ناسزا به روسها

فحش و ناسزا به روسها در اینستاگرام و فیسبوک آزاد شد!

شرکت متا، مالک فیس بوک و اینستاگرام، به دنبال حمله روسیه به اوکراین تصمیم گرفته تا فحش و ناسزا به روسها در این شبکه های اجتماعی آزاد شود.

شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک به تازگی فحش و ناسزا به روسها و سربازان آن‌ها را مجاز اعلام کرده‌اند. البته تنها کاربرانی که در برخی از کشورها سکونت دارند می‌توانند اقدام به انجام این کار کنند. لازم به ذکر است که ادامه یافتن جنگ اوکراین دلیل اصلی این موضوع اعلام شده است.

ناسزا به روسها و آرزوی مرگ برای پوتین در اینستاگرام

شرکت متا (مالک فیس بوک و اینستاگرام) همچنین سیاست مقابله با نفرت پراکنی خود را موقتا تغییر داده و به کاربران اجازه می‌دهد که در پست‌های خود برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس آرزوی مرگ کنند.

لهستان، اوکراین، روسیه، رومانی، ارمنستان، مجارستان، استونی، لیتوانی،‌ لتونی، آذربایجان، اسلواکی و گرجستان از جمله کشورهایی هستند که این تغییر سیاست در آن‌ها اعمال شده‌ است. البته مشخص نیست متا برای کسب اطمینان از اعمال این سیاست در کشورهای منتخب سخت‌گیری خواهد کرد یا خیر.

سخنگوی شرکت متا با صدور بیانیه‌ای در ارتباط با این موضوع عنوان کرد به دنبال حمله روسیه به اوکراین، ما تصمیم گرفتیم موقتا برخی از اظهارات سیاسی که معمولا مخالف با قوانین ما هستند را مجاز اعلام کنیم؛ مانند سخنان خشونت آمیز مثل مرگ بر مهاجمان روسیه. البته شعار علیه غیر نظامیان روسیه همچنان غیر مجاز خواهد بود.

در عین حال متا تأکید کرده است که نباید در درخواست‌های مربوط به مرگ پوتین، در ارتباط با چگونگی انجام این کار یا مکان آن صحبتی شده باشد. روسیه در واکنش به این اقدام متا، ساعاتی پیش اینستاگرام را در این کشور فیلتر کرد که جزئیات آن را می‌توانید در این مطلب مطالعه کنید.