آمار واقعی مرگ و میر کرونا

آمار واقعی مرگ و میر کرونا 3 برابر آمار رسمی است

دولت‌های بسیاری آمار واقعی مرگ و میر کرونا را از دو سال پیش پنهان کرده‌اند. تحقیق تازه‌ای نشان می‌دهد که آمار واقعی سه برابر آمار فعلی است.

از همان زمانی که ویروس کرونا باعث مرگ و میر انسان‌ها شد و روز به روز نیز تعداد فوتی‌ها افزایش یافت، دولت‌های مختلف سعی می‌کردند آمار واقعی را در رسانه‌ها فاش نکنند و دلایل بسیاری نیز برای چنین کاری داشتند.

در تازه‌ترین تحقیقات دانشمندان مشخص شده که میزان مرگ و میرهای ناشی از کروناویروس که طی دو سال اخیر در رسانه‌ها گفته شده بسیار کمتر از آن چیزی است که واقعا اتفاق افتاده است. آن طور که آنها می‌گویند، آمار واقعی می‌تواند حدود سه برابر میزان کشته شدگان باشد. این نتیجه نشان می‌دهد که شکاف‌های گسترده‌ای در سیستم‌های گزارش دهی بهداشتی وجود دارد.

آمار واقعی مرگ و میر کرونا چقدر است؟

آمار واقعی مرگ و میر کرونا

آمارهای رسمی در شبکه‌های مجازی و از سمت سازمان جهانی بهداشت این طور بیان می‌کنند که از بدو ورود این ویروس، حدود 5.9 میلیون انسان جان خود را از دست داده‌اند. اما نتایج تجزیه و تحلیل‌های عده‌ای از دانشمندان نشان می‌دهد که داده‌های تجمیعی از 191 کشور جهان، عدد دیگری را که نزدیک به 18.2 میلیون نفر هستند، نشان می‌دهد.

گفتنی است که تحقیق مذکور اولین تخمینی است که دانشمندان تا به امروز درباره کرونا زده‌اند. این آمار با شمارش مرگ و میرهای صدها کشور بین بازه ژانویه 2020 تا دسامبر 2021 افزایش سه برابری را نشان می‌دهد. در واقع شیوه کار دانشمندان این گونه است که آمار تمامی مرگ و میرهای کشورها از سال 2009 تا 2021 را جمع‌آوری کرده و توانسته‌اند میزان مازاد مرگ و میرهای عادی را به کووید 19 نسبت دهند.

البته محققان گفته‌اند یکی از مهم‌ترین دلایلی که منجر به چنین شکافی بین آمار اعلامی و آمار تخمینی ما شده، عدم انجام آزمایش در تمامی بیماران است و ممکن است عده زیادی بدون آن که بدانند چرا، از بین رفته‌اند و علت مرگ آنها چیز دیگری عنوان شده است.

آمار واقعی مرگ و میر کرونا

در شرایطی که بسیاری از کشورهای در حال توسعه کمبود کیت‌های آزمایش و تشخیص کرونا داشتند، بسیاری از قربانیان راهی جز تأیید عفونت خود نداشتند. این تلفات ممکن است در آمار رسمی نیامده باشد و از کنترل خارج شده باشد. یکی از محققان این مقاله گفته است:

درک آمار واقعی مرگ و میر ناشی از همه‌گیری برای تصمیم‌گیری مؤثر در سلامت عمومی حیاتی است. چندین کشور، از جمله سوئد و هلند، نشان می‌دهند که کووید-۱۹ عامل مستقیم بیشتر مرگ‌ومیرها بوده است، اما در حال حاضر شواهد کافی برای اکثر مکان‌ها نداریم.

از طرف دیگر بسیاری از موج‌های کرونا و سویه‌هایی مانند دلتا و اومیکرون باعث شده تا کنترل اوضاع در بسیاری از مناطق از ایتالیا گرفته تا هند از دست خارج شود و دولت‌ها را در برابر شمارش صحیح مرگ و میرها ناتوان کند. آن طور که این تحقیق خاطرنشان کرده، بیشتر مرگ و میرها در جنوب آسیا رخ داده و پس از آن شمال آفریقا و خاورمیانه و شرق اروپا بوده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*