کرونا حیوانات

کرونا به حیوانات هم رحم نمی‌کند؛ شناسایی ویروس در ۲۹ گونه حیوان

در جدیدترین تحقیقات دانشمندان مشخص شده که کرونا به حیوانات هم رحم نمی‌کند! تاکنون حدود 29 نوع حیوان مبتلا شناسایی شده است.

یکه‌تازی‌های ویروس کرونا ادامه دارد، اما این بار علاوه بر انسان‌ها دامان حیوانات را نیز گرفته است. طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده، ویروس کرونا تاکنون در بدن 29 نوع حیوان که شامل حیوانات خانگی، دام و حیات وحش می‌شوند، پیدا شده است.

کرونا در حیوانات ؛ نظارت‌ها باید بیشتر شود

اغلب موارد در طبیعت این انسان‌ها هستند که حیوانات را دچار مشکل می‌کنند و ویروس‌ها را به آنها انتقال می‌دهند و حیوانات انسان‌ها را در معرض آلودگی قرار نمی‌دهند؛ اما تحقیقاتی که به تازگی انجام شده، نشان می‌دهد برخی از حیوانات مانند راسو و گوزن می‌توانند ویروس را به انسان منتقل کنند.

کرونا به حیوانات هم رحم نمی‌کند

ابراز نگرانی اصلی جایی است که بدانیم این ویروس‌ها که در بدن حیوانات هستند، دچار جهش‌های جدیدتری نیز می‌شوند و به گردش خود ادامه خواهند داد. جهش‌های جدیدی که به وجود می‌آید می‌تواند انسان‌هایی را که واکسن زده‌اند، دچار مشکل کند. محققان تأکید کرده‌اند که باید نظارت بیشتری روی حیوانات به ویژه در طبیعت انجام شود و گونه‌های مریض شناسایی شوند.

طیف حیواناتی که دچار ویروس کرونا شده‌اند به گزارش محققان عبارتند از: گربه، سگ، راسو، گوریل، همستر، اسب آبی، کفتار، موش، سمور، خوک، خرگوش و ببر. همچنین مشخص شده که در بیشتر موارد انسان‌ها بیماری کووید 19 را به حیوانات خانگی خود نیز انتقال داده‌اند.

کرونا به حیوانات هم رحم نمی‌کند

یکی از مطالعاتی که به تازگی در کانادا انجام شده، نشان می‌دهد فردی که با یک گوزن دم سفید آلوده در ارتباط بوده درگیر ویروس شده است. ویروس کرونا تاکنون ده‌ها جهش داشته و بسیاری از آنها تشخیص داده نشده است.

البته دانشمندان معتقدند تغییرات فعلی که در ویروس ایجاد شده آن‌طور نیست که بخواهد ویروس را وادار به فرار از ایمنی واکسن کند. واکسن‌ها پروتئین خوشه را در قسمت بیرونی سلول‌های ویروس کرونا مورد هدف قرار می‌دهند و منطقه‌ای که ویروس گوزن به آن حمله کرده کاملا متفاوت است. در پایان نیز پژوهشگران خاطرنشان کرده‌اند که باید نظارت‌های جدی روی حیوانات بشود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*