جگوار آی پیس

جگوار iPace، اولین خودروی برقی عراق روانه بازار شد

به تازگی اولین خودروی برقی عراق با نام جگوار iPace راهی بازار شد. این خودرو توسط بریتانیایی‌ها طراحی شده است. جزئیات را در ادامه بخوانید.

بازار خودروهای برقی این روزها داغ است و اکثر کمپانی‌های خودروسازی در تلاش هستند تا با خودروهای الکتریکی خود دل خریداران را بربایند. عراق نیز کشوری است که اگرچه بازار قدرتمندی در تولید و فروش خودرو ندارد، اما به کمک شرکت بریتانیایی جگوار موفق به تولید اولین خودروی برقی خود شده است.

اولین خودروی برقی عراق روانه بازار شد

گفتنی است که خودرو در اتریش و باتری‌های آن در لهستان درست شده است. شرکتی که در عراق موفق به تولید این خودرو شده به تازگی در بغداد دفتر مرکزی خود را افتتاح کرده است. این دفتر شامل یک مرکز خدماتی استاندارد و دیجیتالی می‌شود. به گفته این شرکت خودروی برقی آی-پیس به زودی برای تست در دسترس مشتریان احتمالی قرار خواهد گرفت.

جگوار آی پیس

آن‌طور که مدیران این کمپانی اعلام کرده‌اند، یکی از مهم‌ترین مزایای این خودرو، استفاده کامل از انرژی‌های تجدیدپذیر است و دستاورد بزرگی برای عراق محسوب می‌شود. البته یکی از معضلات این خودروها ایستگاه‌های شارژ در نقاط مشخص است و نمی‌دانیم که آیا عراق به اندازه کافی ایستگاه شارژ دارد یا خیر.

به هر حال ساخت خودروی برقی در این کشور نشان می‌دهد که آنها در عرصه خودروسازی در حال کسب موفقیت و پیشرفت هستند. گفتنی است که مشکلات ایران و عراق سبب شده تا عراقی‌ها برای تأمین انرژی مورد نیاز خود از کشورهای همسایه عربستان و ترکیه کمک بگیرند.

جگوار آی پیس

در نهایت باید گفت که این خودروی الکتریکی توسط مهندسان و طراحان بریتانیایی طراحی شده و یک خودروساز زیرمجموعه یک شرکت هندی آن را در اتریش تولید خواهد کرد و برخی از قطعات آن نیز در لهستان تأمین می‌گردد. همان‌طور که می‌بینید اگر در عرصه صنعت با قدرت‌های جهانی همکاری کنیم، پیشرفت‌های خوبی در انتظارمان خواهد بود.