راین R3

راین R3 ، خودرویی که بعید است در ایران مشتری داشته باشد، در خیابان دیده شد

راین R3 به عنوان محصول جدید شرکت خودروسازان راین در راه بازار ایران است. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت خودروسازان راین در دهه 80 شمسی با تولید و عرضه محصولات هیوندای توانست به یک برند شناخته شده تبدیل شود، اما پس از تحریم‌ها و روی آوردن به تولید محصولات چینی با مشکلات مالی مواجه شد؛ به گونه‌ای که این خودروساز طی سال‌های اخیرا حتی یک محصول نیز روانه بازار نکرده است. در همین راستا به تازگی تصویری از محصولی با نام راین R3 در خیابان‌های تهران برای انجام آزمایش‌های فنی منتشر شده که نشان می‌دهد این خودروساز بخش خصوصی قصد دارد خودرو چینی جدیدی را به بازار عرضه کند.

راین R3 در ایران دیده شده

راین R3

به تازگی تصویری برای سایت خودروبانک ارسال شده که در آن محصول جدید خودروسازان راین به خوبی قابل مشاهده است. هرچند این شرکت برای محصول جدید خود نام راین R3 را انتخاب کرده، اما در واقع این خودرو به برند چینی Lark تعلق دارد که با نام مینی ون لارک Q1 در بازار چین و با نام چانگان CX20 کراس در سایر بازارها به فروش می‌رسد.

مشخصات محصول جدید خودروسازان راین

راین R3

مینی ون لارک Q1 بر خلاف سایر خودروهای چینی از طراحی ظاهری به‌روزی بهره نمی‌برد و در کلیه بخش‌های این خودرو شاهد طراحی قدیمی هستیم. شرکت سازنده برای این خودرو یک پیشرانه ۱.۴ لیتری تنفس طبیعی بنزینی را در نظر گرفته که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۰۱ اسب بخار و گشتاور ۱۲۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 5 سرعت اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد.

راین R3

طول راین R3 به ۳۹۷۰ میلی‌متر، عرض آن ۱۷۳۰ میلی‌متر، ارتفاع آن ۱۶۱۵ میلی‌متر و فاصله بین محوری آن نیز به ۲۴۵۰ میلی‌‌متر می‌رسد. همچنین این ون دیفرانسیل جلو می‌تواند 5 نفر را در خود جای دهد. البته این خودروی چینی با چنین طراحی ظاهری آنچنان مورد استقبال مشتریان قرار نخواهد گرفت، اما با قیمت رقابتی خود می‌تواند به یک گزینه ایده‌آل برای سازمان‌ها تبدیل شود.

راین R3

این خودرو در بازارهای جهانی با قیمت حدود 56 هزار تا 65 هزار یوآن به فروش می‌رسد که با توجه به شرایط فعلی بازار باید برای آن قیمت حدود 400 تا 500 میلیون تومان را در نظر داشت؛ البته قیمت نهایی آن به نرخ دلار و میزان تجهیزاتی که شرکت خودروسازان راین برای این خودرو در نظر می‌گیرد بستگی خواهد داشت.