خرید اسپیکر بلوتوثی

7 چیزی که قبل از خرید یک اسپیکر بلوتوثی باید بررسی کنید

پیش از خرید اسپیکر بلوتوثی مد نظر خود، موارد و نکاتی کلیدی جهت بررسی مشخصات آن وجود دارند که در انتخاب صحیح محصول به شما کمک خواهند کرد.

اسپیکرهای بلوتوثی، امروزه در کنار بهره‌مندی از قابلیت حمل آسان، دستخوش بهبودهای فراوانی در کیفیت، حجم و خروجی صدا شده‌اند. با این‌حال از آنجایی که برخی از این بلندگوها قیمت‌های گزافی دارند، بهتر است پیش از خرید از اولویت‌های مورد نیاز خود مطلع باشید.

چه مواردی برای خرید یک اسپیکر بلوتوثی مهم است؟

1- عمر باتری

7 چیزی که قبل از خرید یک اسپیکر بلوتوث باید بررسی کنید

با توجه به اینکه اسپیکرهای بلوتوثی، بدون سیم کار می‌کنند؛ عمر باتری آنها باید به عنوان فاکتوری کلیدی در نظر گرفته شود. اگر باتری اسپیکر شما دوام آنچنانی ندارد، ممکن است مجبور شوید در زمان‌های نامناسب با دوره‌های شارژ خسته‌کننده کنار بیایید، بنابراین باید پیش از آنکه تصمیم به خرید بگیرید، عمر باتری بلندگوی احتمالی خود را مورد بررسی قرار دهید.

سخت است بدانید که هنگام خرید یک اسپیکر بی سیم، دقیقا باید به دنبال چه مدت از عمر و حجم باتری باشید، زیرا بستگی به این دارد که چند بار قصد استفاده از آن را در خارج از منزل دارید. با این وجود، اگر فکر می‌کنید که به‌طور منظم از بلندگوی خود بدون دسترسی به پریز استفاده خواهید کرد، سعی کنید به گزینه‌هایی با حداکثر عمر باتری توجه داشته باشید. سری بلندگوهای قابل حمل JBL، در این زمینه عملکردی مناسب دارند و جدیدترین مدل آن که Flip 6 نام دارد، تا 12 ساعت قابلیت پخش مداوم را ارائه می‌کند.

از سوی دیگر، اگر قرار است از اسپیکر بلوتوثی خود در خانه استفاده کنید، عمر باتری در اولویت‌های آغازین قرار نخواهد گرفت. بنابراین مدل‌های مقرون به صرفه بسیاری وجود دارند که می‌توانند با استفاده پیوسته، 5 تا 6 ساعت دوام داشته باشند که برای دوره‌های طولانی مطالعه یا مهمانی مناسب خواهند بود.

2- ابعاد

7 چیزی که قبل از خرید یک اسپیکر بلوتوث باید بررسی کنید

از آنجایی‌ که بلندگوهای بلوتوثی به‌طور عمده برای استفاده در خارج از منزل و حمل و نقل طراحی شده‌اند، اغلب از طراحی سبکی برخوردار هستند. با این حال، تعدادی از مدل‌ها وجود دارند که وزن زیادی را در خود جای داده‌اند که باعث ایجاد مشکل در جابجایی‌های مکرر خواهند شد. برخی از این نمونه‌ها نیز صرفا برای استفاده خانگی طراحی شده‌اند و تا حد زیادی فاقد فابلیت حمل هستند.

به همین دلیل، پیش از کلیک بر روی دکمه خرید، باید از ابعاد و وزن اسپیکر بلوتوثی خود اطمینان حاصل کنید. بدین ترتیب در صورت نیاز به قابلیت پرتابل، از خرید محصول سنگین و بزرگی که قابل جابجایی نیست، پرهیز خواهید کرد.

3- کیفیت صدا

7 چیزی که قبل از خرید یک اسپیکر بلوتوث باید بررسی کنید

کیفیت صدا یک ویژگی بسیار مهم در اسپیکرهای بلوتوثی محسوب می‌شود. اگرچه احتمالا انتخاب یک نمونه فانتزی، زیبا و اقتصادی جذابیت‌های خود را دارد، اما اگر می‌خواهید تجربه شنیداری لذت‌بخشی را تجربه کنید، آنگاه باید با نگاهی دقیق‌تر، کیفیت صدا را نیز در اولویت قرار دهید.

