گلکسی A53 و A33 ساسونگ ضدآب

آیا گلکسی A53 و A33 سامسونگ ضد آب هستند؟

این سوال برای بسیاری پیش آمده است که آیا آنطور که سامسونگ در رویداد معرفی گوشی‌های گلکسی A53 و گلکسی A33 گفته، ضد آب هستند؟

سامسونگ ساعاتی پیش از دو گوشی گلکسی ای 53 و ای 33 رسما رونمایی کرد. این دو گوشی، مشخصات جالبی دارند و قصد دارند سلطه سامسونگ بر بازار گوشی‌های هوشمند میان رده را گسترش دهند. خانواده گلکسی A سامسونگ هر سال در حال بهتر شدن هستند و نسخه‌های 2022 هم از این قاعده مستثنی نیستند.

در میان تمامی مشخصات اعلام شده برای این دو محصول، یکی از آن‌ها برای بسیاری کاربران حائز اهمیت زیادی است. آیا گلکسی A53 و A33 سامسونگ ضد آب هستند؟

امروزه اکثر محصولات پرچمدار بازار از انواع استانداردها برای محافظت در برابر گرد و خاک یا نفوذ آب برخوردار هستند. با این حال در کمتر محصول میان رده ای در بازار شاهد ارائه این قابلیت‌ها هستیم. البته سال گذشته، سامسونگ در گوشی‌های میان رده A52 و A72 استاندارد IP محافظت در برابر گرد و غبار را ارائه می‌کرد. با این حال، باید ببینیم آیا محصولات جدید نیز از این محافظت برخوردارند یا خیر.

استاندارد ضد آب IP67 در گوشی های گلکسی A53 و گلکسی A33

هر دو گوشی گلکسی ای 53 و گلکسی ای 33 موفق به کسب استاندارد IP67 برای محافظت در برابر نفوذ گرد و غبار و قطرات آب شدند. البته استاندارد IP67 به قدرتمندی IP68 نیست. با این حال برای یک گوشی میان رده، بسیار مناسب ارزیابی می‌شود.

استاندارد IP67 به چه معناست؟

گلکسی A53 و A33 سامسونگ ضدآب

عبارت IP به کار رفته در این استاندارد، ربطی به آدرس آی پی سیستم شما ندارد! این عبارت، مخفف Ingress Protection است که یک استاندارد جهانی است و برای سنجش مقاومت یک دستگاه در برابر نفوذ جامدات و مایعات به کار می‌رود.

نخستین عدد بعد از عبارت IP، مقاومت محصول را در برابر نفوذ ذرات جامد (گرد و خاک) می‌سنجد و عدد دوم مقاومت آن در برابر نفوذ مایعات را نشان می‌دهد. بیشترین عدد برای مقاومت در برابر گرد و خاک، عدد 6 است. عدد 6 به معنای محافظت کامل در برابر نفوذ گرد و غبار است. از طرف دیگر، برای عدد دوم، حرف و حدیث‌های بسیاری وجود دارد و کمپانی‌های تولیدکننده محصولات دیجیتالی، می‌توانند خود با انجام تست‌هایی، مقدار آن را تعیین کنند! عموما عدد 7 به معنای مقاومت در برابر غرق شدن کامل در عمق بین 15 سانتیمتر تا یک متر آب به مدت سی دقیقه است.

تفاوت IP67 و IP68

اکنون که با مفهوم استاندارد IP آشنا شدیم، بد نیست نگاهی هم به تفاوت استانداردهای IP68 و IP67 بیندازیم. محصولاتی که استاندارد IP68 را کسب می‌کنند، مقاومت بیشتری در برابر نفوذ گرد و خاک و رطوبت دارند. به طور خاص، این محصولات قادرند غرق شدن در عمق کمتر از 1.5 متر به مدت حداکثر 30 دقیقه را دوام بیاورند.

آیا گجت‌های مقاوم در برابر آب، واقعا ضد آب هستند؟

اکنون سئوال مهم اینجاست که اگر دو گوشی گلکسی A53 و A33 را ضدآب می‌خوانیم، آیا می‌توان از این امر مطمئن بود یا خیر!

