اجاره خودروهای لوکس

نگاهی به قیمت های عجیب و غریب اجاره خودروهای لوکس در ایران

حتماً افرادی را دیده‌اید که به دنبال کرایه خودرو هستند. در این مطلب نگاهی به قیمت های عجیب و غریب اجاره خودروهای لوکس در ایران می‌اندازیم.

یکی از مشاغل آزادی که شاید درآمد خوبی هم داشته باشد، اجاره دادن خودروهای لوکس و لاکچری به افرادی است که توانایی خرید آنها را ندارند. مطمئناً افرادی را در اطراف خود دیده‌اید که برای یک شب عروسی یا مراسم دیگری که داشته‌اند یا حتی برای مسافرت‌ها خودرو کرایه کرده‌اند، اما آیا هیچ وقت از خود پرسیده‌اید که شرایط کرایه و مدارک مورد نیاز آن چیست؟

قیمت های عجیب و غریب اجاره خودروهای لوکس ایرانی هوش از سرتان می‌برد!

گاهی قصد دارید یک خودروی ساده و داخلی را کرایه کنید که طبیعتا شرایط و قوانینی دارد که می‌توانید با آن کنار بیایید. اما اگر پای خودروهای لوکس و گران قیمتی مانند پورشه، بی ام و، مازراتی، لکسوس و بنز وسط باشد، شرایط و مدارک کاملا متفاوت می‌شود. این خودروها به همان اندازه که آپشن‌های خوبی دارند و سواری بی‌نظیر و پرستیژ بالایی را برایتان به ارمغان می‌آورند، شرایط پیچیده‌ای خواهند داشت که هوش از سرتان می‌برد.

اجاره خودروهای لوکس

در این مطلب سعی کرده‌ایم با بررسی چندین مورد از شرکت‌ها و موسسات اجاره دهنده چنین خودروهایی ببینیم که در دنیای خودروهای لوکس، کرایه‌ها چقدر است و باید چه مدارکی با خود به همراه داشت. البته هدف این است که برای تعطیلات نوروز و کرایه خودرو برای سفرهای نوروزی مقاله بنویسیم، اما احتمالا تاکنون تمامی خودروهای لوکس رزرو شده‌اند.

کرایه خودرو هزینه هنگفتی ندارد

یکی از افرادی که تاکنون خودروهای زیادی کرایه کرده و سال‌هاست که برای مسافرت‌های خود از چنین خودروهای لوکسی استفاده می‌کند، آقای سلامتی است که در این بحث پای صحبت‌های وی می‌نشینیم تا از تجربیات بسیار او در این زمینه و ناگفته‌های این تجارت بیشتر بدانیم.

به گفته سلامتی، نباید در خصوص کرایه خودرو نگران هزینه‌های اجاره کردن باشید و اگر قرار بر این باشد که وسواس زیادی در این زمینه به خرج دهید دچار اضطراب زیادی خواهید شد. آقای سلامتی در ادامه مثال می‌زند که یک بار در کیش خودروی مرسدس بنزی کرایه کرده و وقتی قصد پارک کردن آن را داشته، سپر خودرو به جدول برخورد کرده و ترک برداشته است. به گفته وی خسارت این اتفاق یک میلیون و 500 هزار تومان شده است.

اجاره خودروهای لوکس

سلامتی می‌گوید که این خودروها بیمه بدنه دارند، اما در زمان قرارداد طی خواهند کرد که خسارت‌های زیر 10 میلیون تومان را باید خود شخص کرایه کننده پرداخت کند. بنابراین همان‌طور که سلامتی می‌گوید نباید انتظار داشته باشید که تمامی خسارت‌هایی که به خودرو وارد می‌شود را بیمه بپردازد. از طرف دیگر اگر خودرویی که دست شماست و دچار مشکل شده، بابت هر روزی که در تعمیرگاه ماشین به اصطلاح خوابیده است باید مبلغی را پرداخت کنید. به گفته وی این موارد را همان ابتدای کار اگر نابلد باشید به شما نمی‌گویند.

