دانگ فنگ IX7

شاسی بلند جدید دانگ فنگ IX7 توسط کارمانیا به ایران می‌آید

مدیرعامل کارمانیا اخیرا با انتشار تصویری برای تبریک عید نوروز خبر ورود دانگ فنگ IX7 به بازار ایران را تایید کرد. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند چینی آشنا خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت خودروسازی کارمانیا اخیرا با انتشار تصویری سال نو را تبریک گفت که در این تصویر خودروی دانگ فنگ IX7 نیز به چشم می‌خورد؛ انتشار چنین تصویری از سوی مدیرعامل کارمانیا نشان می‌دهد کارمانیا توانسته نمایندگی تولید این شاسی بلند چینی را دریافت کند.

دانگ فنگ IX7

کارمانیا در سال‌های قبل طی همکاری با بی وای دی توانسته بود حضور پررنگی را در بازار ایران تجربه کند، اما این خودروساز بخش خصوصی با شروع تحریم‌ها و خروج بی وای دی از ایران با مشکلات زیادی مواجه شد. در همین راستا کارمانیا سرانجام پس از مذاکرات متعدد با شرکت چینی دانگ فنگ توانست نمایندگی تولید محصولات این خودروساز را دریافت کند.

با وجود این که کارمانیا تولید خودروهایی چون مینی ون کیتون، خودرو الکتریکی سودا ex1 و بی وای دی تانگ را در دستور کار خود قرار داده است، اما به نظر می‌رسد شاسی بلند چین دانگ فنگ ix7 زودتر از آنها تولید و روانه بازار خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

مشخصات دانگ فنگ IX7

دانگ فنگ IX7

دانگ فنگ IX7 را باید مدل بزرگ‌تر و 7 نفره شاسی بلند ix5 دانست که بهمن موتور آن را با نام دیگنیتی مدتی قبل به بازار عرضه کرده است، اما اکنون کارمانیا طی مذاکراتی با دانگ فنگ قرار است این شاسی بلند را تولید و به بازار عرضه کند. دانگ فنگ ix7 محصول جوینت‌ونچر DFSK بوده که طی همکاری دانگ فنگ موتور (DFM) و گروه صنعتی Sokon طراحی شده است. دانگ فنگ این خودرو را برای نخستین بار در سال ۲۰۱۹ به معرض نمایش درآورد و در سال ۲۰۲۰ آن را به دست مشتریان رساند.

دانگ فنگ IX7

از آنجایی که دانگ فنگ IX7 در بازارهای خارج از چین با نام متفاوتی به فروش می‌رسد، به احتمال زیاد کارمانیا نیز آن را با برند و نام جدید در بازار ایران عرضه خواهد کرد. با وجود این که هنوز در خصوص نام این خودرو در بازار ایران جزئیاتی منتشر نشده است، اما در تصویری که مدیرعامل کارمانیا برای پیام تبریک نوروزی منتشر کرده روی پلاک این خودرو نام Helmarv به چشم می‌خورد. از این رو می‌تواند پیش‌بینی کرد این خودرو با نام Helmarv به بازار ایران راه پیدا کند.

دانگ فنگ IX7

این شاسی بلند چینی حدود ۴۹۳۰ میلی‌متر طول، ۱۹۳۵ میلی‌متر عرض، ۱۷۶۵ میلی‌متر ارتفاع و ۲۸۱۰ میلی‌متر فاصله بین محوری دارد. همچنین ارتفاع آن از سطح زمین نیز حدود 200 میلی‌متر اعلام شده است. چنین ابعادی نشان می‌دهد دانگ فنگ IX7 نسبت به دانگ فنگ ix5 یا همان دیگنیتی بهمن موتور فقط 25 سانتی‌متر از لحاظ طول و 2 سانتی‌متر در فاصله بین محوری بزرگتر است.

دانگ فنگ IX7

شرکت چینی دانگ این شاسی بلند را فقط با موتور 2 لیتری توربو به فروش می‌رساند که می‌تواند قدرتی برابر با 230 اسب بخار و گشتاور 355 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت تولیدی از پیشرانه را به چرخ‌ها را بر عهده دارد. ضمن این که مشتریان می‌توانند این خودرو را در دو نسخه تک دیفرانسیل و چهار چرخ محرک سفارش دهند.

دانگ فنگ IX7 به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در نسخه تک دیفرانسیل حدود ۸.۶ لیتر و در مدل چهار چرخ محرک حدود ۹.۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند. دانگ فنگ این شاسی بلند را با قیمت ۱۹ تا ۳۳ هزار دلار در بازار چین به فروش می‌رساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. نمی دانم کجای دنیا بی در و پیکر تر از اینجا هست که تو روز روشن یک شرکت میلیاردها تومن پول بیش از 2000 نفر را به مدت 4 سال سر کیسه کنه و هیچ کس نتونه هیچ کاری بکنه و هر روز یک وعده دروغ جدید بده تا حواله دارها را مجبور به انصراف کنه

  2. توف به شرفتان که اینقدر دروغگو هستید و دست بر نمی دارید ااز این همه دروغ کارمانیا خودرو چوپان دروغگو هست و دستتان همه تو یه کاسه هست