مقایسه ابعاد گوشی های سامسونگ

مقایسه ابعاد گلکسی A53 و A33 با گلکسی S21 FE و گلکسی A52

به بهانه‌ی رونمایی از نسل جدید گوشی‌های میان‌رده سامسونگ در اینجا به مقایسه ابعاد گلکسی A53 و A33 با گلکسی S21 FE و گلکسی A52 می‌پردازیم.

سامسونگ شب گذشته از محبوب‌ترین گوشی‌های میان‌رده امسال خودش، دو مدل گلکسی A53 و گلکسی A33 رونمایی کرد. این دو گوشی از تراشه‌ی میان‌رده ۵ نانومتری اگزینوس ۱۲۸۰ قدرت می‌گیرند، به دوربین‌هایی با رزولوشن بالا مجهز هستند و باتری‌های ۵ هزار میلی‌آمپر ساعتی در زیر قاب آن‌ها می‌تواند روزها آن‌ها را روشن نگه دارد.

وقتی به مبحث طراحی این محصولات می‌رسیم، سامسونگ بار دیگر در بدنه‌ی دو مدل A53 و A33 از پلاستیک استفاده کرده است. اگرچه به جای پلاستیک براقی که سامسونگ نام آن را “Glasstic” گذاشته بود، اکنون این بدنه جنس مات دارد و رنگ آن هم لطیف‌تر شده است. وقتی قاب پشتی این گوشی‌ها را نگاه می‌کنیم، جزیره‌ی دوربینی را می‌بینیم که یکپارچگی آن با قاب پشتی حس خوبی به کاربر می‌دهد. اگر چه در جلو گوشی ارزان قیمت‌تر A33 با یک ناچ به شکل V در بالای صفحه خودش و حاشیه‌های ضخیم دور صفحه، نسبت به نمایشگر پانچ حول مدل A53 متفاوت است.

اما این حاشیه‌های ضخیم دور نمایشگر گوشی باعث شده‌اند دو گوشی گلکسی A33 و گلکسی A53 چه ابعادی داشته باشند؟ در جدول زیر به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم و آن‌ها را با ابعاد دو گوشی گلکسی A52 5G و گلکسی S21 FE مقایسه کرده‌ایم.

گلکسی A33 5Gگلکسی A53 5Gگلکسی S21 FEگلکسی A52 5G

Samsung Galaxy A33 5G

Samsung Galaxy A53 5G

 

Samsung Galaxy S21 FESamsung Galaxy A52 5G
ابعاد

  • ۱۵۹.۷ در ۷۴ در ۸.۱ میلی‌متر

وزن

  • ۱۸۶ گرم
ابعاد

  • ۱۵۹.۹ در ۷۴.۷ در ۸.۱ میلی‌متر

وزن

  • ۱۸۹ گرم
ابعاد

  • ۱۵۵.۷ در ۷۴.۵ در ۷.۹ میلی‌متر

وزن

  • ۱۷۰ گرم
ابعاد

  • ۱۵۹.۹ در ۷۵.۱ در ۸.۴ میلی‌متر

وزن

  • ۱۸۹ گرم

گوشی گلکسی A53 کمی جمع و جورتر از نسل گذشته‌ی خودش به نظر می‌رسد. علی‌رغم ابعاد نمایشگر مشابه با A52، این گوشی کمی قدبلندتر شده است که می‌تواند استفاده تک دستی از گوشی را آسان‌تر کند. این گوشی همچنین باریک‌تر هم شده است که باعث شیک‌تر به نظر رسیدن آن نیز می‌شود. این درحالیست که مدل A33 تقریباً در ابعاد مشابه نسل گذشته‌ی خودش است و فقط نمایشگر نسبتاً کوتاه‌تری از مدل گران‌تر گلکسی A53 5G را ارائه می‌کند.

با این تفاسیر هر دو این گوشی‌ها از گلکسی S21 FE بزرگ‌تر هستند. اسمارت فونی که هم عرض بدنه و هم حاشیه‌های دور نمایشگر آن باریک‌تر است. گلکسی اس ۲۱ اف ای را می‌توان رقیب اصلی A53 دانست؛ زیرا نه تنها جمع و جورتر است، بلکه دارای پردازنده‌ای سریع‌تر و یک دوربین تله فوتو اضافه‌تر است، در حالی که A53 آن را ارائه نمی‌کند. البته فراموش نکنید که طراحی گوشی Galaxy A53 در مقایسه با گوشی‌های هم قیمتش یک سر و گردن بهتر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*