شاید برایتان سوال باشد که تفاوت خودروهای کرایه‌ای جزیره‌هایی مثل کیش با دیگر نقاط کشور در چیست؟ به گفته سلامتی تفاوت این خودروها در این است که مجهز به سیستم GPS هستند و شرکت ارائه دهنده خدمات در هر لحظه می‌داند که شما در چه مسیری هستید و چقدر سرعت دارید و…

سلامتی در پایان اضافه می‌کند که شرکت‌های کرایه دهنده خودرو معمولا در پایان کار و وقتی که خودرو را تحویل می‌دهید، هزینه‌ای به عنوان جرائم راهنمایی و رانندگی دریافت خواهند کرد. رویه معمولا به این صورت است که برای مثال اگر هزینه کرایه خودرو شبی دو میلیون تومان باشد، از شما چهار میلیون تومان دریافت می‌کنند تا از دو میلیون اضافی پس از اتمام قرارداد، هزینه‌های جرائم رانندگی را پرداخت کنند. یکی از معایب کار این است که استعلام راهنمایی و رانندگی برای تخلف معمولا زمان زیادی طول می‌کشد و در این حین پول شما دست آنها باقی می‌ماند.

اجاره خودروهای لوکس

قیمت‌های نجومی پورشه

اولین شرکتی که با آن تماس گرفته می‌شود در پاسخ به این سوال که آیا خودرویی برای ده روز اول سال جدید دارید یا نه؟ می‌گوید نباید دنبال اجاره کوتاه مدت خودروی سواری باشید، چرا که از یک ماه قبل همه رزرو شده‌اند و اگر خودرو می‌خواهید باید حداقل یک ماه آن را کرایه کنید.

منشی شرکت ارائه دهنده خدمات اضافه می‌کند که قیمت تمام اقلام در شب عید چندین برابر می‌شود و کرایه خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه مثال می‌زند که خودرویی اگر در شرایط عادی روزانه دو میلیون تومان باشد، شب‌های عید تا 5 میلیون تومان نیز کرایه داده می‌شود چون تقاضا زیاد است.

مجددا از وی سوال پرسیده می‌شود که چه پیشنهادی برای یک سفر لاکچری می‌کنید؟ وی در پاسخ پورشه پانامرا را پیشنهاد می‌دهد در صورتی که مشکل مالی نداشته باشیم چرا که کرایه این خودرو برای یک ماه حدود 200 میلیون تومان ناقابل آب می‌خورد. نکته مهمی که نباید از آن غافل شویم این است که خودروها محدودیت کیلومتری دارند و اکثر آنها تا 3000 کیلومتر بیشتر نیستند.

اجاره خودروهای لوکس

البته می‌توان با پرداخت اندک هزینه بیشتری به ازای هر 100 کیلومتر به ادامه مسافرت رویایی و لاکچری پرداخت. اگر بخواهیم حسابی سرانگشتی بکنیم اگر پورشه پانامرا را کرایه و با آن از تهران به کیش سفر کنید، تقریبا باید 400 میلیون تومان ناقابل هزینه کنید.

قیمت خودروی مذکور حدود 7 میلیارد تومان است و شرایط کرایه نیز بدین صورت است که باید سند خانه یا هر چیزی که ارزش برابری با خودرو داشته باشد به همراه یک فقره چک 300 میلیون تومانی بدهید. منشی این شرکت در ادامه می‌گوید:

فقط در زمان استفاده از خودرو باید مراقب باشید که در جاده خاکی نرانید، در جاهایی که ممکن است برای خودرو ضرر داشته باشد تردد نکنید و… خودروها بیمه بدنه دارند و مطمئنم که سفر متفاوت و هیجان انگیزی را تجربه خواهید کرد.

اجاره خودروهای لوکس

کرایه کمتر از 20 روز به هیچ وجه!

