تهران دارای بدترین کیفیت اینترنت در ایران

تهران بدترین کیفیت اینترنت در ایران را دارد

معاون وزیر ارتباطات اعتراف کرده که تهران بدترین کیفیت اینترنت ایران را دارد و دلایل این بی کیفیتی نیز مشخص است. جزئیات را در ادامه بخوانید.

مشکل اینترنت این روزها تبدیل به امری عادی شده و اکثر کاربران خصوصا در تهران از کیفیت بد آن ناراضی هستند. این در حالی است که معاون وزیر ارتباطات از تأمین منابع فرکانسی برای افزایش کیفیت اینترنت شبکه اپراتورها خبر داده است.

اوضاع کیفیت اینترنت در تهران وخیم است

به گفته صادق عباسی شاهکوه، بیشترین مشکل فعلی اینترنت در تهران است. وی در حاشیه برگزاری کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات و توسعه شبکه فیبر نوری با توان داخلی توضیح داده که توسعه شبکه فیبر نوری کار کوتاه مدت یا حتی میان مدتی نیست و باید تلاش‌های زیادی در این زمینه صورت بگیرد. البته او ذکر کرده که مشکل اینترنت موبایل می‌بایست در کوتاه مدت حل شود.

کیفیت اینترنت

مدتی پیش وزیر ارتباطات وعده داد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل اینترنت و کندی آن حل خواهد شد. شاهکوه نیز پیرو این وعده می‌گوید که هم اکنون در زمینه اینترنت موبایل منتظر تأمین منابع فرکانسی اپراتورها بودیم و حالا که تأمین شده نباید مشکلی وجود داشته باشد. به گفته وی هم اکنون یکی از اپراتورها موفق شده تا از آنتن‌های BTS استفاده کند. وی وعده داد که کاربران این اپراتورها در ایام نوروز کیفیت اینترنت بهتری خواهند داشت.

آن طور که معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرده، به زودی سایر اپراتورها این تجهیزات را دریافت و نصب خواهند کرد و مشکلات مربوط به کیفیت اینترنت حل خواهند شد. به اعتقاد رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بیشترین استانی که با مشکلات اینترنتی سر و کار دارد، تهران است. وی می‌گوید:

مشکلات در جاهای مختلف شبکه موبایل وجود دارد، اما مشکلات اینترنت در تهران بیشتر از سایر مناطق است و این موضوع دلایل مختلفی از جمله نصب سایت برای اپراتورها دارد که این موضوع با مقاومت مردمی روبرو است.

به عقیده عباسی شاهکوه، یکی دیگر از مشکلاتی که باعث شده وضعیت اینترنت ایران به این روز بیفتد، اختلافی است که با شهرداری داریم. به گفته وی هم اکنون نصب سایت روی اپراتورها در تهران مشکلاتی به وجود آورده که نمود این ماجرا در استان تهران بیش از سایر نقاط کشور است. از طرف دیگر بحث تداخل فرکانسی هم مزید بر علت شده است.

کیفیت اینترنت

عباسی شاهکوه در ادامه توضیح داده که کیفیت اینترنت هم اکنون به جز تهران در دیگر شهرهای ایران از وضعیت نسبتا پایدار و مطلوبی برخوردار است و آن‌قدرها جدی نیست. وی ابراز امیدواری کرد که مشکل تهران نیز با تجهیز دیگر اپراتورها به زودی حل شود.

به گفته شاهکوه اپراتورها هر گاه نیازی به تجهیزات داشته باشند در اختیارشان قرار خواهد گرفت تا بتوانند بومی‌سازی کنند. در کل تلاش این است که تولیدکنندگان از هم اکنون برای تولید برنامه‌ریزی کنند و منابع مالی آن از طریق اپراتورها تأمین شود. البته شاهکوه تأکید کرده که دولت منابع مالی و حمایتی برای این حوزه در نظر گرفته است.

همان‌طور که وی می‌گوید قدم اول این است که اپراتورها ترغیب شوند و در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند و در مرحله دوم به این اپراتورهای سرمایه گذار تسهیلاتی داده می‌شود تا بتوانند مردم را به شبکه فیبر نوری وصل کنند. وی در پایان خاطرنشان کرد که:

تلاش این است که از طریق اپراتورها کمک شود تا قیمت تمام شده برای مردم پایین بیاید و یا تسهیلاتی فراهم کنیم که مردم به صورت اقساطی توان خرید این سرویس را داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*