تست‌های انجام شده برای کسب استاندارد IP عموما در فضاهای آزمایشگاهی با شرایط کاملا کنترل شده انجام می‌شود. بنابراین، در صورتی که قصد دارید از گوشی خود برای تصویربرداری زیر آب استفاده کنید، توصیه می‌کنیم در تصمیمتان تجدید نظر کنید. بخصوص اگر مدتی است از گوشی خود استفاده می‌کنید، ممکن است چسب کاری‌ها شل شوند یا لایه‌های محافظ داخلی استحکام اولیه خود را نداشته باشند.

توصیه‌هایی برای حفظ امنیت گوشی

  • هر زمان گوشیتان خیس شد، آن را با استفاده از یک دستمال نرم و تمیز خشک کنید.
  • هرگز گوشی خود را در معرض آب شور یا آب یونیزه شده‌ قرار ندهید. چراکه آب شور در مقایسه با آب شیرین رسانایی بسیار بیشتری داشته و می‌تواند به سادگی با ایجاد اتصال کوتاه به قطعات داخلی دستگاهتان آسیب بزند. همچنین، پس از خشک شدن دستگاه نیز ممکن است نمک درون روزنه‌های میکروفون یا اسپیکر جمع شود و عملکردشان را مختل کند. در صورتی که گوشی شما با آب شور خیس شد، آن را با آب معمولی بشویید و سپس با استفاده از دستمال نرم و تمیز آن را خشک کنید.
  • در حین خشک کردن گوشی اسپیکرهای گوشی (در قسمت بالا)، میکروفون‌ها ( در قسمت پایین)، اسپیکرهای خارجی (در قسمت پایین) و درگاه USB را حتما دستمال بکشید تا از خشک شدن حداکثری آن‌ها مطمئن شوید.
  • اگر بلافاصله پس از خیس شدن گوشی از آن برای مکالمه استفاده کنید، جمع شدن آب در میکروفون احتمالا باعث افت چشمگیر کیفیت صدایتان خواهد شد. بنابراین، پس از خشک کردن گوشی با دستمال، کمی صبر کنید تا آب درون میکروفون به طور طبیعی خارج شود.
  • آسیب‌های فیزیکی به گوشی نظیر شکستگی یا ترک می‌تواند مقاومت آن در برابر نفوذ گرد و خاک و رطوبت را به طور چشمگیری کاهش دهد.

گلکسی A53 و A33 سامسونگ ضدآب

لیست محصولات سامسونگ که ضدآب هستند

  • گلکسی اس 22 5G، گلکسی اس 22 پلاس 5G . گلکسی اس 22 اولترا 5G؛
  • اس 21 5G، اس 21 پلاس 5G، اس 21 اولترا 5G و اس 21 نسخه Fan Edition؛
  • اس 20 5G، اس 20 پلاس 5G، اس 20 اولترا 5G و اس 20 نسخه Fan Edition؛
  • گلکسی S10e، گلکسی S10 و گلکسی S10 پلاس؛
  • اس 9، اس 9 پلاس و اس 9 اکتیو؛
  • گلکسی S8،  گلکسی S8 پلاس و S8 اکتیو؛
  • اس 7، اس 7 اج و اس 7 اکتیو؛
  • اس 6 اکتیو؛
  • گلکسی نوت 20 5G، نوت 20 اولترا 5G؛
  • نوت 10، نوت 10 پلاس و نوت 10 پلاس 5G؛
  • گلکسی نوت 8؛
  • گلکسی نوت 9.

جمع بندی

تفاوت میان استانداردهای IP67 و IP68 چندان زیاد نیست.‌بنابراین می‌توانید از بابت اینکه دو گوشی گلکسی A53 و A33 سامسونگ ضدآب هستند، مطمئن باشید! پس می‌توانید بدون هیچ مشکلی با آن‌ها حمام کنید و یا در روزهای بارانی از آن‌ها استفاده کنید. حتی افتادن اتفاقی این دو گوشی در استخر هم مشکل چندانی برایتان ایجاد نخواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام میخواستم ببینم آيا واقعأ گوشی گلکسی A53 ضد آب‌ هست یا فقط شعاره لطفا راهنمایی کنید ممنونم از شما