شرکت بعدی که بررسی شده در این حوزه سابقه دیرینه‌ای دارد و خوشبختانه انواع و اقسام خودروهای داخلی و خارجی را گرد هم آورده است. در ادامه از منشی سوال پرسیده می‌شود که چه خودرویی دارید و ادامه می‌دهد که چه خودرویی و این که برای چند روز می‌خواهید؟

وقتی از منشی سوال می‌شود که خودرویی تمیز و مرتب برای تقریباً یک هفته می‌خواهیم که هم جادار باشد و هم اینکه امنیت و آسایش را طی سفر مهیا کند، پاسخ می‌دهد که اولا خودروهای ما همگی تمیز و مرتب هستند و آسایش خاطر شما را فراهم خواهند کرد، اما متاسفانه در ایام عید کمتر از 20 روز کرایه داده نمی‌شود. در ادامه که گفته می‌شود پورشه یا بنز می‌خواهیم می‌گوید:

الان که من با شما صحبت می‌کنم، از بین خودروهای شبیه به سلیقه شما فقط مازراتی گرن توریسمو، بی ام و ۷۳۰، لکسوس، پورشه ماکان و تویوتا لندکروز دارم. مازراتی گرن‌توریسمو، روزانه ۱۴ میلیون تومان (برای ۲۰ روز می‌شود حداقل ۲۸۰ میلیون تومان)، بی ام و ۷۳۰ روزانه ۱۰ میلیون تومان، پورشه ماکان روزانه ۱۰ میلیون تومان و … . فقط این نکته را به شما بگویم که موجودی خودروهایمان در این شب و روزها لحظه‌ای می‌زند بنابراین هرچه زودتر قرارداد را بنویسیم، خیالتان راحت‌تر است که شب عیدی برایتان دردسر نشود.

اجاره خودروهای لوکس

بیمه فقط برای خسارات بالای 20 میلیون

شرکت بعدی یکی از باسابقه‌های دیگر بازار است که پیج اینستاگرام فعالی نیز دارد. از او سوال می‌شود که تغییرات قیمت کرایه‌ها از پارسال تا امسال چه فرقی کرده است و در پاسخ می‌گوید از سال گذشته تا امسال قیمت خودروهایی نظیر پورشه دو برابر شده و طبیعتا کرایه‌ها نیز همچنین دوبله شده است.

از طرف دیگر فردی که تلفن این شرکت را پاسخ داده می‌گوید خودروهایشان را زیر 20 روز اجاره نمی‌دهند و نهایت کیلومتری که می‌توانید با آن برانید، 3000 کیلومتر خواهد بود و بابت هر 150 کیلومتر اضافه باید قیمت یک روز خودرو را اضافه پرداخت کنید. همچنین اضافه می‌کند که اگر همین الان قرارداد بنویسید، 200 کیلومتر هدیه دریافت خواهید کرد.

وی درباره شرایط بیمه و تصادفات احتمالی توضیح می‌دهد که تمامی خودروها دارای بیمه بدنه هستند و اگر خسارتی که به خودرو وارد آمده بالای 20 میلیون تومان باشد بیمه پرداخت می‌کند، اما خسارات زیر این مبلغ بر عهده خودتان خواهد بود. وی اشاره می‌کند که خودروهای آنها بیمه سرقت نیز دارند، اما تاکنون خبری مبنی بر سرقت شنیده نشده است.

اجاره خودروهای لوکس

خودروهای آلمانی گران و چینی و کره ای ارزان

شرکت دیگری که تلفن را جواب می‌دهد عنوان می‌کند که در حال حاضر خودروی مازراتی گرن توریسو را روزانه 14 میلیون تومان کرایه می‌دهند، اما برای سفر کرایه نمی‌دهند. وی در ادامه اضافه می‌کند که اگر قرار باشد شرکتی این خودرو را برای 15 روز اجاره دهد، کمتر از 350 میلیون تومان نخواهد گرفت.

منشی این شرکت نیز همان ابتدا تأکید می‌کند که خودرویی برای یک روز و یک هفته ندارد و ارزان ترین گزینه حال حاضر را بی ام و 330i می‌داند که کرایه روزانه آن دو میلیون و 500 هزار تومان آب می‌خورد. پس از آن بی ام و Z4 است که با 400 هزار تومان افزایش قابل کرایه است.