عوامل مختلفی در تعیین کیفیت صدا نقش دارند. به‌طور کلی، بلندگوهای بزرگ‌تر از حجم صدای کامل‌تری برخوردار هستند. اما از سوی دیگر، وقتی در حال حرکت هستید، استفاده از بلندگوی سنگین توجیه منطقی ندارد، زیرا تجربه فیزیکی استفاده از آن آزاردهنده خواهد بود. بنابراین اگر می‌خواهید به‌طور مداوم بلندگوی بلوتوثی خود را جابجا کنید، باید مدلی را پیدا کنید که از تعادل میان اندازه و کیفیت صدا بهره‌مند باشد.

حال اگر قصد دارید یک اسپیکر وایرلس با بهترین کیفیت صدا را تهیه کنیم، باید به دنبال بررسی چه عواملی باشیم؟ اگر با نحوه تولید صدا و سخت‌افزار استفاده شده در بلندگوها آشنا نیستید، تمام این فاکتورها می‌توانند گیج‌کننده باشند. تعدادی از عوامل در کیفیت صدای بلندگو نقش دارند که از جمله آنها می‌توان به پاسخ فرکانس، حساسیت و امپدانس اشاره کرد. یک اسپیکر ممتاز، عموما دارای حساسیتی بیش از 90 دسی‌بل بوده و امپدانس آن بین 6 تا 8 اهم و پاسخ فرکانسی در بازه بین 20 هرتز و 20 کیلوهرتز قرار دارد.

4- پورت‌ها

7 چیزی که قبل از خرید یک اسپیکر بلوتوث باید بررسی کنید

اسپیکرهای بلوتوثی همواره از حداقل یک پورت برای شارژ سیمی برخوردار هستند و معمولا از کابل‌های Micro-USB پشتیبانی می‌کنند. می‌توانید با مراجعه به بخش مشخصات دستگاه در وب‌سایت مورد نظر، نوع کابل شارژری که اسپیکر انتخابی شما از آن پشتیبانی می‌کند را بررسی کنید.

با این وجود، یک کابل شارژ به تنهایی ممکن است برای همیشه کافی نباشد. اگر بلوتوث شما به‌طور مداوم در حال ارتباط با دستگاهی دیگر بوده و به اسپیکر شما متصل نیست، در دسترس بودن درگاه جک AUX یا 3.5 میلی‌متری می‌تواند مزیت بزرگی را فراهم کند که به موجب آن، امکان برقراری ارتباط سیمی بین تلفن، لپ‌تاپ یا تبلت ایجاد خواهد شد. بنابراین هم‌چنان می‌توانید بدون نیاز به بلوتوث، از طریق بلندگو به صدای پخش شده گوش دهید.

5- مقاومت در برابر آب، گرد و غبار

7 چیزی که قبل از خرید یک اسپیکر بلوتوث باید بررسی کنید

اگر اسپیکر بی سیم خود را از خانه بیرون می‌آورید، احتمالا بیش از محیط داخل، در معرض آسیب‌های ناشی از گرد و غبار و آب خواهد بود. به همین دلیل انتخاب نوعی از بلندگو که دارای سطحی از مقاومت در برابر این عوامل است، می‌تواند از بروز خطرات احتمالی جلوگیری کند.

بسیاری از بلندگوهای بلوتوثی، ضدآب نیستند. بنابراین پیش از خرید باید در قسمت مشخصات دستگاه، این مورد را بررسی کنید. در این میان، اغلب اسپیکرهای بلوتوثی ضدآب از طبقه‌بندی کد ورودی حفاظتی به‌نام IP67 استفاده می‌کنند. این بدان معنی است که اسپیکر می‌تواند به مدت نیم‌ساعت در عمق یک متری آب دوام بیاورد. تاییده IP67 هم‌چنین به مقاومت در برابر گرد و غبار نیز اتلاق می‌شود، بدین مفهوم که هر محصولی با پشتیبانی از آن، در برابر تجمع گرد و خاک مقاوم است.

