بنتلی Flying Spur و فراری F8 اسپایدر تیونینگ منصوری

شاهکارهای جدید تیونر ایرانی؛ بنتلی Flying Spur و فراری F8 اسپایدر با تیونینگ منصوری + ویدیو

بنتلی Flying Spur و فراری F8 اسپایدر با تیونینگ منصوری، جدیدترین سوپر اسپرت‌های تیونر ایرانی تبار هستند که توانایی فنی کوروش منصوری را به رخ جهان می‌کشند.

شاهکارهای تیونینگ منصوری، همیشه در صدر بازار خودروهای شخصی سازی شده‌ قرار دارند. کوروش منصوری می‌تواند یک فراری 200 هزار دلاری را به یک سوپر اسپرت 1 میلیون دلاری تبدیل کند. به نوعی می‌توان او را کیمیاگرِ تیونرها دانست. شرکت تیونینگ منصوری برای جدیدترین شاهکار خود، به سراغ بنتلی Flying Spur و فراری F8 اسپایدر رفته و ذات واقعی این دو سوپر اسپرت را نمایان کرده است. نکته جالب اینجاست که یکی از این خودروهای جذاب، در نمایشگاه اختصاصی منصوری در ترکیه رونمایی شده و این در حالی است که هنوز کوروش منصوری را در ایران ندیده‌ایم.

فهرست مطالب:

معرفی بنتلی Flying Spur و فراری F8 اسپایدر با تیونینگ منصوری

فراری F8 اسپایدر نسخه منصوری

بنتلی Flying Spur و فراری F8 اسپایدر تیونینگ منصوری

کارگاه تیونینگ منصوری، همیشه مملو از قطعات فیبر کربن بوده و طبیعی است که فیبر کربن زیادی را در بدنه فراری F8 اسپایدر مشاهده کنیم. قطعات فیبر کربن به جای رنگ خاکستری کسل کننده، با رگه‌هایی از رنگ زرد طراحی شده‌اند که در میان رنگ قرمز فراری، چشم نوازی می‌کنند. این قطعات فیبر کربن، از آینه‌های بغل تا دستگیره‌ درب‌ها و بعضی از قطعات پیشرانه، به چشم می‌آیند و حتی بر روی دریچه‌های مکش هوای پیشرانه‌ی V8 هم دیده می‌شوند. همچنین اسپویلر عقب، باله‌های کناری، و قسمتی از سیستم ترمزها هم از فیبر کربن ساخته شده است.

بنتلی Flying Spur و فراری F8 اسپایدر تیونینگ منصوری

کیت نصب شده بر روی این خودرو، با نام «کیت ملایم» (soft kit) معرفی شده. هرچند که در ظاهرِ این اسب وحشی ایتالیایی، هیچ ملایمتی وجود ندارد و این نام گذاری، فقط به تغییرات محدودِ اعمال شده، مربوط می‌شود. از آنجایی که پنل‌های بدنه تقریبا به مدل استاندارد شباهت دارد، می‌توان نام «ملایم» را تقریبا منطقی دانست. تمام آنچه که در  F8 Tributo نسخه کوپه وجود دارد را می‌توانید در F8 اسپایدر نیز مشاهده کنید. قطعاتی مثل اسپلیتر جلو، باله‌های کناری و دیفیوزر دو تکه، دقیقا مانند نسخه کوپه‌ی F8 Tributo طراحی شده‌اند.

مشخصات فنی و بهبودهای زیر کاپوت فراری F8 اسپایدر

بنتلی Flying Spur و فراری F8 اسپایدر تیونینگ منصوری

پیشرانه 8 سیلندر خورجینی تویین توربو شارژ 3.9 لیتری این خودرو، بعد از بهبودهای اعمال شده می‌تواند بیش از 880 اسب بخار قدرت و 960 نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌های عقب منتقل کند. چنین قدرتی می‌تواند شتاب 0-100 را به کمتر از 2.6 ثانیه برساند. این عدد در مقایسه با شتاب نسخه استاندارد، حدودا 0.3 ثانیه بهبود پیدا کرده و همچنین حداکثر سرعت هم به 340 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

بنتلی Flying Spur و فراری F8 اسپایدر تیونینگ منصوری

وقتی به زیر خودرو نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که رینگ‌های مشکی جدید در مقایسه با نسخه استاندارد، چقدر زیباتر شده‌اند. رینگ‌های محور عقب با ابعاد 22 اینچی و محور جلو با ابعاد 21 اینچی، در کنار کالیپرهای ترمز زرد رنگ، ظاهر به شدت چشم نوازی دارند.

