هایما 8S

هایما 8S به زودی در بازار؛ تست جاده آغاز شد + عکس و مشخصات

هایما 8S به زودی در بازار ایران عرضه خواهد شد. در ادامه با مشخصات این شاسی بلند ایران خودرو که اخیرا تست جاده‌ای آن نیز آغاز شده آشنا خواهیم شد.

گروه صنعتی ایران خودرو قصد دارد هایما 8S را به عنوان یک شاسی بلند اسپرت چینی در سال ۱۴۰۱ به بازار عرضه کند. در همین راستا به تازگی تست‌های جاده‌ای آن در ایران شروع شده تا میزان سازگاری آن با شرایط آب و هوایی ایران مورد بررسی قرار بگیرد. شنیده‌ها حاکی از آن است که ایران خودرو این محصول جدید خود را تا شهریور ۱۴۰۱ معرفی و به بازار عرضه خواهد کرد. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند جدید بازار ایران آشنا خواهیم شد.

هایما 8S از لحاظ ابعاد در جایگاه بالاتری از هایما اس 5 قرار می‌گیرد، اما از لحاظ ارتفاع و عرض نسبت به هایما اس 7 پلاس پایین‌تر بوده و قرار است به عنوان قوی‌ترین و لوکس‌ترین محصول هایما به بازار ایران عرضه شود. از این رو لاماری آرین موتور و شاسی بلند جدید مکث موتور به عنوان رقبای اصلی آن خواهند بود.

مشخصات هایما 8S

بخش طراحی

هایما 8S

هایما 8S از لحاظ طراحی کاملا نسبت به هایما اس 5 و هایما اس 7 متفاوت به نظر می‌رسد. البته این خودرو در نمای جلو از ویژگی‌های طراحی نسل دوم مدل هایما اس 5 بهره می‌برد. در همین راستا در نمای جلو این خودرو جلوپنجره با گرافیک کهکشانی به همراه عناصر کرومی در کنار چراغ‌های دو بخشی به چشم می‌خورد که در حال حاضر به عنوان ترندهای طراحی در میان خودروسازان شرق آسیا محسوب می‌شود.

هایما 8S

طراحان با استفاده از طراحی سقف با شیب معکوس توانستند در نمای کناری این خودرو نمایی به شکل کوپه را به وجود آورند. در بخش عقب نیز چراغ‌های عقب به هم متصل با گرافیک داخلی جذاب به همراه دو اگزوز بزرگ در قسمت پایینی سپر باعث شدند این خودرو به عنوان پرچمدار هایما بیش از پیش اسپرت به نظر برسد. همچنین طول این خودرو 4565 میلی‌متر، عرض آن ۱۸۵۰ میلی‌متر، ارتفاع آن ۱۶۲۰ میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به ۲۷۰۰ میلی‌متر می‌رسد.

با جود این که نمای جلوی این خودرو به زبان طراحی محصولات هیوندای نیز شبیه بوده و در نمای عقب نیز حالت چراغ‌ها و قاب مشکی رنگ پیوندی آن نیز به محصولات پژو شباهت دارد، اما به طور کلی هایما 8S از ظاهری جذابی و هماهنگی بهره می‌برد و یک خودرو کپی‌کاری شده محسوب نمی‌شود.

طراحی داخلی

هایما 8S

هایما 8S به کابینی اسپرت مجهز شده تا بتواند نگاه خریداران جوان را به خود جلب کند. در کابین شاهد عناصر جذابی چون غربیلک فرمان دی کات هستیم. همچنین طراحان با تزئینات کرومی توانستند کابین را بیش از پیش جذاب کنند.

هایما 8S

به طور کلی طراحی کابین خودرو به سیستم طراحی i-cockpit پژو شباهت زیادی دارد. همچنین پنل میانی داشبورد و در بخش دسته دنده و سیستم تهویه به پژو 3008 شبیه بوده و دریچه‌های تهویه نیز از طرحی مشابه لامبورگینی اوروس بهره می‌برند.

مشخصات فنی

هایما 8S

هایما 8S به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ GDI مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۳۹۳ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولیدی از این پیشرانه نیز توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد.

این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت 7.2 لیتری را به همراه دارد. همچنین این شاسی بلند اسپرت می‌تواند ظرف مدت 7.8 ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این خودرو در بازار چین در مدل اتوماتیک با قیمت حدود ۱۴ هزار تا ۱۹ هزار دلار به فروش می‌رسد.

امکانات رفاهی و ایمنی

هایما 8S

این شاسی بلند اسپرت چینی در بخش امکانات ایمنی و رفاهی از مواردی چون بلوتوث، سیستم مالتی مدیا، سنسور نور و باران، دی لایت، رادار نقطه کور، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سنسور پارک جلو و عقب، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری و کنترل هرزگردی، سقف پانوراما، کیسه هوای جلو، کناری و پرده‌ای بهره می‌برد.