بابت اجاره روزانه بنز  C۲۰۰ حدود سه میلیون تومان و برای بنز S۵۰۰ با رنگ مشکی ۴.۵ میلیون تومان باید بپردازید. اجاره تویوتا لندکروز GRX چهار در که شاسی‌ بلند هفت‌نفره محسوب می‌شود و مدل دست‌دوم ۲۰۱۳ آن با ۱۴۰ هزارکیلومتر کارکرد ۵.۵ میلیارد تومان آگهی شده، ۴.۵ میلیون تومان است. همان‌طور که می‌بینید قیمت کرایه خودروهای آلمانی بیشتر از خودروهای چینی و کره‌ای است.

ودیعه نقدی زیاد برای کرایه خودرو

یکی دیگر از شرکت‌های فعال این حوزه همان ابتدا توضیح می‌دهد که در حال حاضر فقط پورشه باکستر دارند و کرایه یک شبانه روز آن 5 میلیون تومان است. در ادامه اضافه می‌کند خودروهای خود را برای یک هفته و دو هفته کرایه نمی‌دهد و باید بالای 20 روز بخواهید.

اجاره خودروهای لوکس

قیمت های عجیب و غریب اجاره خودروهای لوکس

وی در ادامه راجع به شرایط خودروها بیان می‌کند که برای ضمانت، مبلغ 250 میلیون تومان نقد دریافت می‌کنند و یک چک یا سفته اندازه قیمت خودرو نیز می‌گیرند. وی پورشه باکستر را مثال می‌زند و سفته مورد نیاز برای آن را 3.5 میلیارد عنوان می‌کند. فرد کرایه کننده باید حداقل 19 سال سن و گواهینامه داشته باشد و یک سال نیز از تاریخ گواهینامه وی گذشته باشد. شرطی که آقای سلامتی نیز گفتند در این شرکت وجود داشت و آنها گفتند که باید دو میلیون تومان برای خلافی راهنمایی و رانندگی برای 70 روز نزد شرکت بماند.

وضعیت کرایه خودروهای داخلی

موسسه ارائه دهنده خدمات بعدی تنها خودروهای داخلی دارد. وی در پاسخ به این سوال که چه نوع خودروهایی دارید، می‌گوید در حال حاضر کمتر از سمند نداریم و پراید و تیبا هم که اصلا طرفدار آنچنانی ندارد. برای یک روز پشت فرمان سمند نشستن باید حدود 300 هزار تومان هزینه کنید. البته این مبلغ برای روزهای قبل از نوروز است و برای نوروز باید از 27 اسفند ماه ثبت نام کنید.

به گفته مالک این شرکت گران ترین کرایه خودروی داخلی حدود 550 هزار تومان است. برای مثال خودروی پژو 207 اتوماتیک که قیمت آن در بازار نیم میلیارد تومان است، برای کرایه چنین مبلغی دریافت می‌کند. از دیگر خودروهای گران قیمت می‌توان به دنا پلاس اتوماتیک اشاره کرد. وی در ادامه می‌افزاید:

برای پژو ۲۰۷ صندوقدار همین رقم را می‌گیرند و هزینه یک شبانه‌روز اجاره تندر اتوماتیک به ۵۲۰ هزار تومان می‌رسد. اگر پژو پارس و پژو ۲۰۶ صندوقدار را انتخاب کنید، رقم پرداختی تا ۴۰۰ هزار تومان کاهش پیدا می‌کند و اجاره یک روز سمند را هم که خدمتتان عرض کردم، ۳۰۰ هزار تومان خرج دارد.

وی در خصوص خودروهای خارجی عنوان می‌کند که پیش‌تر در کار کرایه خودروهای خارجی نیز فعالیت داشته‌اند، اما اکنون تنها در حوزه داخلی مشغول به کار هستند و توضیح می‌دهد که قیمت خودروهای خارجی به طرز عجیبی بالا رفته است. او می‌گوید:

حالا خودروهای آمریکایی و لوکس که قیمت‌های خودشان را دارند. مثلا لامبورگینی هوراکان برای یک شبانه‌روز ۳۰ میلیون تومان یا جگوار نزدیک به پنج میلیون تومان اجاره داده می‌شود.

نظر شما درباره قیمت های عجیب و غریب اجاره خودروهای لوکس در ایران چیست؟ آیا شما حاضر به کرایه خودروهای لوکس با چنین قیمتی هستید یا اگر کرایه کرده‌اید، تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.