همانطور که حدس می‌زنید، قیمت این خودرو هم به مانند دیگر محصولات منصوری، اعلام نشده ولی می‌توان حدس زد که تمام نمونه‌های تولیدی، تا کنون به گاراژ مالکین خود منتقل شده‌اند. در ادامه می‌توانید ویدئو جدیدترین میهمان ایتالیایی کارگاه منصوری را مشاهده کنید.

بنتلی Flying Spur نسخه منصوری

بنتلی Flying Spur و فراری F8 اسپایدر تیونینگ منصوری

بیایید کمی از دنیای سوپر اسپرت‌ها فاصله بگیریم و به کلاس سدان‌های مجلل وارد شویم. وقتی صحبت از این کلاس از خودروها می‌شود، امکان ندارد که نام منصوری به میان نیاید. رولز رویس گوست نسخه 21 منصوری، یکی از زیباترین‌ خودروهای سگمنت سدان‌های مجلل بود. اما به نظر می‌رسد که بنتلی Flying Spur قصد دارد تا این عنوان را هایجک کند.

با توجه به هویت بریتانیایی بنتلی، منصوری ترجیح داده تا رنگ سبز لجنی را به این خودرو بیاورد. چنین رنگی در کنار فیبر کربن‌های خاکستری و مشکی، هماهنگی زیبایی را ایجاد می‌کند. همچنین قطعات فیبر کربن در همه‌جای بدنه مانند کاپوت، سپرها، اسپویلر سپر جلو، باله‌های کناری، دیفیوزر عقب و اسپویلرِ نصب شده بر روی صندوق عقب، دیده می‌شوند. علاوه بر این، به جای رینگ‌های مدل استاندارد، رینگ‌های آلومینیومی مشکی 22 اینچی چند پره اختصاصی منصوری در این سدان جذاب دیده می‌شوند و همچنین می‌توانید نام این برند را بر روی پیچ‌های رینگ‌ پیدا کنید.

بنتلی Flying Spur و فراری F8 اسپایدر تیونینگ منصوری

این طراحی در بنتلی‌های منصوری، کمی آشنا به نظر می‌رسد و دقیقا سال قبل بود که چنین خودرویی را از این تیونر دیده بودیم. اما با توجه به اینکه از سرنوشت آن خودرو هیچ خبری نداریم، می‌توان گفت که شاید این Flying Spur، همان خودرو باشد. اگر فرض را بر درستی این موضوع بگذاریم، می‌توانیم بگوییم که قیمت این نسخه، چیزی حدود 300 هزار دلار خواهد بود.

بهبودهای فنی و هیولای 12 سیلندر خورجینی زیر کاپوت بنتلی Flying Spur

بنتلی Flying Spur و فراری F8 اسپایدر تیونینگ منصوری

از ظاهر و قیمت احتمالی که بگذریم، به بهبودهای کابین و پیشرانه می‌رسیم. کابین خودرو با قطعات فیبر کربن، چرم زیبا با دوخت دستی و لوگوهای برند منصوری، پوشانده شده است. همچنین وقتی به زیر کاپوت نگاه می‌کنیم، با یک پیشرانه 12 سیلندر خورجینی تویین توربو شارژ 6 لیتری مواجه خواهیم شد که می‌تواند 700 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور را به تمام چرخ‌های Flying Spur منتقل کند. شاید عجیب باشد اما شتاب 0-100 این نسخه به 3.6 ثانیه کاهش پیدا کرده است و حداکثر سرعت آن به 340 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. شرکت منصوری، دقیقا از بهبودهای اعمال شده بر روی پیشرانه صحبت نکرده است. اما با توجه به قدرت 625 اسب بخاری نسخه استاندارد، می‌توان حدس زد که تیم تیونینگ پیشرانه‌های منصوری برای بهبود بخشیدن به موتور آن، زمان زیادی را صرف کرده باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. منصوری تو ایرانی نیستی
    تو کشور دشمن چه غلطی میکنی؟
    گمشو برگرد ایران