هم‌چنین انواع دیگری از طبقه‌بندی‌های حفاظتی در مشخصات اسپیکرهای خاص، مانند تاییدیه‌های IP68 یا IPX7 وجود دارند. یک جستجوی سریع اینترنتی، تمامی این موارد ذکر را برای شما مشخص خواهد کرد.

6- قابلیت‌های هوشمند

اسپیکر هوشمند

فناوری های هوشمند می‌توانند زندگی خانگی ما را تا حد زیادی آسان کنند، بنابراین بهتر است مطلع باشید که اگر خانه شما به تکنولوژی هوشمند خاصی مجهز است، اسپیکر بلوتوثی مورد انتخاب شما نیز از قابلیت‌های مشابه پشتیبانی خواهد کرد یا خیر.

با بهره‌گیری از این ویژگی‌ها، یک بلندگو می‌تواند به فرمان‌های صوتی عمل کند که در حین نظافت، کار کردن، آشپزی یا فعالیت‌های دیگر که باعث عدم دسترسی دستی به بلندگو بوده، فرآیند اتصال به دستگاه را با سهولت بیش‌تری همراه خواهد کرد.

از سوی دیگر، اگر علاقه‌ای به قابلیت‌های هوشمند اضافی ندارید، به احتمال زیاد می‌توانید یک بلندگوی عالی را با صرف هزینه‌ای کمتر پیدا کنید. بنابراین، پیش از پرداخت مبلغ اضافه برای ویژگی‌هایی که به آنها نیازی ندارید، بهتر است بررسی کنید که آیا اسپیکر بلوتوثی احتمالی شما با قابلیت‌های هوشمند طراحی شده یا خیر، زیرا برخورداری از این ویژگی‌ها، معمولا باعث افزایش قیمت محصول خواهد شد.

7- نسخه بلوتوث

اسپیکر JBL

برخلاف دیگر فناوری‌های ارتباطی بی‌سیم نظیر وای‌فای و موبایل دیتا، بلوتوث تغییرات گسترده‌تری را در سال‌ها اخیر تجربه کرده است. نسخه‌های جدیدی از بلوتوث در طول سال‌های اخیر مورد توسعه و انتشار قرار گرفته‌اند و هر نسخه جدید دارای محدوده اتصال طولانی‌تر، سرعت انتقال بالاتر و سیگنال قوی‌تر است.

از آنجایی‌که این فناوری به‌طور مداوم در حال بهبود بوده، بررسی نسخه‌ای که اسپیکر بلوتوثی مورد نظر شما از آن پشتیبانی می‌کند، حائز اهمیت است. بسیاری از بلندگوهای نسل جدید از بلوتوث 5 پشتیبانی می‌کنند که به عنوان جایگزین جدید نسخه 4، یک مزیت عمده محسوب می‌شود.

البته این بدان معنا نیست که بلندگوهای مجهز به بلوتوث 4 از کیفیت پایینی برخوردار هستند. هنوز هم می‌توان با استفاده از این نسخه، به یک تجربه شنیداری عالی دست یافت، اما بلوتوث 5 از چند جهت به‌ویژه در زمینه افزایش دامنه اتصال، از نسل پیشین خود برتری دارد.

پیش از خرید اسپیکر بلوتوثی، مشخصات ‌آن را بررسی کنید

بلندگوهای بلوتوثی می‌توانند تجربه صوتی و سرگرمی ما را با سهولت بیش‌تری همراه کنند، اما باید به ارزش آنها در قبال بهای پرداختی نیز نگاه داشت. توجه به این مطلب بسیار مهم است که بدانید از بلندگوی خود چه می‌خواهید و آیا نمونه‌های مورد بررسی شما با توجه به معیارهای فوق، از ارزش خرید برخوردار هستند یا خیر. در نهایت بررسی دقیق مشخصات اسپیکر، به شما کمک خواهد کرد تا مطابق با استانداردهای خود اقدام به خرید کرده تا در بلند مدت از انتخاب خود راضی و خرسند باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*