ریمیک دد اسپیس

تاریخ انتشار ریمیک دد اسپیس مشخص شد

شرکت EA تاریخ انتشار ریمیک دد اسپیس – Dead Space را اعلام کرد و کمتر از یک سال دیگر می‌توانید منتظر عرضه‌ی این بازی باشید.

ریمیک دد اسپیس تا پیش از این قرار بود در اواسط سال 2022 منتشر شود اما با تاخیر روبرو شد و حالا قرار است در اوایل سال آتی میلادی در دسترس قرار بگیرد.

پس از موفقیت‌های چشمگیر قسمت‌ اول و دوم دد اسپیس، کمتر کسی انتظار داشت که در نهایت، سرنوشت تلخی برای این مجموعه‌ی پرآوازه رقم بخورد. اما پس از شکست تجاری قسمت سوم، این اتفاق رخ داد و در سال 2017، استودیوی «ویسرال گیمز» توسط شرکت EA بسته شد تا آینده‌ی این مجموعه نیز در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

خوشبختانه دد اسپیس به‌زودی آغاز دوباره‌ای خواهد داشت. شرکت EA مدتی قبل، ساخت نسخه‌ی بازسازی قسمت اول را تایید کرد و نکته‌ی هیجان‌انگیز این است که با یک ریمستر سطحی روبرو نیستیم که تنها تفاوتِ آن با نسخه‌ی اصلی در افزایش کیفیت تکسچرها و رزولوشن بالاتر باشد. استودیوی «موتیو» (Motive) بازی را از پایه بازسازی کرده و برای ساخت آن به سراغ یک موتور گرافیکی تازه (فراست‌بایت) رفته است.

ریمیک دد اسپیس

طبق اعلام شرکت سازنده، این بازی در اوایل سال 2023 برای کنسول‌های نسل نهمی و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. دد اسپیس در ابتدا قرار بود در ماه اکتبر 2022 عرضه شود اما سازندگان، آن را به تعویق انداخته‌اند تا زمان بیشتری برای تکمیلش در اختیار داشته باشند.

این ریمیک اگر چه بر پایه‌ی ساختار نسخه‌ی اصلی استوار است اما شامل اِلمان‌ها و مکانیک‌های گیم‌‌پلی تازه‌ای خواهد بود و حتی ممکن است در روایت داستان، به مسیر کاملا متفاوتی برود. سازندگان همچنین به این نکته اشاره داشته‌اند که در کنار بهبود گرافیک و صدا، بعضی از مراحل نیز دستخوش تغییر شده‌اند و در بعضی‌ از بخش‌ها، با طراحی‌های کاملا متفاوتی روبرو می‌شوید.

علاوه بر این‌ها، داستان بازی نیز به شکلی ارائه شده که ارتباط نزدیک‌تری با قسمت‌های بعدی داشته باشد. این بدین معناست که در صورت موفقیت تجاری این نسخه، ریمیک قسمت‌های دوم و سوم نیز در راه خواهد بود و حتی در آینده‌ی نزدیک، می‌توانیم منتظر عرضه‌ی قسمت چهارم باشیم.

اگر تاخیر دیگری رخ ندهد، در سه‌ماهه‌ی اول سال 2023 فرصت تجربه‌ی دد اسپیس را خواهید داشت. این بازی نسخه‌ی نسل هشتمی ندارد و در کنار رایانه‌های شخصی، فقط برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و سری اس انتشار خواهد یافت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*