واکمن ۲۰۱۵ سونی در نمایشگاه IFA

واکمن های سونی سال های سال است که میان ما هستند.همه ما ( دهه ۶۰ به قبل البته ! ) خاطرات بسیاری با دستگاه های کاست خور قدیمی پخش موسیقی سونی داریم.حالا در سال ۲۰۱۵ ، سونی نسل جدید واکمن خود را به نمایشگاه IFA آورده است.البته واکمن امروز با آنچه پیش از این مشناختیم تفاوت بسیاری دارد.

سونی توانسته فایل های صوتی با رزولوشن بالا ( hi-res) تولید کند اما همه موسیقی هایی که در اختیار کاربران قرار می گیرند هنوز به فرمت hi-res تبدیل نشده اند. به همین دلیل ست که واکمن جدید سونی به نام NW-ZX100HN تلاش می کند تا فرمت فایل های صوتی فشرده مانند MP3 ها و DSEE HX را به کیفت hi-res نزدیک کند تا کاربران از تجربه پخش موسیقی لذت ببرند. در میان رزولوشن های صفحه نمایش، ۲K و ۴K معروف تر هستند و در بخش فایل های صوتی، hi-res ها میدان را به دست گرفته اند. در مقایسه با فایل های صوتی با کیفیت CD که سرعت پخششان معادل ۱۶-bit/44 KHz است و از کیفیت استانداردی برخوردارند، فایل های صوتی hi-res مقیاس صوتی ۲۴-bit/96 KHz و یا حتی ۱۹۲ KHz ایجاد می کنند.

MP3 ها همچنان یکی از رایج ترین فرمت های صوتی موجود در بازار هستند. به همین دلیل است که واکمن NW-ZX100HN تلاش می کند تا کیفیت MP3 را به کیفیت فایل های hi-res تبدیل کند. قطعا کیفیتی که توسط این واکمن شنیده می شود مانند یک نمونه واقعی hi-res با کیفیت نخواهد بود اما به شما کمک می کند تا موسیقی های با کیفیت پایین را به خوبی بشنوید.

Sony-Walkman-NW-ZX100HN-1

این تنها قابلیتی نیست که توسط واکمن جدید سونی ارایه می شود بلکه قابلیت حذف نویزهای دیجیتال هدفون های این واکمن نیز تضمین می کنند که بتوانید موسیقی خود را حتی در شلوغ ترین محیط ها به خوبی بشنوید. اگر قصد دارید به جای استفاده از هدفون های سیمی متصل از خروجی های وایرلس استفاده کنید، سونی تکنولوژی جدید LDAC را به کاربران ارایه کرده که اجازه می دهد فایل های صوتی با کیفیت بالا به راحتی توسط بلوتوث پخش و به گوش شما منتقل شوند و کندی همیشگی تکنولوژی وایرلس را نداشته باشند.

واکمن NW-ZX100HN سونی با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت به بازار عرضه خواهد شد که البته جوابگوی فایل های صوتی hi-res نیست. برای رفع این محدودیت، سونی به کاربران اجازه می دهد که توسط یک کارت حافظه microSD، فضای ذخیره سازی فایل های خود را تا ۶۴ گیگابایت افزایش دهند.

هنوز قیمتی برای این محصول تعیین نشده اما از ماه اکتبر به بازار عرضه خواهد شد.

منبع : slashgear

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. حافظه داخلی ۱۲۸ مگابایت؟!