
  • عدم فیلم‌برداری 4K، نبودن لرزشگیر برای فیلم‌برداری 1080p